neděle 2. března 2014

Nákupy v Drážďanech

Zdravím, milí čtenáři!

Dnes pro Vás mám článek trochu z jiného soudku než ty předchozí a trochu více "dívčí".
O těchto velkých prázdninách jsme se totiž se sestřenkou rozhodly vyjet za nákupy do německého města Drážďany. Nakupování v německých zemích si totiž spoustu známých v našem okolí velmi pochvalovalo. Výlet to byl skvělý, spoustu zajímavého jsme toho viděly a také mnoho zajímavého přivezly domů. Pro ty, které toho téma zajímá a třeba také uvažovali o větších nákupech v zahraničí, jsem se pokusila sepsat článek obsahující informace o cestě, ubytování, Drážďanech i nakupování samotném. 






Začněme hezky popořadě :

CESTA

Drážďany mají tu velkou výhodu, že (na rozdíl třeba od Berlína) jsou poměrně blízko našich hranic, takže nemusíte strávit dlouhé hodiny na cestách. 
My vyrážely z Prahy a dlouho jsme váhaly, zda jet autobusem nebo vlakem. Cenově by to vyšlo nastejno, ale nakonec jsme se rozhodly pro vlak a dobře jsme udělaly. Z Hlavního nádraží jsme jely něco málo přes 2 hodinky (vzdálenost pod 200 km). Výhodou bylo, že vlak nás dovezl přímo na hlavní Drážďanské vlakové nádraží, které se nacházelo kousek od ubytování.
Ještě stojí za zmínku úžasný výhled, který se nám při cestě podél Labe naskytl - nádherné skály zvedající se nad řekou, kopcovitá krajina, čistá a nenarušená příroda.

Z cesty mám také jednu veselou blonďatou historku. Sestřenka zkoumala německou mapu okolí Drážďan, po chvíli zvedla hlavu a udiveně se mě zeptala, zda jsem slyšela o řece Elbe, že tady volně navazuje na Labe a je to "nějaký divný". 
No, Kájo, já Ti to odpouštím, protože jsi blond.

Výhled z vlaku


Skvělé graffity kolem nádraží


UBYTOVÁNÍ

Nebudu Vám lhát - ubytování v Německu je drahé, stejně jako třeba v Rakousku. Takže pokud nechcete sáhnout hodně hluboko do kapsy, raději se vyhněte hotelům přímo v centru. 
My jsme - jakožto chudé studentky - zvolily skromný hostel, který se nacházel ve veselé barové čtvrti nedaleko historického centra, kam se dalo dojet velmi jednoduše i jejich žlutou tramvají. Tedy nedaleko - byla to víc jak dobrá půlhodinka chůze, ale co to je. Stačí nebýt líný zadek... navíc to byla pokaždé moc příjemná a hezká procházka. (Co nám taky zbývalo, když jsme všechno utratily a na tu tramvaj nám nezbylo?).

Ale teď zpět k našemu bydlišti. Vybraly jsme cenově velmi příznivý hostel Louise 20 - jejich stránky ZDE .
Původně jsme chtěly 2 lůžkový pokoj, ale ten už měli obsazený, a tak zbýval jen 5 lůžkový, do kterého se nám moc nechtělo, ale nakonec na tom nebylo nic tak hrozného, jen člověk hold nemá tolik soukromí. Pokoj jsme sdílely původně se 3 cizinkami, které si hleděly svého, takže jsme byly všechny spokojené (:D).

Vsuvka- poslední noc se k nám nastěhoval starý, tlustý a již od pohledu úchylný děda, který se večer bavil tím, že na nás z palandy hezky zíral. Když konečně usnul, nebylo to ale o moc lepší. Neskutečně totiž chrápal. Kdyby chrápal - on zařezával tak, že se otřásala celá postel a do toho ještě všemožně bublal, chrchlal a škrundal. Nádhera.

