středa 19. února 2014

Jak si zpříjemnit domácí cvičení?

Zdravím a hlásím se s dalším článkem! Slibuji Vám, že už dám zase na chvíli pokoj :D

Necvičila jsem sice ani nepamatuji a hrozně mi to chybí, ale přesto bych dnešní článek ráda věnovala právě téhle tématice.

Chřipko, zmiz, ať už můžu nasadit cvičící oblečení a začít zase makat!


Ne každý totiž může chodit do fitka, ať už je to z důvodů finančních a nebo třeba kvůli dojíždění. A tak nezbývá, než cvičit hezky doma.



Aby ale člověk doma cvičil pravidelně a pořádně, musí k tomu mít řádnou dávku motivace a výdrže. Protože pokud cvičíte sami, nikdo na Vás nedohlídne, nikdo na Vás nebude křičet ani Vás nebude hlídat, zda jedete naplno. Musíte se zkrátka umět nakopnout.
Sama u sebe pozoruji, že občas mám tendence to flákat, protože mám pocit, že mě nikdo nevidí, s nikým "nesoupeřím" a nikam nespěchám. Často pak během cvičení odbíhám, kontroluji mobil, zastavuji se a nebo jinak zdržuji celý workout. A tímto pak cvičení ztrácí na efektivnosti. 


ten bordel za mnou prosím ignorujte :D





Mám pro Vás tedy pár tipů, jak si domácí cvičení ozvláštnit, donutit se pořádně makat, jak se namotivovat, aby Vás neustále bavilo a cvičili jste s chutí. 


• UDĚLEJTE SI ČAS. HNED.

Věřte, že pokud budete cvičení neustále odkládat, nakonec se k němu nejspíš ani nedostanete. Zaseknete se u facebooku, najednou bude 8 večer a už se Vám nebude chtít. Vypusťte tedy na chvíli všechny ostatní aktivity, obujte tenisky a prostě začněte. Čím dřív totiž začnete, tím dříve budete mít odcvičeno a pak může následovat zasloužený relax v jakékoliv podobě. 

TIP: Oblečte si Vaše cvičící oblečení! Když už ho budete mít na sobě, tak by byl hřích si v něm nezacvičit, ať v něm vypadáte ještě líp, no ne?



SESTAVTE SI PLÁN

Přemýšlejte dopředu nad tím, co budete daný den cvičit, ať se pak nezdržujete přemýšlením a sestavováním workoutu. Ideálně si plán někam zapište, pomůže Vám to ho dodržet, budete se lépe orientovat a budete mít skvělý přehled. 

TIP: To, že si sestavíte plán ale neznamená, že ho musíte na 100% dodržet. Pokud budete cítit, že máte například přetrénované nohy a nemůžete vylézt schody a to jste zrovna měli na daný den naplánovanou squat challenge, prostě si zacvičte něco jiného, při čem nohy tolik zatěžovat nebudete.


CVIČTE PESTŘE

Řekla bych, že tohle je na domácím cvičení snad to nejdůležitější. Pokud Vás nebude bavit, pravděpodobně u něj nevydržíte. A čím si lze cvičení doma oživit? Možností je mnoho. Střídejte různé typy cvičení, hledejte různé kanály na youtube, vyzkoušejte cvičení podle rozličných trenérů. 

Skvělé kanály na youtube jsou například: Xhit daily, FitnessBlender, Blogilates nebo BeFit

Nejznámější trenéři: Jillian Michaels, Bob Harper, Shaun T, Zuzka Light, Cassey Ho a další. Všichni z nich nabízí skvělé cvičící programy, které můžete různě kombinovat.

Používejte různé pomůcky: švihadlo, stoličky, gymnastický míč, činky (můžete nahradit lahvemi s vodou), kettlebell...

TIP: Zkuste se porozhlédnout kolem a využít například nábytku. Jednou jsem takhle objevila genialitu žebřin vedoucích na patro!

TIP 2: Pokud máte doma například rotoped a nechce se Vám šlapat jen tak "nazdařbůh", pusťte si k tomu třeba Váš oblíbený seriál. 20 minut uteče jako voda.



PUSŤTE SI DOBROU HUDBU

Nic nenakopne tak dobře jako energická muzika. Takže pěkně otevřete youtube, zapněte nějaký váš oblíbený rychlý song a uvidíte, jak Vám hned stoupne chuť do cvičení! 

TIP: Pokud nemáte stažený playlist a nechce se Vám přepínat při cvičení z písničky na písničku, zkuste na youtube zadat "workout songs" nebo "exercice/motivation music", většinou se jedná o hodinové i delší kompilace těch nejlepších nakopávacích songů. 


