pondělí 10. února 2014

City and Colour - Roxy - 9. 2. 2014

Krásné milé a celkově božské pondělí!
(Dobře, tak jsme se teď pobavili)
Pro změnu opět nestíhám, po škole budu celý den lítat někde venku, takže využívám volného času (máme zeměpis), abych sesmolila alespoň krátký článek o tom, kde jsem byla včera.





Tak nějak namátkou jsem dostala lístek na koncert skupiny City and Colour. Předtím jsem je moc neznala, slyšela jsem asi jednu či dvě písničky, nicméně jsem dárek přijala s radostí. (Protože když je to zadarmo...no NEBER TO!!) že bych přeci jen byla pravá Češka?

Koncert se konal v pražském Roxy klubu, jehož prostory jsou opravdu příjemné a nad poměry prostorné, takže se dokonce relativně dalo dýchat.



Trochu nepříjemné bylo čekání, ale to k tomu nejspíš patří. Prvoplánově měl koncert začínat v 7, ale do půl osmé jsme stáli před Roxy s přilepenými nosy na skle. Pak samozřejmě ještě vystupovali předskokani, takže City and Colour začali hrát až po 9. večerní. Nicméně nám to vůbec nevadilo, protože jako předkapela vystoupilo zajímavé seskupeníKanady. V čele se skvělou zpěvačkou Hannou Georgas. Její hlas byl neskutečně příjemný na poslech a měla takový sympaticky energický projev. Takže cíl předkapely – nažhavit publikum – byl splněn na jedničku s hvězdičkou.

Hannah Georgas


Opět chvíle čekání…a pak již nástup samotné hlavní kapely. I když jsem je nikdy neviděla, bylo mi naprosto jasné, že jsou to oni. Takové lidi si totiž nespletete. První dojmy byly trochu rozpačité, působili na mě zamračeně a nesympaticky, stáli proti mně s kamennými výrazy a zraky upírali kamsi do dálky. Ani jeden z nich se mi vzhledově nelíbil.

Dallas Green

No a pak začali hrát.
Již během prvního songu se mi postupně stornují veškeré předchozí rozsudky a úspěšně měním názor.
Netrvá to dlouho a celá zářím nadšením.

Řeknu Vám, že stát přímo u pódia a poslouchat tak dobrou muziku, je zkrátka zážitek. Možná, že pro ty, kteří chodí na podobné akce pravidelně, to nebylo nic zas tak výjimečného, ale já to neuvěřitelně prožívala. (a navíc mám tendenci všechno pokaždé přehánět).

Hráli celkem asi 20 songů, něco hrála celá kapela, něco jen frontman Dallas Green sám na akustiku.  Což za mě asi bylo nejlepší, má totiž neskutečný hlas. Takový živý a zároveň uklidňující. Celé představení bylo poměrně rozmanité, střídaly se pomalé a energické písničky, střídaly se nástroje, zpěvák dokonce jednou doplnil svůj výstup o foukací harmoniku.

Ještě před koncertem jsem stihla shlédnout pár jejich videí na youtube, abych měla alespoň hrubou představu, na co vlastně jdu. A musím říct (a shodli jsme se na tom všichni), že slyšet je naživo mělo úplně jiný rozměr. Sálala z toho daleko větší síla a energie.
Nevím, k čemu jejich styl přirovnat, protože jsou ve všem dost osobití. Frontman se vyznačoval poněkud sarkasticky – ironickým humorem, celý večer prokládal trefnými narážkami a vtipy, takže je jasné, že se mi ve finále dost zalíbil. Vlastně všichni se mi na konci vystoupení líbili, i když ze začátku jsem si upřímně pomyslela – co je to za individua?


Závěrem mohu pouze doporučit, ať na nějaký jejich koncert zajdete. A nebo si je alespoň na tom youtube poslechněte. Rozhodně stojí za to! 

Zde mám pár fotek špatné kvality, ale aspoň na památku :) Krátké video z koncertu najdete na instagramu.





Více informací o kapele zde: http://www.cityandcolour.com/

17 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. a něco Ti řeknu: miluju tvůj blog :D
      furt se sem vrácím a pročítám znovu a znovu :)

      Vymazat
    2. To je škoda, mrkni kdyžtak na youtube:)

      Vymazat
  2. taky tu skupinu neznám, hlavně, že se ti teda nakonec líbili :) jaký to je žánr? tipuju nějaký rock :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. íbili a moc:) Ty jo, žánr...to těžko říct, ale asi něco mezi rockem, folkem a country muzikou? :D

      Vymazat
  3. Vůbec neznám, ale zapůsobila na mě dobrým dojmem :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý článek! Skupinu neznám, ale určitě to musel být skvělý zážitek!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Bylo to úžasné, hned bych na ně šla znovu!

      Vymazat
  5. Taktéž se přidávám k ostatním, skupinu neznám :), ale jsem ráda, že sis je užila! Já na pár koncertech byla, ale dopředu jsem se nedostala nikdy :/ :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad jsem Vám alespoň ,,rozšířila hudební obzory" :)
      Díky:) To je škoda, vepředu je totiž nejlepší atmosféra! Musíš ale obětovat tlačenici a dlouhé čekání předem, jinak místa už nejsou:/

      Vymazat
  6. Skupina je pro mě úplnou novinkou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se až divím, že je nezná nikdo :)

      Vymazat
  7. O těch se ještě vůbec neslyšela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já předtím také ne, jsem moc ráda, že jsem je objevila:))

      Vymazat