středa 26. března 2014

Fotookamžiky - Ze zákulisí keramických trhů

Hezkou středu přeji!

Také je pro Vás středa takovým hrozně únavným dnem? Řeknu Vám-mám tenhle týden dost a těším se jako malá na víkend! Proč? Protože čokofestival!

Asi 3 týdny zpátky se konaly keramické trhy na pražském Výstavišti, kterých jsem se (relativně) aktivně účastnila.
O tradičně netradičním povolání mých rodičů jsem psala článek - TADY

Rozhodla jsem se tedy s sebou vzít fotoaparát a pořídit pár snímků, které by zachycovaly momenty v běžném trhovém dni a vystihovaly přítomnou atmosféru. (Což se mi tedy asi nepovedlo, ale doufám, že i přesto se Vám bude líbit tohle nahlédnutí do zákulisí)

Vítejte.

,,Máte to pěkné", říkají často procházející lidé.
Když jich prochází hodně a prochází takhle celý den, tatínek to občas nevydrží a přihodí nějaký ten komentář.
,,No jo, z toho, že je to pěkný se nenajíme."

Trhy se ovšem konaly v naprosto nádherných prostorách!



Přiznávám se,že na vitráže jsem ujetá.
Většina trhovců je ráno ještě pěkně rozespalá, a tak kafe přichází jako první volba.
Často na trzích narazíte na domácky působící pojízdné kavárničky, které si melou vlastní kávu a no... je nejlepší na světě. Každá z nich.

Jo a taky mají domácí dortíky.

Zásoba vizitek vždy připravena!

Stejně jako drobné, které ZÁSADNĚ docházejí.

O důvod víc, proč jít do kavárničky - rozměníte si a ještě si dáte něco dobrého.

Občas chytám OCD a rovnám nám pultík.

I konvičky musí být PŘESNĚ seřazené.
Aneb když nejsou lidi a člověk se nudí za pultem. 

maminčina "klidnítka".

Pobavila mě jedna paní, která vzala klidnítko do ruky, zachrastila s tím a se slovy:
,,No ty vole, to by mě fakt sralo tenhle zvuk" zase odešla.

Asi nemusí působit uklidňujícím dojmem na každého no.

A když se kšefty nehýbou, je čas na "čumendu" po okolních stáncích. 

Zpoza kterých se na Vás většinou řehtají fousatí trhovci.
Trhovkyně ne.
Ty fousy nemají, pochopitelně.
Ale usmívají se taky.


Musím říct, že tu atmosféru kolem trhů mám moc ráda. Nevím proč, ale působí zkrátka tak klidně, ať už je kolem jakýkoliv shon. A navíc je to nekonečná zásobárna milých lidí. A krásně to tam voní.

Navštívili jste někdy keramické trhy?

32 komentářů:

  1. díky se opravdu snažím:) já je taky nenávidím,ale jsou účinné tedy :D

    OdpovědětVymazat
  2. tak ja som ešte také trhy nenavštívila, ale v budúcnosti určite áno! haha a tie "klidnítka" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně někdy navštiv, stojí to za to :)
      Klidnítka jsou super:D

      Vymazat
  3. Keramické trhy jsem nenavštívila,ale chodila jsem jako malá do keramiky a moc mně to bavilo. Poblíž u nás je keramická dílna a kupujeme tam častokrát výzdobu nejen do domečku,ale i na zahradu do pergoly! Ale ježiši NESNÁŠÍM TĚ za ten čokofestival! Grr :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě stojí za návštěvu :) keramický kroužek je taková stálice na základních školách a ve školkách,také mě to bavilo,i když jsem byla s keramikou v kontaktu prakticky neustále :D
      Jé, pergolu na zahrádce jsem si vždycky přála:)
      Haha, neboj, udělám report, ať se můžete pokochat alespoň virtuálně :D

      Vymazat
  4. Fakt nádherný..... Určitě se ti to povedlo zachytit tu atmosféru :)))

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj! Ty jdeš taky na Čokofestival v Praze? Já se taky chystám... nedáme sraz? :-) Klidně se mi ozvi na mail femme-mince@email.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, doufám, že mi vyjde čas :)) Sraz jsme již domlouvaly s Kamčou alias Zrzunkou, jde nás blogerek více :) ozvu se Ti!

