sobota 8. března 2014

Nedělní ranní rutina

Krásnou neděli přeji,

včera jsem nemohla napsat článek, protože jednoduše nebyl nápad. Nebo by se snad i nějaký našel, ale nebyla jsem schopná ho zhmotnit. Ani dnes nehýřím zrovna psací náladou, spíše tou spací...

Každopádně bych se s Vámi chtěla podělit o takovou malou ranní rutinu, kterou jsem se naučila vykonávat. Vlastně není nedělní, můžete ji dělat jakýkoliv den (a nejlépe každý den), za to je ale striktně ranní, protože večer by postrádala na efektu.
Možná to bude znít jako nějaký návod z časopisu Moje Psychologie nebo z omlazeni.cz, možná se Vám to bude jevit jako absurdní klišé - také že je - ale mně osobně tohle klišé pomáhá, abych se cítila dobře, abych začínala nový den s radostí. Protože někdy je třeba se k té radosti i trochu dokopat, někdy dobrá nálada zkrátka nepřijde sama od sebe, ale kdo říká, že si ji nemůžeme "instantně vyvolat"? (teď proboha nemyslím drogy).
U nás doma s tímhle přišla maminka a já ji s tím ze začátku poslala do patřičných mezí, že to dělat teda nebudu. Ale víte co? Ona měla zase pravdu a něco na tom vážně bude.


A v čem tedy ta zázračná rutina spočívá?

V pár jednoduchých úkonech, které provedete a v pár větách, které vyslovíte. 

Jednoduché jako facka, no ne?

Ale věřte mi, že z počátku to může být obtížnější než se zdá. 

Tak jdeme na to:

• ÚKOL Č. 1: Nadechněte se.
Dobrá rada, to by Vás jinak nenapadlo, že? Ale musí to být pořádný nádech, hluboký. Při něm můžete myslet na všechny ty krásné věci, co Vás dnes čekají, na možnosti, které se třeba otevřou, na milé lidi, které potkáte...
(Jo a pak nezapomeňte vydechnout...aby tady nedošlo k nějakému nedorozumění)



• ÚKOL Č. 2: Protáhněte se.
Hezky mírně a pozvolně, pomalu a klidně protáhněte celé tělo tak, jak Vám bude příjemné. Rozproudí Vám to krevní oběh a probudí tělo.



• ÚKOL Č. 3: Opláchněte si obličej studenou vodou.
Doporučuji studenou, nikoliv ledovou (pokud nechcete, aby Vám zamrzl mozek). Krásně to člověka probere.



• ÚKOL Č. 4: Podívejte se na sebe do zrcadla a usmějte se.
Tady přichází ta těžší část - možná si budete připadat jako blázen, ale věřte, že se usmíváte určitě krásně a takový upřímný úsměv Vám moc sluší. Navíc za chvíli vyjdete ven, kde se na Vás pravděpodobně všichni budou po ránu mračit, takže věnujte tenhle malý dárek alespoň sami sobě.



• ÚKOL Č. 5: ,,Mám se rád/a."
Když už tam tak stojíte a usmíváte se na sebe, zkuste si říct, jak se máte rádi. A u toho přemýšlejte proč. Jaké jsou Vaše dobré vlastnosti a přednosti? Určitě jich je dostatek, aby jste si zasloužili tuhle větu.
Pro někoho může být obtížné tohle nahlas vyslovit, ale zkuste to překonat, protože jakmile tohle vyslovíte, tak nějak to "zhmotníte" a bude daleko snazší tomu věřit.



• ÚKOL Č. 6: ,,Děkuji."
Teď je čas poděkovat. Poděkovat můžete čemukoliv a komukoliv. Poděkujte sluníčku, že dnes tak krásně svítí, poděkujte rodičům, že díky nim jste na světě, poděkujte svému tělu, že dobře funguje a je zdravé, poděkujte svým nohám, že Vás už nějaký ten pátek trpělivě nosí, poděkujte svému srdci, že může milovat...
Uvědomte si maličkosti, které jinak berete jako samozřejmé.



Po tomto úkolu původní rutina končí, ale já si ještě jeden přidala.

