neděle 16. února 2014

Co jsem do pusy strčila - 0.1

Ahoj!

(skvělý název článku, že?)

Zdravím Vás a přeji hezké nedělní ráno. Nevím, kde začít. V první řadě bych Vám chtěla poděkovat za všechny podpůrné komentáře a vůbec ohlas u minulého článku. Na komentáře hned odepíšu, potřebovala jsem si dát "voraz" od všeho. I když se  tom pořád plácám a není mi úplně nejlépe, na druhou stranu už vím, že to zvládnu. (ani mi nic jiného nezbývá!)

Jakmile se vyhrabu z té hloupé chřipky, tak začnu zase od začátku. Tohle bude můj asi již stý začátek. Ale co, já se nevzdám. Nevadí mi začínat znovu, i když je to únavné. Vždyť zatím ani nemám stanovený jasný cíl. Tedy mám - být šťastná, ale k tomu člověk nijak "nedojde", jde spíš o to, jak si to srovná v hlavě.

Podstatné je, že je mi 18 let. Mám kolem sebe milující přátele, rodinu, nádherný svět a tisíce možností. A to je dobré si uvědomit. Nikdo Vám tohle nevezme, svět je otevřený a Vy můžete téměř cokoliv. Jen se nebát, že?

Ale již k dnešnímu článku...

Nahromadilo se mi v počítači pár fotek jídla. Jídlo nefotím ráda a hlavně mi to nejde, takže sem tam hodím na instagram nějakou fotku snídaně (ježiš, to zní fakt zoufale), ale tím to hasne. Nicméně snažila jsem se alespoň něco z mé kuchyně zachytit, abyste vůbec měli představu o tom, jak se stravuji. (I když nevím, proč by to vlastně někoho zajímalo). Sama ale vím, že moc ráda koukám na příspěvky s fotkami jídel. Jednak pro inspiraci a jednak zkrátka proto, že jídlo je krásné (:D). Tedy ještě krásnější je, když ho někdo umí nafotit. Ale já nikdy nebyla a nebudu foodblogerka, většinu jídel fotím navíc za tmy (protože jindy se doma skoro nenacházím) a vytahovat foťák, popř. telefon ve školní jídelně... to by mě asi odvezli rovnou.

Takže tady je něco málo z mého stolu... žádné zázraky v tom nehledejte, nejsem kreativní osoba, sice ráda zkouším nové věci, ale bojím se jich, tudíž co se jídla týče, je to téměř to samé dokola.
Většina fotek je z mobilu, jiné výjimečně z foťáku (jsem líná ho vytahovat..)

Začneme snídaněmi! (Protože to je zkrátka to nejpodstatnější a na tom se asi shodneme s většinou blogerek)

Taková ta ranní rutina - vločky, tvaroh, banán -> mikrovlnka

Pak ještě ozdobit a kaše je na světě!

Jsem tak kreativní!

jedna starší snídaně - musli, banán, skořice, jogurt -> není co zkazit

jedna z propracovanějších snídaní - banánové lívanečky, tvaroh, oříšky
vločky, oříšky, jogurt, tvaroh, kupa skořice no a nečekaně... pan Banán :D

Dobře, slibuji,tohle je poslední ovesná!... pro tentokrát

Maminčin vanilkový puding s tajnou ingrediencí - LÁSKOU!

....

No dobře, strouhá tam perník, proto je to tak dobrý.

Čas od času si dopřeji i nějaký kupovaný koláč - tady konkrétně makovec

No a na snídaňový závěr - nejlepší ořechová bábovka na světě

Svačiny do školy řeším téměř pořád stejně - buď je to obložené pečivo a nebo parfait. I když parfait v mém podání je spíše něco jako takový "splácejjogurtatvaroh-přisypcotěnapadne-ahlavnětoDOBŘEzavři" výtvor.

celozrnný toastový chléb, lučina, šunka, zelenina

jogurt, tvaroh, zakysaná smetana, banán, oříšky, skořice

jedna domácí svačinka - jogurt, banán oříšky, med
...
už jsem říkala, že má ráda banány, oříšky a mléčné výrobky?

