pondělí 3. března 2014

Recept - Necheescakový cheesecake

Krásné pondělí...

Tak co, jak si užíváte školu? Teď mám trochu škodolibou radost, že já tam nemusím, i když bych vlastně radši přetrpěla 9 hodiny fyziky, než ležet doma nemocná. (Co že jsem to právě napsala? Co?!)

Volný čas = pečení a prostor na kreativitu v kuchyni. Dlouho jsem tápala nad tím, co bych tak mohla vymyslet a pak na mě vyskočily obrázky cheescaků. Bylo rozhodnuto.

Jak již z nadpisu vyplývá, nejedná se o pravý poctivý cheescake z mascarpone, nýbrž o takovou alternativu z dostupnějších a levnějších surovin, což téhle dobrotě ovšem na chuti neubírá.

Abych pravdu řekla, měla jsem z toho trochu strach, protože toto bylo mé cheesecakové poprvé. Poctivě jsem zasedla k internetu a našla X různých receptů na pečené i nepečené, tvarohové, ricottové, lučinové, mascarponové... nakonec jsem zkombinovala receptů víc-hlavně tedy podle surovin, které jsme měli doma k dispozici.  A nakonec to nebylo o nic složitější než upéct bábovku a navíc si troufám říct, že se vážně povedl. 

A proto se chci poděli o recept i s Vámi!





Na falešný cheesecake budete potřebovat:


  • 2 vaničky polotučného/tučného tvarohu (celkem 500g)
  • 1 kelímek zakysané smetany (12% a výš)
  • 250 g sušenek (já použila sušenky Lotus)
  • 100 g másla
  • 3/4 hrnku moučkového cukru
  • 1 balíček vanilkového cukru
  • 3 - 4 vejce (podle velikosti)
  • 1 - 2 lžíce citronové šťávy
Postup:

Korpus:
  1. Sušenky nadrtíme nebo rozmixujeme na jemnou drť
  2. Rozehřejeme máslo a pořádně promícháme se sušenkovou drtí, aby se zvlhčila a propojila
  3. Dortovou formu vymažeme olejem a vysypeme troškou polohrubé mouky
  4. Sušenkovou drtí rovnoměrně naplníme dno formy, pořádně přitlačíme a dáme ztuhnout do ledničky (cca 20-30 minut)
Náplň:
  1. Důkladně rozšleháme tvaroh s cukrem a vanilkovým cukrem
  2. Přidáme zakysanou smetanu a citronovou šťávu
  3. Za stálého šlehání postupně přidáváme jedno vejce po druhém
  4. Hotovou náplň nalijeme na korpus

Předehřejeme troubu na 180°C a pečeme po dobu cca 45-50 minut.
Jakmile bude cheesecake téměř hotový, začne se tvaroh nafukovat. V takovém případě je dobré ho propíchnout špejlí. Zcela upečená náplň by měla mít tuhou konzistenci.
Pozor, abychom cheesecake nepřipálili, pokud začne tvaroh na povrchu hnědnout, je třeba dort vytáhnout.

Hotový cheesecake necháme vychladnout a ideálně ztuhnout v ledničce alespoň na 2-3 hodiny. 
Můžeme dozdobit čokoládou, ovocem nebo oříšky. 


Hotový korpus

Před upečením

Po upečení - vonělo to nádherně!

Ještě dozdobit :-)

A podáváme!




Musím říct, že ze svého prvního domácího cheesecaku jsem byla nadšená, i když nechutnal jako ten pravý, nýbrž poněkud více tvarohově. Nejlepší byl asi korpus, chce to opravdu zvolit kvalitní a dobré sušenky, což Lotusky jsou. 
I zbytek rodinky si moc pochutnal a celý dort úspěšně zmizel během jednoho dne :D
Příště asi zkusím zase trochu jinou variantu a někdy do budoucna bych ráda vyzkoušela i ten pravý nefalšovaný cheesecake z mascarpone, to teprve bude dobrota.

Zkoušeli jste už péct svůj vlastní "sýrový dort"? Máte na něj nějaké osvědčené recepty? 