SOUSTŘEĎTE SE

Teď cvičíte. Na kecání s kamarádkou nebo chatování na facebooku budete mít prostor potom. Takže vypněte telefon, zavřete všechny sociální sítě a zaměřte se jen na svůj výkon.



DOPŘEJTE SI ODPOČINEK

Domácí cvičení se možná nejeví tak náročně jako cvičení v posilovně, ale věřte, že i doma si můžete dát pořádně do těla. Záleží jen na Vás, jak moc těžké si to uděláte. Proto nezapomínejte, že každé tělo potřebuje odpočívat. Nepřetěžujte se, protože jinak Vás to dožene, brzy odpadnete a možná si cvičení dokonce i znechutíte. Poslouchat své tělo je základ, to Vám řekne každý. 


POCHVALTE SE



Poslední, ale o nic méně důležitý bod. Musíte se umět za odvedenou práci pochválit. Možná se Vám stane, že to totiž nikdo jiný neudělá. Nikdo k Vám nepřijde a nepoplácá Vás po zádech, že jste dobří, že už zvedáte takové váhy, možná si ze začátku Vaší dřiny nikdo ani nevšimne a nebo se setkáte akorát s větou, že chudáci sousedi, že příšerně dupete a proč se vlastně tak honíte. Nenechte si vzít to, co Vás baví, pokračujte dál a jděte si za svými cíli! 

Všechno je to o nalezení správné motivace. Je Vaším cílem vypadat tuhle sezónu dobře v plavkách a nebo to natřít té káče, co Vám přebrala přítele? A co takhle něco většího? Co to dělat pro sebe, pro své zdraví a životní pohodu? 

Udělejte si tabulku, kam si zapíšete váhu a míry, vyfoťte si fotky své postavy a po určité době porovnejte výsledky. Jsou dobré? Skvěle, tak se pochvalte! Odměňte se třeba masáží nebo odpočinkovým dnem navíc, zajděte si na nákup nebo dělejte jinou činnost, kterou máte rádi. 
A co když výsledky nejsou takové, jaké jste čekali? Tak nezoufejte a neupadejte do rezignace! Vždyť není všem dnům konec. Zkuste se zamyslet, kde by mohla být chyba a případně upravte styl cvičení a nebo stravu. Hlavně se nevzdávejte. 

TIP: Zkuste ve svém okolí najít někoho, kdo do toho půjde s Vámi. Můžete společně porovnávat výsledky a navzájem se motivovat. Přeci jen lidská soutěživost téměř vždy funguje :) A pokud nikdo takový v okolí není, porozhlédněte se na internetu! Existuje mnoho motivačních skupin, ať už na blogu nebo na facebooku. 

Takový můj tajný sen :-) 

A můj prozatímní progress na cestě za ním
A ještě úplně poslední a trochu legrační TIP na závěr: Pokud máte doma zrcadlo, zkuste cvičit před ním. Jednak můžete pozorovat, zda cviky provádíte správně, ale mně osobně to dodává pocit "dohledu". Zkrátka si připadám, jako že mě někdo sleduje, a tak mám tendence více zabrat!

Tak to by bylo asi vše. Pamatujte, že je jen na Vás, jestli budete důslední a dosáhnete tak svých snů. 
Sama občas motivaci absolutně ztrácím , hlavně když nevidím výsledky a nebo necítím podporu okolí. Někdy mě to doma prostě nebaví a bavit nebude, i kdybych střídala všechna videa světa. Třeba zrovna teď už se těším na pořádné jaro, až vyběhnu ven! 
Ale zároveň je cvičení něco, co miluji a pomáhá mi v mnoha ohledech. Takže i přes všechno nadávání a občasnou nechuť se k tomu domácímu hopsání (jak říká mamka) vždycky ráda vracím.

A co Vy? Cvičíte doma nebo v posilovně? Jak se ke cvičení motivujete? 

