čtvrtek 20. února 2014

Když se smějete vlastní rodině

Když teď trávím doma veškerý čas, mám mnoho prostoru k tomu pozorovat členy naší domácnosti.

Jsem jako tichý stalker zahrabaný v peřině, s červeným nosem a úšklebkem od ucha k uchu.
Možná je to od mě ošklivé, ale prostě se jim musím v určitých situacích smát. Každý z nich má totiž své typické projevy či úkony, které mi tak úplně hlava nebere.

A rozhodla jsem se, že právě o tyto drobnosti, co mě na mé rodině tak baví, se s Vámi podělím. 


Začněme třeba BABIČKOU.


Tohle asi všichni znáte.



Babička nikdy nebude respektovat fakt, že nemám hlad. Nikdy. Ne pro ni znamená "Ano, chci přidat."

• Baví mě ji pozorovat, když kouká na Top Star magazín, telenovely na Barrandově a podobné exkluzivní a obohacující programy. Je tím úplně fascinovaná, hltá každé slovo, hlasitě to komentuje. Jakmile program skončí, odchází od televize se slovy "že jsou to fakt nesmysly". A příští den už se půlhodinu předem klepe, kdy ji začne Frederika a Albrecht...
A občas, když ji u sledování něčeho takového nachytám, rychle přepíná na zprávy a tváří se jako že nic.
Jó, babi, tak tohle Ti nežeru!

• Pokaždé pustí našeho kocoura na balkón a zapomene na něj. Pak přijdu do kuchyně, z balkonu se ozývá šílené kočičí ječení a vidím zavěšeného kocoura na klice, se zoufalým výrazem v očích, snažícího se dostat zpátky do tepla. Babička mezitím v klidu vaří oběd a neslyší nic.

Více o mé šílené rodině -->




Babička bydlí v Litomyšli se svým přítelem Mirkem, k nám však jezdí často na delší návštěvy. Asi to bez sebe nemohou vydržet ani týden, protože si volají 3x denně. A pokaždé spolu mluví asi hodinu. Co si tak říkají? Samé důležité věci. Takže klasický model:
Přicházím do obýváku a už z dálky slyším pubertální chichichi, chochocho a chachacha. Na gauči najdu vysmátou babičku se zamilovaným pohledem a telefonem v ruce. 
,,A co jsi dneska snídal?"
,,Aha, to je hezký."
,,Jé hele, teď přišla Andulka a vaří si tady nějakou tu svou kaši."

,,Chichichi, teď se na mě strašně šklebí."

No babi promiň, ale nediv se mi!
(Ne dobře, je to pěkný v tomhle věku a já jim to přeju.)


Dále je tady milovaný BRATŘÍČEK.

Simulant je to neskutečný.


• Děsně mě baví pozorovat, jak se mu každou neděli večer zázračně udělá špatně. Pokaždé přivalí do obýváku se smrtelným výrazem a prohlásí, že ,,mu nějak není dobře". 

Hele, mami, tati, já vím, co mu je! Taková nemoc, kterou mívám taky, říká se jí nechcivpondělídoškoly.

Absolutně neumí lhát. Vždycky, když se mi snaží tvrdit, že nesnědl ten poslední kousek bábovky, kouká u toho do země, cukají mu koutky a celý se klepe. Tomu se říká důvěryhodnost. Když už chceš lhát, tak to aspoň dělej pořádně, člověče!

Nesmím vynechat ani část o MAMINCE.

Ale mami, nebuď trapná.
• Největší sranda doma nastává, když se mamka trochu napije. V jejím případě opravdu stačí maličko. Táta si z ní dělá srandu, že když sní hrozen vína, zkvasí ji v břiše a pak je z toho na mol.
Takže další klasický model: maminka si dá půl skleničky vína, během 10 minut jí tečou slzy a směje se stylem, že kvoká jako slepice. A to je prosím důvod, proč jí zakazujeme pít v restauracích. Naposledy se jí totiž podařilo natolik vykolejit obsluhu, že chudák číšník vypadal, že se taky rozbrečí, ale strachy z té šílené ženské, co si dává na hlavu patku od chleba a řehtá se tomu jako pominutá.