50 komentářů:

  1. Vypadá krásně :-) Taky se chystám někdy cheesecake zkusit upéct :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, upeč, stojí to za to a je to jednodušší než vypadá:)

      Vymazat
  2. Já jsem zatím ještě "cheesecake panna" :D ale už se moc těším, až ho vyzkouším... Jen potřebuji najít nějaký recept z co nejméně tučných surovin... Jak se znám, snědla bych ho hodně :D
    Tvůj vypadá nádherně! Moc se povedl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, to je pojem :D
      No jo, to znám-...taky jsem ho musela jíst, dokud tady byl :D Můžeš ho zkusit udělat s celozrnných sušenek, místo másla vodu a náplň z odtučněného tvarohu, ubrat cukr a tak, ale nebude tak dobrý ;D
      A děkuji:)

      Vymazat
  3. buď ráda aspoň za ten volný čas!:) a koukej být brzy fit!!:-* cheesecake vypadá skvěle, těší mě že je to "necheese" protože ty pravý mi nejedou :D btw lotusky jsou úžasnýýýýý

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zase jsem, pravda :) Děkuji, už je to podstatně lepší :)
      Tobě nejedou pravé cheesecaky? :OO Tak to nechápu!
      Joo, nejlepší sušenky :3

      Vymazat
  4. Mńam cheesecake dělám pravidelně, akorát se nedá nazvat cheesecakem protože je totálně tvarohový a korpus je ještě k tomu klasický pečený :D
    A ten Tvůj vypadá famózně ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale takové "cheesecaky" jsou taky skvělé, vlastně cokoliv, co má v sobě tvaroh :D :)
      Děkuji, akorát ty banány docela nevzhledně teplem znědly, to jsem nevychytala :D

      Vymazat
  5. Recepty na čískejky sbírám, takže tenhle ti určitě kradu, vypadá nádherně! ♥ Zatím jsem měla tu čest vytvořit jeden - citrónovej mámě k narozkám. Ale neměla jsem odvahu ho péct, takže jsem zvolila nepečenou variantu. Dobrej byl, ale já citron moc nemusím, takže se těším na léto, až vyzkouším třeba vanilkovej s čerstvejma jahodama a mátou. Mňam!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, ukradni, ráda přispěji do kolekce! :D :)
      Nepečený musí být také dobrý, takový jemnější :) A teď jsi mi jednak udělala chutě na jahody a jednak se neskutečně těším na léto! :D

      Vymazat
  6. Z Lotusek musel byt bajecny korpus. ♡

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl nejlepší! Jedla bych ho jen tak samotný klidně :D :D

      Vymazat
  7. Tak ten se ti opravdu povedl na jedničku :P (s hvězdičkou samozřejmě :D)

    OdpovědětVymazat
  8. Takže o jarňákách bude co? Cheesecake :) Díky za tip :) Už jsem se ho chystala péct, ale nějak se mi nechtělo shánět mascarpone, philadelphii a podobně :D Myslíš, že by to šlo i s bebe?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, doufám, že cheesecake dopadne dobře! :) Určitě to s Bebe půjde, zvolila bych třeba oříškové s medem:)

      Vymazat
  9. Brzo se uzdrav :) Necheesjajejový cheeskake vypadá skvěle, a v čem je tvaroh to je jídlo numero uno! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Byl výborný. A s tí tvarohem souhlasím, ten můžu ve všem :)

      Vymazat
  10. Mňamiiiii, to vypadá bezvadně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě bezvadněji to chutnalo, díky!:))

      Vymazat
  11. Jej, tak to se brzo uzdrav:/ Jinak vypadá to krásně :) já bych taky moc chtěla vyzkoušej pravý cheescake :) a jestli chutnal víc tvarohově, tak to taky nemůže být na škodu :D (píše tvaroholik :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji,už je to lepší :)
      A máš pravdu-tvaroh je vždycky dobrý,! :D

      Vymazat
  12. Já peču cheesecake pravidelně s jahodama nebo čokoládou, je to jeden z mých oblíbených dezertů po Marlence ;) Tvůj vypadá super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mňam, jahody a čokoláda, musí být super! :) A marlenku mám také moc ráda, akorát je šíleně sladký :D
      Díky:)

      Vymazat
  13. Ahoj Aničko, chtela jsem se jen zeptat jestli ti došla zpráva na instagram, psala jsem ti ji jakože soukromě, ale nevím jestli jsem to poslala dobře :) na instagramu se jmenuju vitakata. Jinak ten (ne)cheesecake se ti moc povedl! :)) Pekla jsem už docela dost cheesecaků i necheesecaků a u všech vždy tvrdím, že je to ten nejlepší :D Ale u nás doma jednoznačně vede s jahodama a bílou čokoládou a potom nepeceny citrónový :) Promiň za anonymitu, ale nemám blog Kačka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kačko, teď jsem trochu zmatená, na instagram mi nic nepřišlo, tak jsem posílala soukromou zprávu já Tobě..a doufám, že tedy přišla alespoň ta :D
      Haha, tak to se těším, až vyzkouším další, ono na cheesecaku asi není co zkazit a dobré jsou zkrátka všechny :D
      Mmm, ale kombinace jahod a bílé čokolády zní luxusně :))