Ceny najdete na stránkách, my platily 16 euro na osobu na noc, což je na německé podmínky vážně krása. Celé prostory hostelu byly útulné, čisté (což se cení, hlavně u sdílené koupelny) a přehledné. Pokojíček byl sice dost malý, ale beztak jsme tam trávily minimum času. 
Neskutečně mile nás překvapil personál, který byl vážně ochotný, s čímkoliv nám poradili, dali nám tipy, kde se dobře najíst, co stojí za vidění a nebo například kam zajít na koktejl (obrovské plus!) - dokonce nám to i vyznačili na mapě. No a také tam byla neomezeně k dispozici kuchyňka a v ní zdarma čaj a sušenky. (ještě obrovštější plus!)
Jo a recepční byl hroznej fešák! 

Jednou jsme se takhle vracely dost utahané zpátky do hostelu, bylo už kolem 23:00. A v té naší čtvrti bylo neskutečně rušno, všude živo, barvy, hudba, podnapilí (dobře, tak totálně vožralí) mladí lidé, kteří seděli vyrovnaní jako slepičky na obrubníku podél silnice. Když jsme tak procházely, každý druhý na nás ječel, ať se k nim přidáme, že prý mají pivo a že je tam "big párty". Lákalo nás to (i když vyhlídka sdílení flašky piva s tak 200 neznámými cizinci už tak lákavá nebyla), ale druhý den ráno nás čekalo brzké vstávání. Takže pardon, lidi, snad příště. Ale moc mile nás překvapila ta sdílná atmosféra. 

Našly jsme tu nejlepší fotobudku! A samozřejmě si pořídily i památeční "selfies"!
Fotím fotku, jak fotíš fotky

Já si s mapami moc rozumim, to jsou moje největší kamarádky.


MĚSTO

Nevím, kde začít. Drážďany jsou totiž nádherné! Až mě překvapilo, jak moc. Myslela jsem, že mě jakožto Pražáka jen tak nic nenadchne (protože my máme ty naše katedrály a hrad a tak, víte? A ty jsou nejlepší na světě!), ale opak byl pravdou, nestačila jsem zírat. Nejkrásnější je bezesporu historické centrum, které samo o sobě není tak rozlehlé a dá se projít poměrně rychle. 
Nádherný pohled se nám naskytl, když jsme mířily právě z našeho hostelu do zmiňovaného centra - musely jsme totiž přejít most přes řeku, podél které se táhly cyklostezky a parky, a přímo proti nám se rozprostíralo Drážďanské centrum jako na dlani. 
Asi nemá cenu psát o Drážďanské historii, koho to zajímá, ať si dohledá sám, ale je to velmi zajímavé čtení, takže doporučuji. Architektura města je dost jednotná, jelikož město bylo po válce znovu vystaveno, a tak působí přehledně a organizovaně, jelikož si ho mohli "přizpůsobit podle představ". 

Kromě centra jsme toho tolik zajímavého neviděly, ale každý den jsme zabrousily do jiné části města a musím říct, že je celé nádherně čisté, udržované a plné zeleně. Parky tady potkáte skoro všude.

Tip: Radši si vezměte mapu, i když město není tak velké. Přeci jen Vám může dost pomoci.
Tip 2: Zkontrolujte si, že mapu nedržíte obráceně, mohlo by dojít k omylu.

Při cestě do centra

Hele, jakože "londýnskej" bus

Promenáda směr centrum


Nic proti, historie je důležitá a já to respektuji, jen by ji nemuseli pojmout takhle...kýčovitě?
Ta zlatá nám málem vypálila oči.
Ale aspoň zářila jako pochodeň, takže se stávala skvělým orientačním bodem.


Po mostě do srdce Drážďan



Slavná zeď zobrazující historii města

Pouliční umělec.
Říkala jsem si, že ten pes je vážně obdivuhodný, že takhle vydrží nehybně stát.
A pak jsem zjistila, že je tak trochu umělý.
(Pak kdo je tu blonďatej)


No a zde již slavný palác Zwinger - vážně přenádherný





LIDÉ

O místních lidech toho moc říci nemohu, jelikož jsme se s nimi příliš nedostali do styku. Ale co jsem zjistila spolehlivě, je fakt, že málokdo umí anglicky. A nebo nikdo anglicky mluvit nechce. Když na ně spustíte jinak než německy, stejně na němčinu automaticky přehodí a evidentně je absolutně nezajímá, že jim nerozumíte. To už je Váš problém. V tomhle mě opravdu překvapili, protože jsem tak nějak počítala s tím, že s domluvou problém nebude, když je ta angličtina jejich jazyku přeci jen trochu podobná.
 Jo a když se budete pokoušet ptát na cestu, počítejte s tím, že pokud německy neumíte, dozvíte se leda tak scheiße.


