neděle 9. března 2014

Fotookamžiky - Kouzla noční Prahy

Hezké pondělí přeji!

U mě teda není ani zdaleka hezké... někde se hold muselo projevit 3 týdenní naprosté zanedbávání školy. Uf. No nezbývá mi, než se s tím poprat. Teď to asi budu mít trochu nabitější a těžší, nevím, jak do toho všeho budu ještě stíhat cvičení, ale asi si čas budu muset najít, protože cvičit vážně potřebuji. Jak psychicky, tak především fyzicky. Říkala jsem si, že se orientačně zvážím. Číslo, které tam vyskočilo, bylo nejvyšší za celý můj život. I před tím, než jsem začala blbnout s hubnutím, jsem vážila méně. Upřímně mě to vážně rozhodilo. A když jsem prohlížela starší příspěvky, kde jsem ukazovala své fotky...no nebudu lhát, takhle po 3 týdnech válení se a jedení sladkých dobrůtek, co jsem napekla, nevypadám ani náhodou. Ale nebudu panikařit, začnu hezky pozvolna a v klidu se vrátím tam, kde jsem byla. V klidu-to si musím neustále opakovat. Nehodlám se tím stresovat, jsou podstatně důležitější věci.
Dost bylo kecání, jdeme na věc-tedy na článek.


Asi před měsícem jsem se po dlouhé době vydala večer fotit.

Nerudova ulice



Rozumějte – šla jsem rovnou ze školy - v sukni, byla mi kosa, klepaly se mi ruce, neměla jsem stativ ani žádné přídavné blesky (ty tedy nemám ani tak) a byla tma. Moc velká tma. Takže je asi jasné, že výsledky byly nad veškerá očekávání. Stejně tak jsem i díky tomuhle podle očekávání byla nemocná.

Slíbila jsem kamarádovi, že mu nafotím nějaké pěkné fotky…inu, to úplně nevyšlo, takže tímto se mu hluboce omlouvám, ale tohle si asi do portfolia nevloží. Veškeré osvětlení zajišťovaly zřídkakde umístěné pouliční lampy s takovým tím sytě oranžovým světlem, které je sice krásně poetické, když se na něj díváte okem, ale již o něco méně krásné na fotkách. No a tak se z kamaráda stala obrovská karotka, kterou nezachránilo ani vyvážení bílé. Bohužel jsem „fotografzačínající a nezkušený, takže jsem předem věděla, že toho moc nevykouzlím. Kdybyste měl někdo znalejší nějaké tipy, jak takovou situaci s osvětlením vyřešit (nebo alespoň trochu vylepšit) i se základním vybavením, budu moc ráda, když se podělíte.

Abych ale nebyla pouze tak moc negativní, musím říct, že venku (až na tu zimu) bylo nádherně. Noční Praha je kouzelná sama o sobě, ještě když si vyberete ta správná místa. Tyto konkrétní fotky byly focené v okolí Pohořelce, kde je jednak nádherný výhled na Petřín, ale také takový zvláštní klid a starodávná atmosféra. Prahu máte pod sebou jako na dlani.

Takovými místy bych se mohla procházet hodiny a hodiny a nikdy by mě to neomrzelo. Najednou je to něco tak moc jiného, když se kolem netlačí davy cizinců, když neslyšíte cvakání japonských fotoaparátů, ale jen vlastní kroky na kočičích hlavách…

Achjo a zase bloger ničí už tak dost špatné fotky :D Co to sakra je s těmi barvami?


Loreta


Boty visící v podloubí ze stropu. Jen tak.



Nerudovka podruhé



A teď již kamarádovy fotky




Stínové divadlo



A naši procházku jsem zakončili hezky v hospůdce U Zavěšeného Kafe - výborný Kozel 11°za výtečnou cenu!
Nedělám reklamu, jen to tam mám vážně hrozně ráda :D

Tak a já se loučím a mažu do školy!

Měli jste někdy šanci se toulat noční Prahou? Pokud ano, co ve Vás tenhle zážitek vyvolal? :)

26 komentářů:

  1. Ja v noci a večer tiež nerada fotím, lebo nemám taký dobrý foťák a fotky potom sú nekvalitné a nevyzerajú dobre. Tieto fotky sú ale fakt vydarené! A dnes ráno som skúšala tú rutinu a naozaj som sa cítilla veselšie! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak,ono když k tomu má člověk dobře vybavení,hned to jde lépe :)
      A mockrát dekuji!
      Vážně? Je,tak to mě těší :)

      Vymazat
  2. Miluju města v noci ! boží fotky =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také,mají ttakové zvláštní kouzlo :) děkuji!