      Vymazat
  14. Vypadá úžasně! Teče mi slina. A zároveň i slza :D Ale víš co? :D Právě jsem si dala odměnu, že až se mi povede dát dolů dalších 5 kilo, tak tohle si upeču za odměnu! :D :) Vypadá fakt skvěle! :)

    Taky ráda peču nebo vařím, když mám čas :) Ale bohužel nemám ten čas, ale pouze hromadící se recepty v počítači a to mě štve, protože bych to všechno chtěla hrozně vyzkoušet, ale pořád ta škola, škola, škola.

    Brzy se uzdrav! :) Já když byla na gymplu vždycky nemocná, tak mě to doma bavilo jen 1. den a pak už to byla hrozná otrava :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně si ho upeč, stojí za to!:) A jako odměna ideální, určitě dobrá motivace ke shazování! :D
      Přesně tak, mám tady asi milion záložek, ale pořád je odsouvám :/ Takže teď si to docela užívám, sice se rozčiluji, že musím trčet doma, ale zase v tomhle mám teď výhodu:D
      Díky, díky, horší je dohánět tu školu :/

      Vymazat
  15. jéé bereš mi myšlenky! Na svůj první "cheesecake" se chystám hned tenhle pátek, upeču ho babičce k narozkám :) Už to plánuju asi tak měsíc a konečně jsem se rozhodla jakš takš jak to provedu :D uf, budu se modlit, aby z toho vzniklo něco poživatelnýho :D A moc gratuluju, ten tvůj vypadá la-hod-ně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hodně štěstí s pečením, určitě bude dobrý, není to tak složité! :D :)
      Díky díky:)

      Vymazat
  16. Odpovědi
    1. Děkujii, chutnal ještě luxusněji :))

      Vymazat
  17. Super recept, musím to někdy vyzkoušet. Já ráda pekla "zebra cake", taky takovej falešnej cheesecake a mizel u nás neuvěřitelnou rychlostí :)
    já ti momentálně docela závidím to volno, potřebovala bych ještě jedny nepracovní prázdniny, abych všechno stíhala..ale každopádně přeju brzké úzdravení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, vyzkoušej, je skvělej :)
      Zebra cake? Tak o tom jsem nikdy neslyšela, ale zní to dobře, máš recept? :)
      Děkuju, vlastně to má docela dost pozitiv no, hezky jsem si prázdniny prodloužila. Ale o to to bude krušnější, až se vrátím :/

      Vymazat
  18. Nič podobné som ešte neskúšala. Pečiem vždy podľa osvedčených receptov, no možno by pre zmenu neuškodilo aj niečo iné :) Recept vyzerá jednoducho a chutne, takžeee...

    OdpovědětVymazat
  19. Rozhodně stojí za vyzkoušení! :) Také jsem se toho bála a pekla jen staré osvědčené klasiky,ale tohle mě mile překvapilo :)

    OdpovědětVymazat
  20. Tenhle dort miluji a uvítám jakoukoliv variantu. Mňam!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, jakýkoliv cheesecake je dobrý cheesecake!:D

      Vymazat
  21. Cheesecake je super, mňam :-) já kupuji ten v prášku, ono to u nás výjde strašně draho, dělat ten pravý americký :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On existuje dokonce i v prášku? Tyjo:) Je dobrý?

      Vymazat
    2. Je výborný! Kupuji ten od Dr.Oetkera, stojí do 50ti korun a přidáš tam asi 2 nebo 3 vajíčka, dva tvarohy, máslo nebo prostě nějaký margarín a mléko. Mám aspoň takovou malou jistotu, že se to bude dát jíst :D

      Vymazat
  22. A prej že nepeče a je špatná hospodyňka.to jo, povídali,že mu hráli,takový krásný cheese!!Tak ten udělám o víkendu! Díky za inspiraci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha,občas se něco i docela povede :D děkuji:)
      Doufám,že bude chutnat!:)

      Vymazat