• ÚKOL Č. 7: Snídaně
Nevím, jak pro Vás, ale pro mě je jíst stejně důležité jako chodit a dýchat a navíc bez snídaně mám pocit, že ani nikam nedojdu. Snídaně je něco, na co se těším už večer, když ulehám do postele a ráda si ji vychutnám.
Takže ta určitě do mé pozitivní ranní rutiny také patří.

A co je lepší než pořádná porce kašičky? 


Klepete si teď na čelo, co za blábol jsem to napsala?
Já totiž jo.

Ale stejně zítra ráno vstanu a zase půjdu tu svou rutinu vykonat, protože je to skvělý způsob, jak začít den.

Co Vy? Vykonáváte nějaké své rituály? :-)

50 komentářů:

  1. Docela do velké míry se shodujeme :) Ačkoliv já nemám nic ani proti zmražení mozku, zbožňuju ledovku :D Je pravda, že když si ještě třeba v posteli těsně předtím, než vstanu, představím, co hezkého mě dneska potká (i kdyby to měla být jen výborná svačina) a jak dobře dopadne všechno, z čeho mám obavy, hned se mi stává lépe i celý den mám pěknější :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, tak to máš můj obdiv, já bych úplně ledovou prostě nemohla :D
      To je hezké, přesně takhle je potřeba ten den začít. Protože myšlení vážně ovlivňuje neskutečně všechno kolem.. když člověk vstane a první, na co pomyslí, jsou samá negativa, je dost pravděpodobné, že bude mít zkažený den :D

      Vymazat
  2. Hodně pěkný článek a máš pravdu v tom, že pravidelné rituály povzbudí a jsou to věci, na které se člověk pak těší :). Ach ty snídaně.... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) zvykla jsem si to dělat každé ráno a bez toho by prostě nebyl den:))
      Snídaně jsou kapitola sama o sobě, že? :D

      Vymazat
  3. No ... plním nádech i rozcvičku pomocí jógy :D, opláchnutí taky a úsměv? ... spíš se na sebe zašklebím, aby mě rozesmála má blbost. :D Zbytek už nějak šidím a snídám až ve škole..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jóga po ránu musí být super záležitost :) Hehe, také možnost, však jakýkoliv úsměv se počítá :D Ty jo, nechápu, jak někdo může snídat až s takovým odstupem, já bych asi usnula v tramvaji a kdokoliv by na mě promluvil, pěkně by to schytal.

      Vymazat
  4. To mě mamka jen když se našte dělá pozdravy do školy.. nojono =D ! super čláánek

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný článek, vykouzlil mi úsměv na tváři a zítra to určitě udělám podle tebe. Díky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji, to mě neskutečně těší, jestli Tě v něčem inspiroval. Doufám, že díky tomu bude pondělní ráno hned hezčí :))

      Vymazat
  6. Ovesnou kaši si dopřeji každý den (téměř), je to má nejoblíbenější část dne :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej v klubu milovníku kaší, to je prostě nehynoucí láska :D

      Vymazat
  7. Se vším slavnostně souhlasím. Oni jsou klišé a klišé a tohle by se mělo psát na každém rohu, všude, kde jsou lidi ochotní to číst. A snídaně...bez ní bych dneska nemohla vůbec nic. Takhle jednoduše začne každý můj den :) Skvělý článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také bych nebyla bez snídaně ničeho schopná :D
      A děkuji, je pravda, že si málokdo uvědomí, že i tyhle drobnosti jsou někdy důležité :)

      Vymazat
  8. Je to krásné! Něco z toho taky dělám, ale zkusím zařadit všechny tvé prvky hned zítra ráno :) Třeba to cviko pak bude o něco přežitelnější a den o něco hezčí :D :)) Moc se mi to líbí! Je to skvělé, opravdu :)
    A naprosto s tebou souhlasím ohledně snídaně :D Ale já se teda jsem schopná těšit na snídani ve chvíli, kdy dojím snídani. Nejlepší jídlo dne. Vždy si na ní dám záležet a vždy si ji naprosto skvěle vychutnám. Bez snídaně není můj den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, určitě to zkus a doufám, že Ti to zpříjemní nejen ráno, ale i celý den :)) Mockrát děkuji!
      Haha, tak tak, nechtěla jsem to přiznat, ale jakmile dávám do pusy poslední lžičku toho ovesného nebe, zoufám si, že zase budu muset čekat 24 hodin :D :D