NÁKUPY

Dostáváme se k jádru článku (konečně) - a to k samotnému nakupovacímu šílenství. 
Drážďany nabízí mnoho obrovských nakupovacích center (my navštívily asi 3) a také velmi známou Prager Strasse - tedy Pražskou ulici, ve kterých najdete všechno - od oblečení, přes boty a kabelky, až po šperky a kosmetiku. 

Musím říct, že nejvíce jsem se těšila na všemi vychvalovaný Altmarkt, ale nakonec jsem byla zklamána. Vlastně všemi těmi nákupními centry. Skládaly se totiž převážně ze značek, které jsem neznala, některé světové, některé německé, každopádně já jsem člověk, který "sází na jistotu" a raději jde tam, kde to přeci jen trochu zná. Ale pokud milujete objevování, tak tohle je asi něco přesně pro Vás.

Nejvíce času jsme nakonec strávily na Prager Strasse, která skýtá 2 pobočky H&M, Zaru, Tally Weijl, Terranovu a další obchody, které máme i u nás. Tato ulice je totiž mířená cíleně na Čechy, kteří jezdí do Drážďan nakupovat, a tak není náhodou, že zde narazíte na česky mluvící obsluhu nebo cenovky udávající cenu v českých korunách. 

Na nakupování v centru je skvělé to, že máte všechno blízko, takže můžete prakticky za jeden den oběhnout veškeré obchody (dobře, to byste ale byli blázni)  a nemusíte s taškami cestovat daleko. My si pobyt rozdělily na 3 dny, z čehož jeden byl "kulturní" a zbylé dva nakupovací. I tak jsme ale byly pěkně utahané a  musely dělat časté zastávky ve Starbucks na kafíčko (Ať žije komerce!)

Prager Strasse


My nefetujeme, my jen pijeme moc kafe a viděly jsme až příliš krásných bot a svetříků.

Doplňování energie v podobě cheescaků, caramelových frappé, cappuccin a kdo ví, čeho všeho ještě

Hlavní to všechno stylově nafotit, že jo.

Zdraví Vás největší dYlča pod sluncem.


CENY

Další položka, která Vás možná bude zajímat. Schválně jsme poctivě všechno přepočítávaly, abychom si udělaly přehled, zda se vůbec takový výjezd do zahraničí vyplatí. 
Vyplatí.
Sice ne úplně vše, ale většinu věcí zde seženete opravdu levněji než u nás. Téměř v každém obchodě jsme narazily na hromadné slevy a výprodeje, na kterých bylo příjemné, že většinou měly i věci v menších velikostech (v Čechách totiž většinou zbudou jen XXL) a nebyly nijak poškozené. Třeba v H&M jsme úspěšně vykoupily několik triček po 30 Kč - neber to!
Největší rozdíl v ceně jsem zaznamenala asi u kabátů, sáček a kalhot - přenádherné kabátky se pohybovaly v rozmezí 300-1000 Kč, kalhoty klidně za 150-200 Kč. 

A cidery tam mají výborné! 


---------------------------------------------------------------------------

Celkově bych tedy tento výjezd hodnotila jako velmi vydařený. Výhodou je, že nejen dobře nakoupíte, ale také se někam podíváte a budete mít možnost poznat krásné historické město. Zpětně mě mrzí, že jsme kultuře nevěnovaly více času, protože jsme potkaly mnoho otevřených galerií, ve kterých probíhaly vskutku zajímavé výstavy. 

