pondělí 20. ledna 2014

Sportomilec a PLAVÁNÍ

Před chvílí jsem dorazila domů, celá utahaná z náročného pondělí.  Zavírají se mi oči, ale to mi nezabrání v napsání článku.
Upřímně ze mě dnes spadl ten šílený stres z uzavírání pololetí, hezky jsem to završila neschopností vypočítat ani jeden příklad ze čtvrtletky z matiky...ale co, jsou horší věci. Jako kdyby mi spadl kámen ze srdce. A také se culím jako sluníčko, ale o tom až jindy.

Abych přešla k tématu...
Rozhodla jsem se založit rubriku s názvem Sportomilec a .... (ano, ten sportomilec jsem já, i když je to možná dost směšné a přehnané označení), ve které postupně představím všechny sporty, které mě nějakým způsobem oslovily i neoslovily. A zrovna dnes bych se chtěla věnovat...

PLAVÁNÍ



Sport, ke kterému jsem nikdy neměla vyloženě velký vztah, ačkoliv jsem vodní živel a vodu jako takovou miluji. Jako malou holčičku mě rodiče nutili chodit na plavání do školky, kde jsem se pokaždé akorát tak málem utopila. Nesnášela jsem to tak, že jsem byla schopná si vymyslet opravdu jakoukoliv výmluvu, proč tam nejít. Mé simulantské schopnosti byly opravdu neuvěřitelné a hýřily kreativitou. Takže se u mě pravidelně objevovaly problémy jako křeče v břiše, bolest v krku, chřipky, teploty, bolesti zubů a dokonce i otřes mozku. To vše záhadně právě v úterý, kdy jsem měla jít plavat.

Postupem času se můj přístup změnil, jelikož jsem začala s kamarádkou chodit na kroužek plavání. Dobrovolně! A dokonce mě to bavilo. Jako malou holčičku mě rodiče nutili chodit na plavání do školky, kde jsem se pokaždé akorát tak málem utopila. Nesnášela jsem to tak, že jsem byla schopná si vymyslet opravdu jakoukoliv výmluvu, proč tam nejít. Mé simulantské schopnosti byly opravdu neuvěřitelné a hýřily kreativitou. Takže se u mě pravidelně objevovaly problémy jako křeče v břiše, bolest v krku, chřipky, teploty, bolesti zubů a dokonce i otřes mozku. To vše záhadně právě v úterý, kdy jsem měla jít plavat.



Postupem času se můj přístup změnil, jelikož jsem začala s kamarádkou chodit na kroužek plavání. Dobrovolně! A dokonce mě to bavilo. Byly mi vysvětleny základy techniky, a tak jsem se začala zlepšovat. Pamatuji si, jak jsem chodila domů naprosto utahaná-ta hodina a půl se nezdála! Jenže pak jsem začala být ženou a bylo mi trochu nepříjemné řešit situaci, kdy musím jít na trénink a zrovna "se nemůžu koupat". A tak jsem toho bohužel nechala.

Od té doby jsem vyloženě cíleně nikdy plavat nešla, spíše jsem ráda dělala hlouposti jen tak na koupališti nebo u moře. Až minulý rok jsem objevila kousek od nás bazén, který je po rekonstrukci a zařídila si permanentku na 10 vstupů. No, nebudu lhát, od minulého roku jsem tam byla celkem 4x...

Takhle krásně to tam vypadá.
Až tuto neděli mě najednou napadlo, že bych konečně mohla tu permanentku zužitkovat. Tak jsem vytáhla přítele a šli jsme si na hodinku zaplavat. Byla jsem neskutečně příjemně překvapená! Jednak mě to bavilo, čas rychle utíkal a ještě jsem pro sebe něco udělala. A pak přišlo další překvapení ve formě bolavých nohou a rukou. Opravdu se to zprvu nejeví příliš náročně, ale zkuste si uplavat naplno pár bazénů, zadýcháte se pěkně.

Rozhodně od této doby budu zařazovat plavání častěji (teď už vážně, slibuji!), protože je to úžasný způsob relaxu, nezatěžuje klouby, protáhnete si celé tělo a naučí Vás správně dýchat. 

A kdo si chce dát do těla, tak samozřejmě stačí nabrat pořádné tempo a rázem se dá plavání srovnávat s jakoukoliv jinou náročnou sportovní aktivitou.

Postupně bych se chtěla naučit opravdu dobře dýchat, zlepšit techniku (hlavně kraul) a celkově "vytunit" formu a výdrž, co se plavání týče.

Někdy si připadám přesně takhle...
Nebo takhle-když zkouším novou techniku.


A pokud výše uvedené důvodu proč plavat nejsou dostatečné... VIDĚLI JSTE NĚKDY TA TĚLA PLAVCŮ?!

Co Vy a plavání? Zařazujete ho pravidelně? :)

6 komentářů:

  1. PLavání, plavala jsem 10let , i jako profi ♥ miluju ! JInak já dnes chtěla, ale naši zakazaly v dešti, tak zítra !! juhuu ! ale tobě teda trikrat hura jen tak dál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, 10 let je slušná doba, to musí pak hodně přirůst k srdci :))
      Užij si běhání, je to skvělé na pročištění hlavy! :)
      Děkuji, děkuji, snad mi to tentokrát vydrží!

      Vymazat
  2. Plavat jsem nebyla už dlouho, což je asi vážně škoda. Plavání je super (alespoň promne odreágovací) sport!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rozhodně je, určitě to naprav, až budeš mít čas!:)

      Vymazat
  3. Plavání mě jednu dobu hrozně chytlo, ale stejně tak rychle mě i opustilo. :-D
    S permanentkou jsem na tom stejně. Mám na 10 vstupů a byla jsem tam 3x. Naposledy někdy v květnu - jsem ostuda.
    No, měla bych se hecnout a aspoň tu permanentku využít :D
    Máš pravdu, že když se to dělá pořádně, člověk je z toho pak zničenej slušně. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také to tak občas mám-že mě něco nadchne a pak křivka nadšení postupně padá dolů:D
      Určitě běž! Třeba Tě to chytne znovu :) A byla by škoda nevyužít permanentky.
      Tak tak...a to je takhle se vším:)

      Vymazat