Maminka mi vždycky nadává, že když sedím u počítače, tak ji nevnímám. 
Když ale sedí u počítače ona, tak nevnímá vůbec.
Přiznám se, že se na ni občas vykřikuji náhodné věci a nesmírně se tím bavím.


Pak ještě musím zmínit TATÍNKA.

Tatínek je pravý milovník čokolády.
• Táta čokoládu prostě miluje a nechce se o ní s nikým dělit. A jelikož ví, že mu máma často vyčítá, že je sobec a sní ji celou sám, vždycky si jednu koupí a pak ji tajně schová na to samé místo do špajzu. A hádejte, kdo na to místo přišel?
A tak tatínek přijde natěšený domů, vytáhne čokoládu a zjistí, že už je tam posledních pár kostiček.

Nejlepší na tom je, že se nemůže bránit. Protože on se ke svému sobeckému skrývání dobrůtek přiznat nechce.  A jelikož žádné dobroty oficiálně neexistují, nemusím se já cítit provinile, že mu je chodím ujídat. 

Když se napije táta, je to taky sranda. (Teď si nemyslete, že jsme nějaká rodina alkoholiků, u nás se pije výjimečně s mírou!)
Má takové své dvě osobnosti. Jednu hrozně vážnou. S tou si pokaždé skvěle pokecám, když se vrátí z hospody. Třeba o válce, historii, ekonomické či politické situaci. 
A pak je tady ta druhá... ta, co mluví italsky a japonsky. A nebo si to alespoň myslí.

Skvělé situace také nastávají, když se maminka s tatínkem sejdou v autě. Nevím, co je lepší...jestli když řídí on nebo ona. Obojí dopadá většinou katastroficky. Táta nesnáší, když mu do toho někdo kecá, máma zase neví, kde je levá a pravá, což tátu vytáčí. A mámu vytáčí, že si táta nenechá poradit a radši bude hodinu bloudit, než aby se zeptal na cestu.
Do toho dvě hádající se děti vzadu... No divím se, že jsme ještě neskončili někde v příkopě. 

A ještě nesmím zapomenout na našeho nejmenšího člena domácnosti - kočičáka SAMUELA.


Jenže to je osobnost sama o sobě a dalo by se toho o něm napsat tolik, že tomu jednou budu muset věnovat speciální článek.



No, doufám, že jste se alespoň trochu pobavili nad členy naší domácnosti, protože já se nad nimi bavím moc :D

Co Vy a vaše rodina? Také někdy bývá tak střelená? 

52 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Haha, děkuji!:D naše rodina je opravdu originál

      Vymazat
  2. Pekný, úsmevný článok. Z časti mi pripomína moju milovanú rodinku. Mám pocit, že všetky babičky sú si veľmi podobné. Či chcem a či nechcem, sú momenty, pri ktorých sa musím SMIAŤ...
    No o svojích "slabších" chvíľkach radšej pomlčím. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Zrovna babičky jako kdyby byly všechny podobně nastavené :D
      Každý máme slabší chvilky, o těch jsem také raději nepsala ;D

      Vymazat
  3. Babičky to mají asi přednastavené, že trpíme hlady, potřebujeme vykrmit a hlavně potřebujeme aspoň třikrát přibrat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, přesně tak! A kdyby jen třikrát :D

      Vymazat
  4. Babičky jsou všechny stejné :D

    OdpovědětVymazat
  5. tak tenhle článek mě opravdu pobavil! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Parádní článek :)
    Jak překvapivé, ale máme to doma téměř totožné :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc!:)
      No jo,ono to asi bude tak trochu podobné u všech:D

      Vymazat
  7. Haha, má rodina se té tvé dost podobá. Až na pubertální babičku, ta moje neví, co to mobil je. Ale telenovely hltá taky jedním dechem :D A cesty autem jsou u nás taky pekelný, matka taky neumí strany a když řídí táta, hystericky ječí, že se vybouráme. Ať žijí praštěný rodiny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babi se zase příšerně bojí počítačů :D telenovely jsou ale fakt zlo.
      Haha,koukám,že nejsme jediné uskupení bláznů... Ale aspoň není nuda :D