Zjistila jsem, že pro mě osobně jsou takové hromadné nákupy nejlepším řešením, protože jsem si snad poprvé v životě koupila vážně jen to, co jsem potřebovala (dobře, možná pár maličkostí navíc). Když totiž chodím nakupovat nárazově, pokaždé to skončí špatně.
A hlavně - "sfoukla" jsem to hezky najednou a díky tomu jsem se zase nějakou dobu nemusela do obchoďáku povídat. Věci z Drážďan nosím doteď a vím, že ještě pěknou dobu nosit budu, vybavila jsem se tam kompletně na podzim, zimu i jaro a sehnala jsem dost věcí, na které jsem u nás buď nenarazila a nebo mi přišly předražené. 

Takže pokud máte chuť někam vyrazit, něco nového vidět a zároveň to spojit s nákupy, Drážďany jsou ideální lokace. Jasně, že dáte určitou částku za cestu, ubytování a stravu, ale pořád bych řekla, že se takový výjezd vyplatí.

A na závěr něco, co nás velmi pobavilo.

Neuer kunde = nový zákazník.

Ale samozřejmě, že dvě skoro dospělé mladé dívky přečtou něco zcela jiného.

Upoutávka, která Vás rozhodně upoutá. 


Co Vy? Máte zkušenosti s nákupy v zahraničí? 

29 komentářů:

  1. jak jsem se dočetla,tak jsi si to hezky užila .)
    i hezky nafotila,ti to moc krásně sluší i tvé kamarádce;)

    ty ceny mě neudivují,to je už tak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, byl to skvělý výlet :)
      A mockrát děkuji, tedy děkujeme, sestřenka je kočka :)

      Vymazat
  2. Ježiš dokonalý článek! Mimochodem...snad už se cítíš lépe zapálený sportovče :D :)*
    Chtěla jsem Ti moc poděkovat za supermilý komentář, potěšil mě...a je hrozně hezké, že sis všimla mého znaménka...já jsem ho nikdy neměla ráda, ikdyž ho mám už od narození, ale v poslední době začínám být ráda, že mám něco ''extra'', co ke mně patří :D :)
    K Tvému článku- je bezvadný, dokonale fotíš!! ♥ Hrozně se mi líbí kabinkové fotky :) A dostala jsem právě chuť na cheesecake, už jsem ho dlouho neměla....a ohromně Vám to se sestřenkou sluší, jste obě sympaťačky ! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Do dráždan (a na spoustu dalších míst) se s mámou taky chystáme, ale chce to prachy no :/ Upřímně já bych nespala s cizími lidmi na pokoji, bych se fakt bála a vůbec bych se nevyspala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad Vám to s mamčou brzy vyjde!:)
      Také jsem se toho trochu obávala, aby nám něco nevzali nebo tak, ale vážně to bylo v pohodě...ale asi záleží na tom, s kýn na pokoji jsi.

      Vymazat
  4. Obrovská závist! Hned bych tam taky jela. A ty ceny už takové prostě jsou :( Krásný článek !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba se tam jednou také podíváš :) Díky!

      Vymazat
  5. V létě jsme tam byli s přítelem a jeho rodiči a já jsem byla teda nadšená, teďka v březu tam pojedeme znovu tak se těším. Na ty nákupy se to rozhodně vyplatí, třeba plátěný kecky mě tam stály 5euro, tož neber to :D
    A to historické centrum je nádhera, taky jsem si myslela, že když máme tu nejlepší Prahu, že už mě nic nepřekvapí, ale Drážďany u mě vedou na plné čáře.
    Jinak super fotky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to se máte, užijte si výlet! :) My chceme jet právě s kamarádkou do Berlína, tak porovnám, jak to vypadá tam :)
      Na superlevný boty jsem tam také narazila, třeba balerínky za 2 eura dokonce! :D A drží lépe než za 600 z Deichmanu (ale to je taky Deichman, že jo)
      Nemůžu nesouhlasit, Praha vždycky byla, je a bude město mého srdce, ale musím říct, že si dovedu představit, že bych v Drážďanech klidně bydlela :)
      A děkuju!