      Vymazat
  9. zajtra to vyskúšam :) (teda ak nezabudnem :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus a dej vědět, jestli to bylo k užitku :))

      Vymazat
  10. krásnou neděli Aní:) já se díkybohu rutin zbavila, v období anorexie jsem si jich užila ažaž :D jinak mé rána probíhají stejně:) už je to ve mě asi, nenazývám to rutinou. říkat si, jak se máme rády je taaak důležité! je dobře že to děláš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Kamčo, i Tobě!:) Doufám, že si víkendu užíváš plnými doušky.
      No, to jsou ty negativní rutiny, od těch jsem se snad už také oprostila:D
      To je hezké, že to máš takhle zažité, spousta lidí tohle podceňuje a vůbec si třeba nedokáže říct, že se mají rádi.

      Vymazat
  11. Moje jediná ranní rutina je příprava svačiny do školy, snídaně (jak jinak :D nechápu lidi, kteří snídají až o velké přestávce ve škole, já bych bez ní nedošla ani na autobus a neměla chuť vstávat) a čištění zubů :D . Ale tohle se mi líbí, asi si také nějakou vymyslím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, svačinky si také chystám...škoda, že už to nedělá mamka za mě, ušetřila by mi čas :D
      Tak tohle také nechápu, asi bych cestou někoho zabila, kdybych se nenasnídala :D
      Určitě vymysli, vážně to pomáhá :)

      Vymazat
  12. Je to super rituál náhodou:) Já každé ráno začnu jógou, podle toho kolik mám času, ale i ta pětiminutová se počítá:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:) Ranní jóga musí být skvělá! Jednak se u toho člověk protáhne, ale zároveň i přispívá ke správnému dýchání. Chci ji začít zařazovat častěji :)

      Vymazat
  13. to je hrozně pozitivní článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, jestli takhle působí :))

      Vymazat
  14. Tolik pozitivní energie na mě z toho článku dýchá... To je nádhera! :))
    Osobně nesnáším umývání obličeje studenou vodou po ránu. :D
    To protahování jsem chtěla do své "ranní rutiny" zařadit, ale zatím se mi to nepodařilo. :/
    Co se týče mého ranního rituálu, tak to je taková ta klasika. Otevřu oči, vstanu, jdu na záchod, zapnu PC, jdu si udělat snídani, snídám a u toho čtu novinky na internetu (bože, tento zlozvyk se musím odnaučit :D), obléknu se, jdu si vyčistit zuby, učešu se a "hurá" do školy. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mě těší, doufala jsem, že takhle bude působit :))
      No ono je to tak příjemně nepříjemné :D Dříve jsem si dokonce ráno dávala studenou sprchu, ale to mě zase rychle přešlo :D
      Tak to schválně zkus, je to vážně neskutečně příjemné, obzvlášť když je venku krásně a ráno světlo :)
      Koukám, že máš taky tenhle nepěkný zlozvyk-já buď projíždím u snídaně blogy a nebo instagram :D Říká se, že by se měl člověk soustředit jen na jídlo, ale poruč si že jo :D
      "hurá" do školy-to je přesné :D

      Vymazat
  15. Krásný článek, moc inspirativní :) Co bych ráda zařadila do své ranní rutiny je malé proběhnutí po venku, ale teď v zimě se mi do toho nechce :D Snad se k tomu dostanu až po ránu bude zářit slunce a teploměr bude uazovat aspoň 20°C :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, pokud někoho inspiruje :)
      O tom ranním běhu jsem také uvažovala, třeba takových 20 minutek na probuzení:) Ale jak říkáš-chce to až bude tepleji. Ranní běhy v zimě už riskovat nebudu :D

      Vymazat
  16. Teda, musím říct , že po téhle rutině musíš mít skvělé ráno!:) Kdyby si viděla tu moji tak by jsi byla zhrozená :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně je to ráno hned přijatelnější:) Haha, určitě to nebude tak hrozné, ne? :D

