úterý 25. března 2014

Úterní návaly kreativity

Ahoj,

opět mám velmi napilno, takže se hlásím pouze s krátkým článkem. Zítra to snad již bude lepší, mám pro Vás nachystané fotky, pak něco o cvičení a uvidíme, co mě ještě v průběhu týdne napadne.

K článku - je to takový výplod, dnes ve škole jsem měla náhlou kreativní, takže jsem popadla notebook a pojala se tvořit.

První výtvor... co k němu říct, je to trochu taková obhajoba a vím, že z toho čiší egoismus, nicméně dokonce to ani tolik egoisticky psáno nebylo, spíše to byla taková okamžitá čistá myšlenka. Není to ani báseň, ani povídka, není to nic a přesto to pro mě má nějaký neznámý význam.
(A k tomu veselá malůvka v malování, aby to dodalo na vážnosti, víte.)



Lidé mi říkají, že jsem ošklivá.
Možná mají pravdu, kdo ví.
Ale já zase vím, co vím.
Dokáži vidět, dokáži slyšet. A nejen to.
Dokáži pozorovat a poslouchat.
Dokáži cítit. A cítit soucit. Umím soucítit s citlivým člověkem.
Zároveň ale umím nelitovat, protože litovat neznamená soucítit.

Lidé mi říkají, že jsem hloupá.
Možná mají pravdu, kdo ví.
Ale já zase vím, co vím.
Dokáži se radovat, dokáži milovat. A nejen to.
Dokáži rozradostnit a zamilovat se.
Dokáži býti milována. A cítit štěstí. Umím být šťastná i v neštěstí.
Zároveň ale umím nechat dýchat, protože lapat po dechu neznamená milovat.

Jsem tedy ošklivá a hloupá, když cítím, naslouchám, pozoruji, raduji se a miluji?

Lidé mi říkají, že jsem blázen.
Možná mají pravdu, kdo ví.
Ale já zase vím, co vím.
Dokáži hladit trávu, vdechovat vánek, čerpat slunce. A nejen to.
Dokáži zahřát sníh a uhasit oheň. A pak opět pozorovat. Pozorovat syčící plameny a stoupající kouř,
Pozorovat vše živé i neživé. A respektovat.

Jsem tedy blázen, když si vážím světa, který mě obklopuje?


A přesto mají možná pravdu, kdo ví. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Druhý výtvor je jen takový výkřik do tmy. Je asi o lásce. Protože o lásce často přemýšlím. Co to vlastně láska je? Mám pocit, že každý pro ni má definici trochu jinou a navíc - milovat můžeme různě - můžeme milovat jistě, vášnivě, bojácně i bezmezně, můžeme milovat ženy, muže, ale i stébla trávy nebo moře.



Ptala se mě, jestli slyším.
A já se ptal, co mám slyšet.
Hladila mě po vlasech a šeptala mi do ucha.
Poslouchej.

Ptala se mě, jestli vidím.
A já se ptal, co mám vidět.
Líbala mě na víčka a vzala hlavu do dlaní.
Podívej.

Ptala se mě, jestli cítím.
A já se ptal, co mám cítit.
Položila mi ruku na své srdce.

A já se neptal, protože jsem věděl.

24 komentářů:

  1. Ta druhá je nádherná!
    Ale přiznám se, že asi nerozumím konceptu lásky. Je to neustálá myšlenka a změť vzpomínek? Není to tužba? Konstantní opakování již známých a ničím nevýjimečných věcí je zbožňování? Fyzický dotek je horoucím poblázněním bez dlouhotrvajících emocí? Vášní? Bezmezné odpouštění doplněné nekonečnou trpělivostí je hloupostí? Nádobí mezi oblečením je realitou života.
    Dalo by se napsat vážně hodně. Článek. Ale je to takové obtížně uchopitelné téma. Zvlášť pro mě. Protože tomu nerozumím. A protože to asi neumím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát díky:)

      Máš pravdu, na tohle téma by se dalo psát dlouho a dlouho. Ani tisíce knih by nestačilo. Líbí se mi Tvá úvaha a myšlenkové pochody. Teď tady sedím a přemýšlím, i když vím, že lásku stejně nevymyslím.

      Vymazat
  2. co mám slyšet, dobrá otázka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)) taková dobře položená a správně mířená otázka je očbas tvrdý oříšek :D

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Jé, tak to děkuji, i když bych neřekla, že oplývám nějakým talentem :D :)

      Vymazat
  4. Za tohle máš můj obrovský respekt a obdiv. Vážně je to působivé, vidět, jak tě poslouchají slova. A hlavně mě nutíš přemýšlet. V tom, co jsi stvořila, dokážu vidět sebe sama :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krása, Tvá slova mě úplně pohladila po duši :) Jestli totiž něco udělá autorovi radost, pak fakt, že někoho jeho výtvor přivede k zamyšlení. :)

      Vymazat
  5. Ta první - cokoliv co to vlastně je :D - je úžasná, pokud se tak opravdu vidíš!
    Ta druhá mi příjde krásně výmluvná a jednoduchá. Naprosto ji zbožňuji ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to takový náhodný výplod mysli, ale vlastně docela dobře vyjadřuje to, co chci říct :)
      Mockrát díky, někdy stačí pár slov :))

      Vymazat
  6. Bála jsem se té řepy taky :D Ale nakonec jsem ráda, že jsem svůj strach překonala a zkusila to! Příště zkusím překonat ten strach z fazolí! Zkus taky, uvidíš, že nebudeš litovat :) A když jo, tak to není tak drahá záležitost, tak ti to nebude líto, až to budeš splachovat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře tedy, děkuji za info a asi do toho půjdu :D Někdy je dobré překonat strach nebo předsudky, takhel jsem přišla na chuť již mnoha potravinám :)

      Vymazat
  7. ta druhá má úžasný efekt po přečtení, takový zámraz :) první je více o zamyšlení a je moc krásná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je až neuvěřitelné, jakou mám radost z toho, že obě básničky měly takový efekt, jaký jsem si přála :D Děkuji :)

      Vymazat
  8. Krása :-) Hlavně ta druhá je úžasná :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, jsem ráda, že se líbí :))

      Vymazat
  9. Ahoj,

    no ta druhá báseň je úžasná, je nádherná. :) První mi přijde taková hezky úvahová :)

    S pozdravem Andrea :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, děkuji, to opravdu potěší :) Uvažuji někdy až moc ráda :D

      Vymazat
  10. To je krásné :). Ty jsi hotové básnické střevo :D. Ta první báseň mě nutí k zamyšlení se nad životem a vlastně sebou samou a ta druhá..no prostě nemám slov!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, mockrát děkuji, i když si to nemyslím, spíše tak sepisuji, co mě napadne :D :) A jestli to podněcuje myšlení, mám z toho opravdu radost, to byl tak trochu záměr :D

      Vymazat
  11. Jsi neskutečný talent na psaní ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A Ty jsi mě neskutečně potěšila, mockrát děkuji :))

      Vymazat
  12. Já si na keramických trzích koupila krásný set konvice s obrovskejma hrnkama a nepiju z ničeho jiného!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to je pěkné :) Z keramických výrobků a hlavně hrnečků se mi také pije nejlépe:)

      Vymazat