      Vymazat
  8. :-D ten taťka s čokoládou pobavil
    A babičky.. to by nebyly babičky, kdyby nám po desátý nepřidaly! :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On se asi tolik nebaví,když mu ji likviduju:D
      To je pravda,ale díkybohu za ně:)

      Vymazat
  9. haha a já už myslela, že tak vtipnou rodinu mám jen já :D Doma to mám podobný- babička neuznává můj zdravý živ. styl stejně jako mamka- chtějí do mě furt něco cpát :D Tvoje mamka tě nevnímá u pc? Mě nevnímá třeba ani u kafe! :D Trvá ji třeba 20min, než mi odpoví na to, na co sem se jí ptala :D u toho kvetu vždycky :D Ale bez takovýhlech vlastností, by to prostě nebyli oni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evidentně je nás víc!:D
      To je hrozná otrava,když musíš už po 10. zdůrazňovat,že si nedás svíčkovou se šesti:D
      Hehe,tak koukám,že Tvoje mamka to povýšila na další level!:D
      Hezky řečeno,mám je ráda přesně takové,jací jsou:))

      Vymazat
  10. To je skvělý článek! :D
    Já si teda našich členů rodiny zatím nějak nevšímala, ale asi udělám nějaký průzkum. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!:)
      Určitě udělej,je to prča :D

      Vymazat
  11. :D :D tak to mě opravdu pobavilo :D

    OdpovědětVymazat
  12. Jste vy to ale vtipná rodina :D Ale oni mají takové své zvyky a podivnosti všichni, když se nad tím trochu zamyslím... Babička s dědou jsou asi tak posledních deset let minimální jednou za měsíc těsně před rozvodem, což zapříčiňuje zejména fakt, že děda začal dávat před čokoládou přednost čemukoliv s obsahem alkoholu. A babička samozřejmě vaří a vaří a vaří a na telenovely se nekouká, to prababička ano, pokud zrovna nenadává dědovi (v devadesáti se dívat na tohle, to ji chápu) nebo nekritizuje ostatní nebo netahá dříví z lesa a nehoní uprchlé králíky po dvorku a nenadává slepicím, že jim nakope... :)

    Taťka čokoládu v jednom kuse jí taky, mamka ho pošťuchuje, že tloustne. Mamka zdědila po našem dědečkovi takzvaný "pohádkářský gen", což znamená, že když mluví o tom "co někdo říkal", většinou to úplně překroutí.

    Když auto řídí taťka, nadává, když auto řídím já, taťka drží ruku na brzdě a vykřikuje ať řadím. Mamka raději neřídí vůbec.

    Ke svým dvěma mladším sourozencům bych řekla jen tolik, že občas mám velkou chuť zavřít je na tom balkoně... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas to slýcháváme no :D A je to pravda, každá rodinka má něco, proto tak ráda chodím ke kamarádům na návštěvy! (a nebo klidně k cizím lidem)...a tam pozoruji :D

      Teď nevím, jestli se nad charakteristikou babičky, dědy a prababičky mám usmívat a nebo se zhrozit, ale líbí se mi ta variabilita, ta pestrost lidských osobností, takže se asi spíš pousměju :D

      A přesně tenhle pohádkářský gen míval děda, ten si dokázal historky tak parádně přibarvit a pak je vyprávět s takovým přesvědčením, že mu to člověk ani nemohl nevěřit. Ale zapřičiňoval tím mnohá nedorozumění.

      Tak to bych se zbláznila...už takhle mám stres vždycky, když mi něco říká instruktor v autoškole, natoˇž aby na mě někdo křičel a nebo mi sahal do řízení!