      Vymazat
  6. Podle tvých fotek jsou Drážďany opravdu hezké město :) Na Prager Strasse bych se asi vyžila :D Blonďatá historka pobavila :DDD Zrovna dneska jsem se učila slovíčko do němčiny der Kunde - zákazník :D Dobře se to pamatuje ;) Dala bych si ten cheesecake <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou vážně nádherné!:) Plus jsme měly zrovna krásně skoro celou dobu.
      Jsem ráda, že ses zasmála, já se tomu směju doteď :D :D
      Hehe, němčina je někdy docela zábavný jazyk :D
      No tak Stabucks a jejich cheesecake-to je love story <3

      Vymazat
  7. Moc ti závidím! Hned bych si chtěla udělat takový výlet do zahraničí! Jinak na fotkách ti to moc sluší!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba se tam jednou podíváš !:) Také moc ráda cestuji... a děkuji!:)

      Vymazat
  8. Jééé, podle fotek tam muselo být nádherně. Vždycky jsem chtěla mít ty fotky z toho automatu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chytly jsme skvělé počasí :) Já právě také, byl to taková zázrak, že jsme na ten automat narazily! :D

      Vymazat
  9. V neděli jsem byla na nákupech v Polsku v Nyse :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To musel být zajímavý výlet, o nakupování v Polsku jsem ještě od nikoho neslyšela, jaké to tam je? :)

      Vymazat
  10. Nádherné fotky, už tam opravdu musím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, určitě to stojí za výlet! :))

      Vymazat
  11. A mě nejvíc zaujala ta fotobudka. Hrozně závidím, škoda, že tady jsem nikdy na nic takového nenarazila.. Jednou jsme se s přítelem nacpali do té budky, která dělá fotky na pasy a tak.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já takovou právě také nikde u nás ani jinde neviděla, což je celkem mrzuté, protože ty fotky z toho jsou super a navíc tam měli vevnitř a zvenku všude nalepené různé fotky, co tam kdo nechal-takže přehlídka ksichtů, že by se to dalo zkoumat dlouho :D
      Haha a nebo tak, to je též možnost :D

      Vymazat
  12. V Drážďanech jsem ještě nebyla. Když se nad tím zamyslím tak jsme sakra dlouho nikde nebyla a můj jediný výlet byl v poslední době do Prahy na školení :))
    Miluju fotobudky! Proč všechny u nás vypadají tak blbě?:D
    A triko z HM za 30 kaček jsme ještě nikdy nepotkala:-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když to tak po sobě čtu, působím fakt negativně:D Ale hrozně se mi líbí ta večerní fotka toho mostu :)

      Vymazat
    2. Haha, neboj, nepůsobíš negativně, občas je potřeba si postěžovat :D A musíš si vyhranit čas na sebe a nákupy, to je taky občas potřeba :))
      Hlavně ty fotky, co naše fotobudky produkují...škoda mluvit:D Tyhle byly i skvěle kvalitní.
      A třeba potkáš, i když u nás jsem moc takové slevy ještě neviděla :(

      Vymazat
  13. Jsem ráda, že se ti Drážďany líbily. Mám je taky ráda. Jezdíme tam celkem často, protože bydlíme kousek od hranic. Je super, že vám vyšlo i počasí :) A nákupy jsou kapitola sama pro sebe. Samé tschussi a příjemné obličeje, žádné otrávené jako někdy u nás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou nádherné a doufám,ž ese tam ještě někdy podívám :) Je fajn, že je máte takhle blízko.
      A máš pravdu, třeba i obsluhy v kavárnách mě hrozně mile překvapily, jak byly vstřícné :)

      Vymazat
  14. Tak teď bych Tě nejradši zabila!:D nedělej tady ze mě věřejnýho blba!:D Elbe si nepoznala ani ty, jen to nepřiznáš!:D Jinak bych si letos dala zase nějaký výlet, co?.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, musela jsem ten článek trochu okořenit a navíc zásadně NIKDY nepřiznávám svou chybu! :D To už bys mohla vědět.
      Hele taky bych si dala a dokonce mám asi tak milion nápadů kam :)

      Vymazat
    2. Teď se jakože zlobim.'

      Haha a máš taky tak milion peněz, aby si mě mohkla sponzorovat?:D

      Vymazat