Zasloužený horký nápoj pro horské zmrzlíky - svařená meruňka s vanilkou a skořicí // svařená višeň s čokoládou a brusinkami
Ve všední dny obědvám vždy ve školní jídelně. Už dlouho uvažuji o tom, že bych si nosila obědy vlastní, ale vážně se mi nechce přijít domů večer utahaná a ještě si vařit na druhý den, takže to zatím odkládám. Někdy nám vaří docela dobře, ale povětšinou tam nic moc zdravého nenajdete, tak se snažím volit si cestu nejmenšího zla. I když jejich špekové knedlíky...na ty nedám dopustit!

Když jsem o víkendu doma, sem tam si něco ukuchtím, ale problém je, že většinou celé dny lítám někde venku, takže obědy často vyřeším obloženým pečivem a salátem, protože je to rychlé. Večeře u nás občas bývají teplé, takže si to pěkně vynahradím navečer. A přesně toto bych chtěla změnit. Čili na březen si stanovuji předsevzetí (achjo, tak to už zavání krachem), že si budu o víkendech více vyvářet a častěji zkoušet nové recepty.

maminčina výborná masová směs do tortilly
kuřecí nudličky, kari koření, dušená paprika, pórek, sojová omáčka tuším

Ze školy se vracím většinou dost pozdě, takže často následuje rovnou večeře. A jelikož se téměř vždy přiřítím domů hladová jako vlk, už mě ani nenapadne čekat, až se například dovaří těstoviny. Prostě popadám, co mě napadá, od každého trochu a šup do pusy.

čínské zelí, římský salát, rajčata, paprika, okurek, zakysaná smetana, kuřecí kousky a černé olivy...jo a nejlepší Bambova sůl

ten samý salát, jen bez kuřecího
+ kaiserka s lučinou a druhá půlka s máslem a sýrem

Ehm... zmínila jsem se, že mám ráda takové saláty?:D
+ další obložené pečivo
+ variace klobás (pepřová, klokaní a s parmezánem -tatínkova donáška) a sýrů

tortilla s kuřecí směsí a zakysanou smetanou, v pozadí salát a počítač... já vím, nemělo by se u něj jíst, ale když já tak ráda u jídla projíždím oblíbené blogy!

Ale POZOR! Tady jsem vařila!
Špagety s anglickou slaninou, olivami a česnekem

Společné stolování
-> kořeněná kuřecí prsíčka, zelenina a čerstvé pečivo

A to by pro dnešek z mého stolu bylo asi vše. Jak tak na to koukám... do příště se polepším, budu častěji vytahovat foťák (když už ho mám) a možná i popřemýšlím nad tím, jak jídlo naaranžovat, aby mu to více slušelo. Když už mám blog částečně i o jídle, tak ať to nějak vypadá.

Přeji Vám krásnou neděli! Já jdu do sebe lupnout další paralen, abych byla večer připravená na koncert One Republic! Protože žádná nemoc mi nezabrání v tom si je poslechnout. 

23 komentářů:

  1. K tomu úvodu- TOHLE JE SPRÁVNEJ PŘÍSTUP! Jen si to neustále opakovat a nezapomenout na to, až zas bude nejhůř!
    Ah, fotky jíídla. Jo, to já můžu.
    Většinou si taky jídlo fotím, ale jsem stejnej lenoch, jako ty. Vytahovat foťák? Moc namáhavý, tak to vezmu mobilem, kvalitka nic moc a aranžování taky žádná sláva, takže to většinou letí do koše ( né to jídlo, ale ta fotka! :D)
    Snídaně je základ (mňam, mňam, mňaaam.. ) A až minulý týden jsem objevila, že kaše z mikrovlnky je stejně dobrá a superrychlá. Třikrát hurá vynálezci mikrovlnky, protože díky němu mám kaši i v ten den, kdy vstávám na sedmou, :D .
    Obědů v jídelně jsem se už vzdala a krabičkuju. Mám z toho jídla větší radost. Sem tam se v tý jídelně něco zdravějšího najde, ale většinou to nemá žádnou chuť.. A nebo se to prostě nedá pozřít. :D
    A jestli mě něco totálně rozsekalo, tak to bylo "splácejjogurtatvaroh-přisypcotěnapadne-ahlavnětoDOBŘEzavři" :D :D :D :D co si budem povídat, moje kabelka už byla svědkem špatně zavřenýho jogurtu. :D :/
    Užij si koncert, tiše závidím! Když my jsme se rozhoupali, že bychom taky šli, tak už bylo vyprodáno! Achjo.