      ;D Ohoho, tak to vítej v klubu, mladší sourozenci jsou někdy peklo, ale zase to hezky zpestřuje život a člověk pak pomaleji stárne mám pocit)

      Vymazat
  13. Super článek :D
    Myslím, že všechny rodiny jsou svým způsobem trošku praštěný, nebejt toho rodinného humoru, tak už jsme všichni asi zapsáni u chocholouška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:)
      Haha,skvěle řečeno!:D výraz chocholoušek slyšim prvně a docela se tomu tady teď řehtám:D

      Vymazat
  14. Moc hezký :) taky mám pár příhod s rodinou a kolikrát jsem se málem propadla do země...viz když jsem byla menší a mamka se mnou chodila kupovat podprsenky. Gelové byly tehdy nejčerstvější módní hit. A na co se mohla zeptat moje drahá maminka prodavačky? "A když jí tam někdo píchne špendlík, vydrží to ta podprsenka?" Prodavačka zareagovala chytře: "Pochybuji, že jí nikdo nebude píchat špendlíkem do prsou." :)

    http://thedecadenceofdecay.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, tak tohle mě vážně rozesmálo, maminka je génius :D

      Vymazat
  15. Pobavilo! :D Obzvlášť taťka s čokoškou. Babičková klasika. A pak ta věc s pitím. To já jsem opilé rodiče nikdy neviděla (hm, ani mi to nepřijde divné :D), takže vůbec nemůžu porovnávat. Ale to "sní hrozen a ten jí pak zkvasí v břiše" :D, to se povedlo!
    Jinak kocour by měl dostat svůj článek! (No jo, ozvala se majitelka kočky :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně baví mu ji jíst no:D
      Vážně nikdy? Ty jo,to já možná až moc často:D jojo,tatínek je vtipálek.
      Jé,další kočkomil!:) zrovna jdu sesmolit kočko-fotkový článek:)

      Vymazat
  16. Pobavila jsem se. :D Každá rodinka má něco. Babiččina známost zní kouzelně, je to hezké :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda:D pravda,pravda,v každé rodině se najde něco bláznivého.
      Vlastně je to krásné a unikátní v tomhle věku:)

      Vymazat
  17. Ve všech rodinách to bude nastejno, protože moje rodina s tvou má hooodně společného :D Babičky vždycky, taky se moje pořád ptají, jestli nemám hlad :D A nebo ať se najím, že jsem jak vyžle :D Kočka mě rozesmála :DDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klasika,babičky prostě!:D vyžle a kost a kůže jsou nejtypičtější výrazy:D
      Jsem ráda,že to pobavilo:D

      Vymazat
  18. Pokud jsem před přečtením článku měla nic moc náladu, po přečtení mám úplně skvělou, protože to, jak jsi svoji rodinu popsala mě dokonale pobavilo a článek jsem hltala od začátku do konce. :D Máš úplně úžasnou rodinu, musí to být super se takhle nad jejich výlevy bavit .. :D Obzvlášť tvoje babička mě dost pobavila a to, jak vykřikuješ, co tě napadne, když máma sedí u počítače. :D:D:D
    Jinak jsem strašně ráda, že na tebe můj článek přenesl to, jak jsem poslední dobou díky cvičení pozitivně naladěná. :)) Fakt z toho mám skvělý pocit a po opravdu dlouhé době se cítím skvěle, spokojeně a vím, že se věnuju něčemu, co mi dává opravdu všechno, co potřebuju. :))
    Na Bloss jsem teď koukala a všimla jsem si, že jsme sepsaly poměrně podobný článek o tom, co nám posilování dává. Popravdě jsem si toho vůbec nevšimla, takže ta podobnost je čistě náhodná, rozhodně bych nechtěla kopírovat něčí styl, to vůbec ne. :))

    gettingfit.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  19. Super :-) můj táta zase miluje nutellu a vždy vydlabe prostředek ať to vypadá, že je stále plná, jaké je naše překvapení, když si jdeme namazat palačinky :-)
    www.katenextdoor.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hahaha,tak tohle je super,tatínek je koukám mazaný!:D

      Vymazat
  20. To je roztomilý článek :)
    Líbí se mi, jak jsi o všech napsala takové zajímavé detaily, ale nikom v podstatě nic špatného :) Je vidět, že svou rodinu máš ráda :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!:)
      Svou rodinu miluji nadevše a nic bych na nich neměnila :))