      Vymazat
  17. Takovej přístup k životu by potřebovali všichni :).. Mít se rád, a říct si to, když nic, tak to po čase fakt zafunguje.. Když na sebe ráno v zrcadle hodím "kyselej ksicht", se slovy, že vypadám jak debil, tak si tak celej den opravdu připadám, kdežto když se na sebe podívám a řeknu si, že mi to sluší, tak je ten den hnedka krásnější...
    Snídaně miluju, vlastně nechápu lidi, co odcházej z domu bez snídaně... Vždyť je to nejlepší jídlo dne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto je potřeba to hezky šířit dál :) Přesně, je to taková metoda vštěpování-když to jde s negativními věcmi, tak to musí jít i s pozitivními. Nejhorší je odcházet z domu právě s tím pocitem, že vypadám blbě nebo když mě po ránu něco rozhodí, pak si to s sebou nesu celý den a nic moc :D
      Jo! I kdybych měla vstávat v 5, tu snídani prostě stihnu :D

      Vymazat
  18. Náhodou mi to přijde jako roztomilý článek :) Well done...všechny kroky nedám, ale něco třeba už zítra zkusím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší :) schválně to zkus,třeba to k něčemu bude :)

      Vymazat
  19. Skvělý post :) Taky vykonávám řadu rituálů. Třeba snídaně musí být denně, jinak bych se zbláznila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju,jsem rada,ze se líbí:)
      Tak tak snídaně je základ dne!

      Vymazat
  20. Musím říct, že na tom, usmát se na sebe, něco je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rrozhodně,úsměv se podceňuje :)

      Vymazat
  21. Děkujem :) Já se taky vždycky večer těším na snídani :) Kaši miluju <3 Přesně podle tvé rady - každý den se na sebe prostě musím usmát a místo "Mám se ráda" si nahlas řeknu "I love myself" - zní to určitě líp a líp se to i říká, pokud je to pro někoho problém :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo,ať žijí kasičky:)
      To je pravda,v angličtině to zní tak nějak "mírněji" a vzdáleněji, dobrý nápad :)

      Vymazat
  22. Tak veľmi podarený článok ;) musím sa priznať ja som ráno mrzutá ako keď krtko prišiel o nohavičky :D ... nepoviem dobré ráno, po každom len zazerám a priam zo mňa kričí "POZOR HRYZIEM!! :D takže tak... a pohľad do zrkadla? tak to hej ale tam tiež kuká na mňa strapatá obluda s červenými očami :D určite vyskúšam na tej oblude aspoň urobiť úsmev a pochváliť jej tie potkanie oči :) ... ale každopádne nálada sa mi hneď zlepší po tom čarovnom okamihu, keď už cítim vôňu rannej kaši :D ... a môj ranný ritual? WC, pohár vody, arginin, zuby, čistiaci gél na pleť, tonizačná voda, krém, prezliecť sa, make up, raňajky, umytie riadu a šup do školy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:)
      Docela jsi mě rozeslala:D však si myslím,ze málokdo by o sobě rekl,že ráno vypadá buhvijak úžasné,nicméně pořád jsme to my a určitě to nebude tak hrozne,jak popisuje š ;) schválně to zkus.

      Vymazat
  23. Moc pěkné :-) Dneska ráno jsem si na to vzpomněla, ale až v koupelně, tak jsem začala od 3 a k tomu jsem přidala jedničku :-D A usmát se na sebe je opravdu kouzelné :-) A snídaně? Ta je pro mě prostě samozřejmost :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem ráda, že sis na to vzpomněla :) A hlavně, že se Ti líbil úsměv-však je to jedna z nejkrásnějších věcí, co máme!
      Bez snídaně by to nešlo:)

      Vymazat
  24. tak tohle je úžasný! Přesně tohle dělám taky :) Né každé ráno, ale určitě zase začnu! A hned zítřkem počínaje! :) Je fakt, že když jsem tohle dělala každý den, cítila jsem se líp...ted na to zapomínám a tak ta nálada není nejlepší :) Děkuju, že jsi mi to připomněla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevíš, jak moc mě těší, jestli Tě článek inspiroval :)) Ono na tom opravdu něco bude.

      Vymazat
  25. Ovesná kaše je "food of my life" :D
    http://chilli-chocolate.blogspot.com

    OdpovědětVymazat