    OdpovědětVymazat
  2. chceš vědět, co posledního jsem v puse měla já?? :D haha
    hezké nedělní "ráno" i tobě:) chřipku brzy pokoříš a pak to bude zase ok! a neboooj:)
    na fotky snídaní bych mohla koukat pořád :D a nezkoušej přestat chodit na obědy do školy, určitě to není tak hrozný a jak píšeš, připravovat si to doma je celkem náročný.. já mám knedlíky 1x-2x týdně a prosimtebe, fakt to neuškodí
    ta směs do tortilly vypadá skvěle :) a i já většinou po škole rovnou večeřím, oběd mám v půl třetí, takže to akorát vychází
    One Republic si užij, bude to úžasný! :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, tak teď jsi to dorazila :D :D
      Díky, zatím se daří, už trochu ustupuje, potvora :)
      Taky, taky, vždycky se ale u toho můžu uslintat :D Asi máš pravdu, že to není nic tak hrozného, ale kdybych se do toho zdravého životního stylu chtěla pořádně položit, tak by jídelna asi nebyla nejlepší cestou..,nicméně asi ani nechci, cíle mám jinde, než v tom, abych dodržovala perfektně clean stravu, asi to není nic pro mě:) Jo a knedlíky od babičky, ty si dám vždycky ráda!:D
      Míváš oběd takhle pozdě? To bych asi musela nosit obří sváči, abych neumřela hlady!:D
      Byli skvělí prostě!!

      Vymazat
  3. samé dobroty!
    Závidím one republic, taky jsem chtěla jet :-) Užij si to!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, byli skvělí, jdu o tom napsat!:)

      Vymazat
  4. Všechno to vypadá báječně a myslim, že máš fotky dost pěkný na to že fotíš mobilem :) strašně se mi líbí ta tvoje nádoba(?) ve které máš tu kaši :D
    Já na školní obědy chodím jen občas, ted, spíš jenom když je tam něco,co bych si dala, jinak si jídlo připravuju večer, dneska jsem si třeba dělala pohanku a dušenou zeleninu, jinak si nosím saláty na 100 způsobů :D. Je to na jednu stranu otrava, ale mně to rozhodně stojí za to. Když nic, tak mě to nutí sníst všechno a né jíst podle ostatních...často mám tendence si ubírat a pak se dojídat jinde a to moc dobře neni, tohle je pro mě řešení..
    Užij si One Republic ! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky jídla! Určitě přidávej na blog častěji :) Já naopak musím fotit všechno co strčím do pusy :D Jsem hrozná, ale baví mě to. Taky chci One republic!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jestli se Vám líbí, tak určitě brzy zase něco přidám :)
      Hlavně, že Tě to baví! :D
      No byli úžasní:))

      Vymazat
  6. K tomu úvodu - jojo, tohle je správné myšlení, co dalšího k tomu říct? Hlavní je si to uvědomit a pak už se k tomu postupně dopracovat, ale ty to určitě zvládneš, jak to tak vidím ;-))
    Ať si říkáš, co chceš, mně se tvoje jídelní fotky náhodou dost zamlouvají! V jednoduchosti je krása... a taky mě moc zaujal ten tvůj... no kastrůlek nebo hrnec nebo co to používáš na většinu kašiček :D Super článek ;-)) Podobné bych u tebe teda klidně brala!
    Já jsem se o One Republic nijak nezajímala, ale právě včera jsem se úúúplně zamilovala do jejich písničky Countings Stars! Odteď je miluju :D