      Vymazat
  21. Ještěže nemám babičku, co by mě takhle krmila. Jako menší jsem jedla málo a furt mi to říkala jedna moje neoblíbená teta s fousama. :-D
    Představa mamky s patkou od chleba na hlavě mě rozesmála. :-D Moje mamča taky moc nevydrží a je pak celá červená a vysmátá. :-D Tatínek si taky syslí, ale úplně veřejně a nikdo mu na to nesmí. -_- Ale na mou plastovou bedýnku pod postelí ta jeho skříňka nemá, takže zgríňá furt u mě. :-D
    Těším se na článek o kocourkovi, zvířata jsou někdy zajímavé osobnosti. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No někdy je to fajn, ale jindy taková babička docela umí úspěšně nabourat režim! :D Neoblíbená teta s fousama... tak teď mi vážně cukají koutky :D
      Jsem ráda, že ses pobavila, ale chudáku číšníkovi fakt do smíchu nebylo. Klasika-zrudnout a řehtat se všemu kolem :D Ty jo, tak tomu našemu by to takhle neprošlo. Musíte tatínka trénovat ;D Máš také svoje skryté zásoby? :D
      To je svatá pravda, někdy mi přijdou podstatně zajímavější než většina lidí kolem :D

      Vymazat
  22. Hezky jsem se pobavila :D a to hlavně při čtení odstavce o babičce. Mně už chování rodiny přijde tak normální, když to vidím furt, že mi už ani nepřijde, že bych se tomu mohla smát :D, ale jo, vždycky se něco úsměvného doma najde. Moje mamka vyniká v tom, že dělá padesát věcí na jednou a ani jednu nedodělá dokonce, viz přijede z města, napůl vybaluju nákup, napůl jí večeři, do toho krmí kočky, ještě se ani nepřevlékla do domácího, do toho sleduje televizi.. no prostě blázinec, ale taková už ona je a směje se i táta. Jo ale i ten má svoje mouchy a je jich dost. No a s babičkou si výtečně rozumíme, takže není důvod se jí smát, jen se mi líbí její angličtina :D, technické schopnosti a to, že si plete skateboard a snowboard už je klasika. Ale je zlatá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To moc ráda slyším! :)
      Bylo hezké si takhle počíst o Tvé rodině, je vidět, že se máte rádi:) Maminka je asi typická žena-dělat spoustu věcí najednou je prý naše specialita (Já to tedy neumím, pak nedělám pořádně ani jednu :D). Babičku jsem anglicky nikdy mluvit neslyšela a asi ani neuslyším, neumí předpokládám ani hello :D Haha, aspoň, že zhruba tuší, že v obou případech jde o nějaký sport :D Je pěkné, že se máte s babi tak rády, málokdy si tolik rozumí generačně vzdálení lidé :)

      Vymazat
  23. Dobrý článek :D Babičky jsou asi podobné všude...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, babičky jsou prostě babičky :D

      Vymazat
  24. Achbože :'D Tohle bylo teda zatraceně dobré! Strašně mě to pobavilo, jakože jsem se i často chechtala :D Všechny případy jsou dost dobrý, ale tvůj taťka a ty s tou čokoládou jste mě teda dostali :D Já ani nevím proč, ale prostě mi to přišlo srandovní :D No a babičky... to jsou kapitoly samy o sobě, ale já mám tu svou strašně moc ráda, je to taková pravá hodná babička, která tu je, když se na tebe vyprdne mamka ( a u ní NE znamená "Přidat dvakrát tolik, prosím!" ) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že ses pobavila! :D Je to taková naše skvělá hra s tatínkem ;D Ale jak říkáš-nebýt babiček, kde bychom byli, ta jejich starostlivost k nim prostě patří a je to úžasné, když máš pocit, že se o Tebe někdo takhle zajímá a stará :) Znám pár lidí, kteří takové babičky nemají a co by dali za to, aby jim někdo sázel na talíř jeden knedlík za druhým :D

      Vymazat
  25. Tak dlouho jsem se teda nepobavila :D hlavně u maminky :DD a chudák tatínek!! :D

    OdpovědětVymazat