56 komentářů:

  1. Amen.
    Máš bezvadný břicho! Vážně.
    Také se občas ke cvičení nutím, ale vážně, ten pocit po je nenahraditelný. (Ok, možná drogy, ale ne, vážně.)
    A co kecáš s těma nekvalitníma článkama? Haló, máš je takové, jaké by měli být nebo se snad mýlím? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to děkuji velmi pěkně! Jak za břicho, tak za články, ale prostě nějak nejsem nikdy dostatečně spokojená. Když je po sobě čtu, napsala bych je kolikrát úplně jinak, líp, s rozmanitější slovní zásobou ... a tak dále a tak dále. Ale je pravda, že se najdou asi mnohem horší případy. (A nebo když si vzpomenu na své blogové začátky... žůžový blogísek věnovaný Zacu Efronovi byl fakt případ hovořící za všechno.:D)

      Přesně tak, kvůli tomu PO pocitu se kolikrát donutím, i když se mi nechce zoufale. Endorfiny jsou endorfiny! (ale ty se taky produkují čokoládou, že ano? :D)

      Vymazat
  2. vůbec nevypadá, že bys to flákala! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó, to bylo ještě před nemocí, to jsem ještě držela režim! :D

      Vymazat
    2. při nemoci pořádně papej, tělo potřebuje energii k rekonvalescenci :) a pak zas krásně začneš!

      Vymazat
  3. Hodně pěkný článek. Já třeba cvičení ve fitku na strojích či na různých lekcích střídám se cvičením doma a kolikrát si doma podle např. XHIT či blogilates máknu mnohem víc :). A jen tak mimochodem, postavu máš vážně luxusní! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, ale ještě je na čem pracovat!:) Tak to máš hezky pestré, je pravda, že třeba taková Cassey dá někdy dost zabrat, kolikrát na ni pěkně nadávám :D

      Vymazat
  4. není zač,ať ti hezky poslouží :)

    OdpovědětVymazat
  5. To je postavička jako lusk!!!
    Já si myslela, že to je nějaká motivační fotka, ale pak koukam na ten popisek, ať si nevšímáme bordelu za tebou..
    Neboj, toho bordelu si nikdo nevšímá! Všichni si všímají tebe :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Panejo, tak to mockrát děkuji, ale s motivační fotkou bych si to vážně nepletla!:D

      Vymazat
  6. na to,že jsi nějakou dobu necvičila to vůbec nevypadá :) máš pěknou postavu,já bych na ní nic neměnila jen si jí udržovala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle jsou právě fotky před nemocí :) Mockrát děkuji, ale ráda bych ještě trochu vyrýsovala, zvýraznila svaly a tak:)

      Vymazat
  7. Krásná postava! Já cvičení miluju, nedokážu si představit žít bez cvičení. Ty endorfiny po něm jsou k nezaplacení. Brzo se uzdrav, ať můžeš zase cvičit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc:)
      Přesně tak, bez cvičení jsem jak chodící mrtvola bez nálady:)

      Vymazat
  8. Ty vogo ty máš postavu jak modelka!!!Moc moc ti to sluší! Krásná práce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to tedy nevím, to by to na těch molech teda vypadalo! :D Ale děkuji !:)

      Vymazat
  9. Krásné bříško!!! :) Bezva práce, jen tak dál...
    A též super článek, mě pomáhá hlavně hudba, ta mě nakopne a když je zvolená dobře, tak mě prostě nepustí. Pravda ale je, že když člověk cvičí doma úplně sám, tak tam jisté sklony se tak nevraždit někdy prostě jsou. Ale aspoň má člověk o věc víc, se kterou může bojovat, že... :D
    Za ty endorfiny to stojí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji, to potěší :))
      Že jo? Kolikrát mám pocit, že už nemůžu a pak začne skvělá písnička, která mě znovu nabudí.)
      To je pravda, zas mám pak ještě lepší pocit, že jsem se překonala..ale někdy už nemám sílu bojovat s vlastní leností :D

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. No nevím jak Ty, ale já ho tam vidím :D

      Vymazat
  11. Moc hezký článek, k domácímu cviční je opravdu nutná velká dávka motivace, sepsala si to skvěle a myslím, že máš hezkou postavu :)))

    http://sugar--spice--nice.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, jsem ráda, že se článek líbí :))
      A také děkuji za pochvalu!)

      Vymazat
  12. skvělý článek! :) A jen tak mimochodem.. myslím si, že ty už ten sen s tou svojí vysněnou postavou prožíváš :) Máš ji opravdu skvělou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mockrát děkuji, ale znáš to-člověk je k sobě vždycky kritický :)

      Vymazat
    2. znám to moc dobře, hlavně poslední dobou. Vidíš na sobě ty výsledky a najednou chceš víc a lepší! :D Nikdy na sobě nepřestanu pracovat, i přes veškerý kecy co doma na mě mají :D

      Vymazat
  13. Neskutečně moc ti to sluší, Ani :)
    Taky jsem stále ten "případ", který cvičí doma a odcvičila jsem toho taky kvanta. Jen mě mrzí, že dřív jsem přístup ke cvičení měla jiný, poslední dobou mi špatná nálada zkazí i tohle a požitek ze cvičení, což se mi dost nelíbí. Snažím se co to jde a furt si říkám, hlavně být v pohodě, pak si to cvičení užiju :)
    Na Kelli a Daniela nedám dopustit, jsem mí nejoblíbenější. Určitě zase někdy přidej svůj cvičební plán, jsi dost dobrá dávka inspirace a motivace.