    OdpovědětVymazat
  7. joo to hodně z nás :D
    Ten úvod se mi líbí, tak snad už bude zase jenom dobře :) a hlavně se brzo uzdrav, je to na prd. Taky jsem byla minulý týden nemocná :/ ale mě se to naštěstí drží vždycky jen 1,2 dny :)
    Ta kašička s banánem a nějakým sirupem (asi) vypadá opravdu parádně :) a s tím koncertem mě nerozčiluj, chtěla jsem jet, ale už bylo vyprodáno :(

    OdpovědětVymazat
  8. K tomu úvodu-neboj se, bude lépe,špatně už přeci bylo, aspoň to si říkám já. Ty máš aspoň milující rodinu-já když jsem se zmínila, že bych se chtěla vrátit do Česka,žiju ve Francii,mně kamenují,místo,aby byli rádi,včera jsem se z toho také vypsala na blogu a dneska ráno je jiný den.Bude lepší a třeba mi ukáže cestu,kterou se mám vydat :-) také neumím a nemám ráda focení jídla :-D ale řekla bych, že to většinu lidí (i mně!) zajímá nejvíc. Moc se mi tvoje inspirace líbí a ráda bych vídávala více! I když ořechy moc nemusím, ta tvoje ořechová bábovka vypadá luxusně! Je kupovaná, nebo si pekla? Dala bys případně recept,prosím? Ať jsi brzy zdravá a One republic si užij! Hezké pondělí! Dash

    OdpovědětVymazat
  9. Z toho makovce bych umřela hlady do hodiny :D ale ořechová bábovka vypadá krásně!:)
    večer by se mi taky nechtělo vařit, proto přetrpím tu půlhodinu ráno včetně přípravy svačin. Je to rychlovka, když máš systém:)
    Snad sis koncert užila, taky teď marodím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadá to jako pidiporcička no...to já to takhle naaranžuju, ale ve skutečnosti toho sním 2x tolik:D Jen by to nevypadalo tak vzhledně, kdybych naházela na talíř X kousků.
      Ty jo, tak ráno bych to nemohla dělat už vůbec...i tak nestíhám:) ale možná když si to dobře zorganizuješ, tak to jde.
      Koncert byl skvělý:) Tak se brzy uzdrav!

      Vymazat
  10. Snídaně máš krásné!:-) Ale ta tortilla je nejlepší!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát díky:) tortilla byla výtečná prostě!

      Vymazat
  11. Koukám na ten puding a řikám si proč tam máš vajíčka sakra :D ahah ! snídaně neni jen jedůležitější ale i nejlepšejší !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď jsi mě fakt rozesmála :D :D
      Přesně tak!

      Vymazat
  12. Náhodou moc krásné fotky, děláš chutě :) Doufám, že sis koncert užila a že budeš brzy zdravá!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc!:) To byl přesně záměr ;D Koncert byl super, jdu o něm teď napsat článek :))

      Vymazat
  13. Ale kuš, nic není tak hrozné, jak se může zdát. Máme lepší a horší období, ale chce to snahu.. :)
    jídla máš moc krásná, saláty mám večer taky nejradši, nikdy nechybí. a hrozně se mi líbí ty tvoje mističky, žádná moderna,prostě takový hezký koflíčky na kaši, to chci taky :D

    OdpovědětVymazat
  14. mnaaaam! Všechno to vypadá moc dobře! :) A prosím tě..ten tvaroh, vločky a banán... to jako fakt kydneš jenom do mističky a strčíš to mikrovlnky? :O chtěla bych si to udělat tenhle týden k snídani, ale mám strach :D

    OdpovědětVymazat