středa 19. února 2014

Recept - Hrníčková ořechová bábovka

Ahoj!

Mám tu pro Vás další recept, originálně opět na bábovku. Recept je také hrníčkový, tím pádem jednoduchá jako facka.

Tahle bábovky se u nás dělá pravidelně a má dlouhou tradici. Několikrát jsme ji upravovali a snad se nám podařilo ji vychytat dokonale. 
Patří mezi mé nejoblíbenější domácí dobroty, hlavně díky tomu, že jsou v ní ty oříšky. Ty já můžu...hodně...a ve všem!

Možná bych tedy tento rodinný recept měla střežit jako oko v hlavě a sobecky si ho nechat pro sebe, ale já budu hodná a podělím se s Vámi, protože tohle musíte ochutnat!







Na ořechovou bábovku budete potřebovat:


  • 1 hrníček hladké mouky
  • 1 hrníček cukru krupice
  • 1/2 hrníčku oleje
  • 1 ks kypřící prášek do pečiva
  • 1 ks vanilkový cukr
  • 2-3 vejce (podle velikosti)
  • 1 hrníček jemně namletých vlašských ořechů
  • mléko podle potřeby (většinou dáváme asi 1/2 hrníčku)

Postup:


  1. Vlašské ořechy rozmixujeme na jemno
  2. Předpřipravíme si formu na bábovku - vymažeme olejem a vysypeme poloh. moukou
  3. Vajíčka rozdělíme na žloutky a bílky
  4. Žloutky vyšleháme s cukrem (+ vanilkový cukr)
  5. Z bílků vyšleháme sníh
  6. Přidáme postupně všechny ostatní ingredience - namleté ořechy, olej, mouku a s ní kypřící prášek, opatrně přimícháme sníh
  7. Podle potřeby dolijeme mléko (těsto by nemělo mít příliš tuhou ale ani příliš řídkou konzistenci) 
Předehřejeme troubu na 180°C a pečeme po dobu cca 40-45 minut.
Dopečenost bábovky zkontrolujeme pomocí špejle - pokud se těsto na špejli nelepí, je možné bábovku vytáhnout.



Z vlastní zkušenosti musím říct, že bábovka je nejlepší až druhý den po upečení a nebo alespoň studená. (jenže kdo by vydržel čekat, že ano?)
Výborná je v kombinaci s jogurtem a medem! 
A nejlepší je tuhle dobrotu zapíjet mlékem.


po upečení ve staré babiččině formě

A servírujeme!




Dobrou chuť!




21 komentářů:

  1. my máme nejradši jablíčkovou bábovku! :) vypadá moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jablíčkovou jsme nikdy nedělali, určitě musí být výborná :)

      Vymazat
    2. taková suprově "mokrá", že se nelepí na patro, což nesnáším :D ononom

      Vymazat
  2. Mít tak ořechy ♥
    Já mám problém, že nám doma nikdy nevydrží protože je jim skoro se všim :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jich měli fúru, ale bohužel jsme je rozprodali a teď už skoro nejsou :(
      O tom mi povídej, bábi minulý týden přivezla celou obrovskou pixlu a kdo myslíš, že už ji skoro celou zlikvidoval? :D

      Vymazat
  3. Dávám do záložek a opovaž se ten článek smazat, až budu čas tak chci vyzkoušet!
    Ořechovou bábovku jsem ještě nikdy nejedla a zní to i jednoduše (snad to i bude jednoduše vypadat v kuchyni) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, neboj, budu na to myslet! :D
      Určitě ji vyzkoušej, je to recept až primitivní, jinak bych ho nebyla schopná zvládnout :D a přitom moc dobrý:)

      Vymazat
  4. Jé dneska jsme s mamkou dělali olejovou trojbarevnou a kolik jsem jí sežrala raděj neuvádím :D Hezky za tepla ale i po večeři za studena..a už na ni mám zas chuť! To jsou nervy u hokeje že sladkého není nikdy dost! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu taky děláváme, je to dobrota! A neboj, já jsem taky šílený likvidátor, když přijde na sladké :D

      Vymazat
  5. Ty fotky ve formě vypadají tak úžasně.... Úplně jako z ráje :D :) Taky miluju oříšky :))) Někdy ji na sto procent vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, děkuji, hlavně ta vůně byla rajská! :D
      Vyzkoušej, je moc dobrá!.)

      Vymazat
  6. Vypadá naprosto úžasně! Bábovky já miluji jakékoliv!:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji!:) Také je mám moc ráda, není nad domácí pečení:)

    OdpovědětVymazat
  8. Cože? Neříkala jsi náhodou, že ti jídelní fotky moc nejdou?? Protože tohle je dokonalost, vypadá to fakt krááásně! :)) A jak to máš naaranžovaný, no bomba. Recept vypadá jednoduše, to je něco pro mě :D
    A krom toho, ty fotky v předešlém článku... chvílemi jsem nevěřila, žes to všechno fotila ty. Protože to vypadá jak stáhnutý z googlu, až tak krásné jsou ;-))
    Ta tvoje nemoc se přece jen vyplácí :D Ale samozřejmě, že ti přeju brzké uzdravení! ;-))

    OdpovědětVymazat
  9. Tahle bábovka vypadá naprosto dokonale! Oříšky já ráda taky úplně ve všem. :-) Moc bábovky nemusím, kvůli tomu jak jsou suché, ale tahle vypadá, že by mohla být taková "mokrá" a vyborná. :-) Děkuju za recept, musím jí vyzkoušet :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!.) Já právě také nerada suché bábovky a celkově koláče, tahle je právě skvěle vláčná, mokřejší a jemná:))

      Vymazat
  10. Tak ta babovka vyzera fakt super! Pouzivas aj nejake umele sladidla??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, umělá sladidla nepoužívám, nemám je ráda :)

      Vymazat
  11. Vypadá moc dobře. Má krásný tvar! My máme takovou novou formu a ta je... prostě jiná. :D Tohle se mi líbí víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je forma po babičce, je hodně historická a také se mi líbí, jaký má tvar :))

      Vymazat
  12. Jelikož jsme právě vyloupali mraky oříšků, zítra zkouším podle tebe tuhle krásku!! :-* ;) Mňam a mlask! :)

    OdpovědětVymazat