    OdpovědětVymazat
  14. Hezky sepsané :) Taky se vždycky zavřu do pokoje, dohlásím z fejsbuku, nastavím si zrcadla na dveřích a potom mám blažený pocit a připadám si jak kulturista :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:) Haha, jo, ten pocit je k nezaplacení!:D

      Vymazat
  15. Máš úžasnou postavu! Pro mě jsi inspirace ty! Ale teda tvuj tajný sen je dokonalý! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď se tady usmívám od ucha k uchu, děkuju moc!! :)
      Joo, takovou postavičku mít, tak si pískám :D :)

      Vymazat
  16. Doma se cvičit bohužel nedonutím. Dám třeba cviky na břicho, strečink, ale nějaké ucelené cvičení to ne. Mě baví vyběhnout ven. Není lepší pocit, když se člověku nechce, ale přemůže se a doběhne! :) Jen tak mimochodem máš krásnou postavu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to asi pro každého, chce to vážně pevnou vůli.) Venku mě to ale také baví víc, přesně jak říkáš-když doběhnu dál, než jsem původně plánovala :) A mockrát děkuji!

      Vymazat
  17. Ooo, máš dobré břicho.. :))
    To mi připomíná, že bych taky měla začít pomalu něco dělat, zatím se jen tak protahuju pomocí jógy.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji velmi pěkně!:)
      Haha, i to se počítá! Jóga je skvělá věc :)

      Vymazat
  18. Motivace je hodně důležitá.
    Když jsem cvičila doma, dělala jsem přesně to, co si popsala. Kontrolování mobilu, hodinek, furt něco, ale zato, když jsem se do toho dala, jen tak se mi nechtělo přestat. Teď ale preferuji cvičení pod dohledem, dám do toho víc. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi je to tak, kdyby nade mnou někdo stál a nutil mě makat...to přesně bych teď potřebovala:D)

      Vymazat
  19. Cvičím jen doma :), ať už z finančního hlediska, tak i úspory času a baví mě to :) Je teda občas období, kdy se mi fakt nechce, ale tak po týdnu, 14 dnech to přejde a jdu do toho zase s plnou vervou :) A taky se těším na jaro a běh, bože jak mi přes zimu chybí :( Teď jak se prodlužuje den, tak čekám až uschnou pole a šup zase ven :) Apropo bříško máš fakt výstavní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takovéhle vlny mívám také.) ale někdy si říkám, že možná i z časového hlediska by to fitko vyšlo stejně, protože u toho domácího cvičení pořád odbíhám a trvá mi, než se do toho pustím :D
      To mi povídej, já tedy byla párkrát i přes zimu, ale akorát jsem z toho nemocná :D Na běhání venku nic nemá:)
      A díky moc!:)

      Vymazat
  20. Máš výbornou postavu! Já se do cvičení většinou donutím každý večer, protože kdybych necvičila měla bych druhý den špatný pocit!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mockrát děkuji:)
      Hezky, to máš evidentně pěkně pevnou vůli:) Je fakt, že když se na to vykašlu, pak si zpětně hrozně nadávám:D

      Vymazat
  21. mě se lépe cvičí v posilovně, doma to děsně flákám. A je fakt, že před zrcadlem se cvičí mnohem lépe a to doma bohužel nemůžu :) Postavu máš pěknou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zrcadlo je jediná záchrana, já bych se do té posilovny už chtěla vážěn hrozně moc podívat :(
      Děkuji :)

      Vymazat
  22. Velice užitečný článek! Bohužel ne pro mě, na mě už nic nezabírá :D někdy se mi chce, někdy ne, ale stejně jdu. Tak nějak jsem si na to zvykla, neřeším to a jsem ráda, když můžu prožívat ten pocit po cvičení. :)
    Mimochodem, máš parádní postavičku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že někomu pomůže! I když na mě jsou veškeré rady také někdy krátké :D
      Máš pravdu, že ten pocit je k nezaplacení :))
      A díky moc!