      Vymazat
  6. Věřím ,že to bylo fajn. Taky mám ráda tu atmosféru na trzích. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Téměř pokaždé je to fajn, pokud zrovna člověk nestojí venku v mrazu či dešti :D :)

      Vymazat
  7. Tak na takovém trhu by se mi líbilo :)
    a čokofestival ti závidím, škoda, že to je taaaaak daleko :( Doufám, že pak o něm napíšeš nějaký článek, ať si my ostatní můžeme aspoň zaslintat v klidu domova, když už nic :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pevně věřím, že ano, je to milé prostředí :)
      Mrzí mě, že to máš takhle z ruky, na report se určitě chystám, ať se pokocháte aspoň skrze článek :)

      Vymazat
  8. Na keramickém trhu jsem ještě nebyla, ale zato jsem byla na plno jiných trzích, kde je ta atmosféra opravdu krásná :) Hezké fotky ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud budeš mít možnost, neváhej a nějaké navštiv:) Je pravda, že na trzích obecně bývá milá atmosféra:) Děkuji!

      Vymazat
  9. Krásné fotky a ještě krásnější keramika! nikdy jsem na keramickém trhu nebyla, ale určitě by stálo za to, se na nějaký vypravit. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát díky!:) To rozhodně, konají se po celé republice, takže až se o nějakém doslechneš, určitě neváhej.

      Vymazat
  10. wau keramika, já jsem chodila na keramiku 3 roky a docela mi to šlo :D Pak jsem, ale nějakstratila inspiraci a má instruktorka se odstěhovala do kanady, tak jsem přestala. K rukodělným věcem mám zvláštní vztah a trhy moc ráda navštěvuju, ta atmosféra je kouzelná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je škoda, že to takhle padlo, třeba se k tomu ještě někdy dostaneš :) Já práci rukama miluji, člověk u toho parádně vypne.

      Vymazat
  11. Pěkné, keramiku mám ráda. Už i na střední jsem chodila do keramického kroužku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Zajímavé, kolik lidí chodilo do právě zmiňovaného kroužku :D

      Vymazat
  12. Je to krásné! :) Má to úžasnou atmosféru!
    Keramika je super, jako malá jsem chodila do kroužku...asi do 15ti. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát díky, jsem ráda, jestli to takhle vyzařuje :)
      Ano, ano, je to hrozně příjemná činnost, taková relaxační :)

      Vymazat
  13. Já zase nemám ráda úterky :D. Taky chci na čokofestival :O :O ! Ta klidnítka jsou moc pěkná :) Na keramiku jsou ještě minulý rok chodila, skoro nikdy jsem nevěděla co vymodelovat, ale za to jsem si tam celé dvě hodiny užívala matlání se v té hlíně :D .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úterky jsou také na houby :D a na čokofestival jsem nakonec nešla kvůli nemoci, ale prý to nebylo nic moc :/
      Děkuji:) Haha, jo, to je na keramice to krásné-také mě baví se v tom patlat :D

      Vymazat
  14. Kdysi jsem navštívila nějaké hrnčířské trhy. Ale trhy celkově moc ráda nemám, je tam na mě příliš mnoho tlačících se lidí. Ale pro ořechy v karamelu si zaběhnu ráda. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak zrovna na těchto lidí bylo spíš až smutně pomálu, je třeba si vybrat kdyžtak ty menší a domáčtější :) Takže určitě ne do Berouna, tam je nemožné se dostat k vlastnímu stánku :D
      Mňam, takové pražené mandle, achjo, teď jsem na ně dostala chuť, takže pěkně děkuju :D

      Vymazat