      Vymazat
  3. Náhodou..ty fotky nejsou tak špatné, jak jsi o nich psala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nepatří k těm dobrým,ale mockrát diky :)

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Tak tak,asi to bude navždy mě milované město :)

      Vymazat
  5. Krásné fotky, zrovna v pátek se chystám do Prahy do divadla a budu tam spát do soboty, tak se moc těším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:)
      Vážně? Tak to je skvělé, užij si divadlo, smím se zeptat, na jaké představení jdeš?:)

      Vymazat
  6. Náhodou jsou to moc hezké fotky a ta s kamarádem a lampou je luxusní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mockrát díky, na tom místě zrovna bylo světlo fajn :)

      Vymazat
  7. Ty fotky jsou super, jsi k sobě moc kritická :) Ta osmá odspodu je strašně krásná :)
    Bydlíš v Praze? To byl vždycky můj sen :) Chodila bych takhle večer na procházky každý den (když přihlídnu k tomu, jaká jsem lemra, tak asi ne, ale vždycky jsem si myslela, že bych to dělala). :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná ano, možná ne, každopádně děkuji :))
      Ano a už si upřímně nedokážu představit žít nikde jinde :) Haha, to jsou takové ty představy..já si zase říkám, že kdybych bydlela na venkově, každý den bych jezdila na kole :D Ale je pravda, že tady ty večery k procházkám přímo vybízí :)

      Vymazat
  8. Ty fotky jsou super :) No, ale jak poradit - maximálně zkusit štelovat ISO a vyvážení bílé. Ale sama jsem začínající fotograf amatér (už 3 roky :D :D )

    Co se toho hubnutí týče - úplně to stejný si říkám já :D "Hlavně v klidu, žádný stresy!" bohužel se mi to "hlavně v klidu" v poslední době moc nedaří a hrozně řeším a přehrávám v hlavě a pak taky hřeším a těžce to nedávám :D (básník jak hrom :D). Ale vážně je to všechno v hlavě :)
    A důležité je, cítit se ve svém těle spokojený :))

    A noční Prahu jsem viděla jen jednou, když jsme tam byli se školou a... no, dokážeš si představit školní středoškolský výlet :D Takže jsem tak trochu bez zážitku z atmosféry noční Prahy :D Ale vypadala krásně, to rozhodně ano :) Bydlet bych tam ovšem nechtěla ani za zlatý prase :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc :) No..právě to ISO a WB je jediné, co tak vím, že by se mělo :D A přesně stejně na tom jsem-také "začínám" s focením už nějak podezřele dlouho :D

      Haha, hezká básnička, ale máš pravdu-jakmile je člověk ve stresu, tak je to začarovaný kolotoč. A pak už je ze stresu i z toho, že je ve stresu. Spokojenost je klíč... a někdy je třeba ji vyvolat i tak trochu instantně a moc to neřešit :)

      Ach, tak to je škoda, školní výlety v těchto ohledech bohužel bývají velmi bídné :D Tak doufám, že se sem ještě někdy podíváš a užiješ si večerní pražskou atmosféru se vším všudy :)
      Vidíš to, já už si nedovedu představit žít jinde, ale každému vyhovuje něco jiného :) Je pravda, že Praha může být pro někoho dost hrozná představa-ruch, špína, spoustu lidí..

      Vymazat
  9. Přenádherné fotky ♥ Jak já mám ráda Prahu! Mám to město spojené s dětstvím. Moje babička v Praze vyrůstala a jako malé mi o ní často vyprávěla, milovala jsem to :).A proto vždy když jedu do Prahy, mám takový krásný nostalgický pocit ...
    A k tomu co jsi psala na začátku...nesmíš k sobě být tak přísná, jen přiměřeně :)*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji, Praha je zkrátka srdeční záležitost :) To je hezké:) já mám naopak spojené dětství s venkovem-také mi babička vypravovala příběhy o tom, jak chodila pást krávy :D
      Máš pravdu, důslednost je fajn, ale nesmí to hraničit s posedlostí a přehnaností :)

      Vymazat
  10. Upřímně? Po vánocích jsem z té váhy byla vyděšená úplně stejně. Od té doby jsem to díky cvičení a omezení večeření o půlnoci zredukovala a a váha je zas tam, kde byla před tím než začlo to moje "sežervšechnnonacopřijdeš". Ale jak říkáš,hlavně v klidu..jsou mnohem důležitější věci..Stejně tak Ti držím palce se školou :)... Ty fotky jsou moc povedené.U zavěšeného kafe..to zní zajímavě, kde to je? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to úplně příjemný pocit, když tam člověk vidí vysoké číslo. Ale vím, že když budu chtít, snad to zase půjde dolů. Jen vím, že po tom "všem" už je pro mě nějaké hubnutí za a) hrozná představa a za b) tenký led, proto radši opatrně.
      A mockrát děkuji, začínám se neskutečně těšit na prázdniny :D U Zavěšeného kafe je přímo v Nerudově ulici, když bys sešla ze shora z Pohořelce, tak je to asi nejblíž :)
      Taková menší útulná hospůdka s krásnou výzdobou :)

      Vymazat
  11. Moc hezké fotky s úžasnou atmosférou. :)
    Ale Kozla vážně ráda nemám, brr... Já radši Plzeň dvanáctku. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mockrát díky :)
      Vážně ne? Tak každému chutná něco jiného :D Plzeň je skvělá, jen jsem se jí už přepila :D

      Vymazat
  12. Moc hezké fotky :-)
    Já jsem se nevážila už přes 2 měsíce...zajímalo by mě, kolik vlastně vážím, jestli aspoň míň, než po vánocích :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Ono je asi někdy lepší se nevážit a spíš dát na pohled v zrcadle :) I když ten po Vánocích nebývá také nic moc :D

      Vymazat