      Vymazat
  23. Máš užasnou postavu;)!! Cvičení je moji velkou zalibou,ale obcas ho strasne flákàm;D;/ jinak opravdu povedeny clanek;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, mockrát díky :))
      To občas asi každý, ale hlavní je, že Tě to baví! :)

      Vymazat
  24. Já mám tu smůlu, že kdykoliv si od podzimu do jara najdu čas na cvičení do týdne jsem nemocná, asi zákon schválnosti. Cvičím podle videí na youtube, protože jak říkáš potřebuju to neflákat a mít se čím řídit a zároveň mě tam ty předcvičující holky pobízejí abych mákla =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je docela otrava, zákon schválnosti evidentně pracuje na plné obrátky.
      Jo, taková videa jsou super, když je ještě dobrá trenérka/trenér, který Tě pobízí v dobrým výkonům, tak je to ideální :)

      Vymazat
  25. parádní motivační článek:) s tím facebookem je to zlo, dvakrát jsem se takhle zastavila, na chvíli si sedla a pak se mi už nechtělo pokračovat..a to zrcadlo opravdu pomáhá, většinou mám tendenci víc zamakat, když se v něm pozoruju:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!:) No jo, klasika, prostě si to člověk musí zakázat a vůbec neodbočovat! Že jo? Mně to také neskutečně nakopne. I když někdy je legrace pozorovat svůj ufuněný obličej :D

      Vymazat
  26. Mě domácí cvičení baví. Je pravda, že je tady více rušivých elementů než v tělocvičně, kde je prostě vyhrazený čas na cvičení a nemůže přijít třeba pošta. :-D Po čase mě přestalo bavit cvičení typu 30 Day Shred, kdy se opakuje jedno video několik dní a cítila jsem kolikrát opravdu znechucena, když jsem věděla, co mě čeká. Teď cvičím, co mě napadne a musím říct, že mě to i po nějakých 6 týdnech zatím pořád baví. Že bych si během cvičení zapla třeba Facebook mi přijde zvláštní, to mě nenapadlo. :-D Na nástavbě jsem chodila pravidelně zadarmo do školní posilovny po škole a povedlo se mi docela hezky zhubnout, teď na to nemám peníze. Chci jít jednou za čas vyzkoušet TRX nebo bodystyling. Ale doma mi to zatím moc vyhovuje.
    Já si občas stupidně :-D představuji, že cvičím s více lidmi a chci být nejlepší, to se snažím víc. :-D Ale ono stačí, aby mě video bavilo a nemusím se nijak přemáhat, je to o té motivaci, nemělo by se cvičit s nechutí s tím, že "tak jdu do toho, ať to mám za sebou."
    To tvoje bříško je fakt krásné. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že by do cvičení mohla zasáhnout zrovna pošta, to mě tedy nenapadlo! :D Ale je pravda, že jednou k nám takhle "vtrhl" elektrikář, tak jsem mu šla otevřít úplně udýchaná a červená.
      S tím cvičením pořád toho samého dokola souhlasím, já to musím neustále střídat, jinak jsem z toho otrávená a počítám minuty do konce.
      Tak to je dobře, že Tě to těší. A také že nepodléháš volání sociálních sítí! :D
      Ono na té posilovně asi vážně něco bude, znám lidi, kteří cvičili doma a pak se přesunuli do posilovny a no tedy...tělo se jim změnilo neuvěřitelně. Jenže jak říkáš-taková permanentka není zrovna levná záležitost. TRX mě děsně láká, hlavně když pořád čtu ty články od Buráčka (buracek.blogspot.com), jak o tom pořád básní! :D
      Hahaha, tak tohle mě vážně rozesmálo, docela vysoký stupeň imaginace, poslyš! :D
      Hodně záleží jednak na videu, aby hezky odsýpalo, ale také na trenérovi že jo:)
      A mockrát děkuji, nemám ho ráda, ale Vy mi děláte takovou radost, že ho snad i ráda mít začnu! :D

      Vymazat
  27. Dost dobrý článek.
    Když jsem trénoval na maraton a už jsem se nudil a nemohl jsem poslouchat ani hudbu, ani přemýšlet, začal jsem si na běhacím páse číst aji knihy.. Lidé na mě koukali jak na magora. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, děkuji.
      Haha, tak upřímně-kdybych viděla někoho, kdo si čte na páse, asi bych ho také považovala za blázna :D Ale na druhou stranu proč ne, člověk si to musí nějak zpestřit.

      Vymazat
  28. Och, ty máš krásnou postavičku! :)
    Článek je úžasný! :))

    OdpovědětVymazat