sobota 5. dubna 2014

Čím si zpestřit běh

Krásnou sobotu přeji Vám všem!

Tedy. Když se podívám z okna, bůhvíjak krásná vážně není, ale co, stejně je jen tak krásně, jak krásně je člověku uvnitř ve vlastní hlavě. Takže nasadit úsměv a hurá do nového dne.

Těšila jsem se, že si dneska půjdu zaběhat, v poslední době mě to totiž opravdu chytlo. Nejradši bych běhala pořád a naopak domácí hopsání už mě tolik nebere. jenže dnes to na běhání moc není, čili nezbývá, než o tom jen psát. Je zajímavé, jak si zvyká i tělo. Dříve jsem měla problém běhat více dní po sobě, protože mě příšerně bolely nohy, ale tento týden jsem vyběhla dokonce 4x hned po sobě a naprosto v pohodě. Navíc se mi zlepšila kondice, hodinku uběhnu troufám si říct s přehledem sice svým šnečím tempem, ale pssst, tak postupně navyšuji a nejdéle jsem zatím běžela cca 80 minut.

Narcis je ready to go.
I když by si nejdřív měl uklidit v pokoji.
No..takhle opravdu neběhám, to tričko si zase stáhnu hezky dolů :D

Jelikož se často setkávám s nechápavými reakce, jak jako můžu běhat a jak mě to může tak dlouho bavit, rozhodla jsem se tohle téma trochu přiblížit. Konkrétně tedy jak si zpestřit běh, když už vyběhnete. O tom, abyste se k nazutí tenisek vůbec vykopali, napíšu možná někdy jindy, takže motivace je jen na Vás samotných. Podobný článek jsem již psala, ten byl ale věnovaný cvičení domácímu - ZDE

A teď již k věci. Někdo běží a zkrátka běží a přesně tohle mu ke štěstí stačí. Ale zrovna v mém případě je potřeba, abych měla ještě "něco navíc", co by mi běh trochu oživilo.

 Co tedy lze při běhu dělat (kromě toho, že běžíte, samozřejmě) ?






DÍVEJTE SE KOLEM




Nejjednodušší rada pod sluncem. Běh totiž nemusí být jen o spálených kaloriích, urvaných kilometrech a splnění časového limitu. Můžete spojit příjemné s užitečným a poznat krásy okolní krajiny. Schválně si stanovte nějaký cíl ležící na pěkném místě, vyberte cestu, kterou máte rádi a nebo naopak takovou, kterou neznáte. Díky tomu se můžete podívat na místa, která byste za jiných okolností třeba ani neobjevili. 
Vnímejte přírodu kolem (i když zrovna běžíte ve městě), dýchejte, pozorujte stromy, zvířata, lidi, mraky... 
Stačí jen otevřít oči.

USMÍVEJTE SE




Tenhle bod rozhodně nepodceňujte. S úsměvem na rtech jde totiž všechno líp, to je věc dobře známá. A věřte, že pokud se budete při běhání hezky culit na okolí, poběží se Vám snáze, s větší radostí a určitě Vám někdo úsměv oplatí, což člověka nakopne k tomu, aby vytrval. Možná, že dokonce potkáte nějakého krásného svalnatého běžce a nakonec začnete trénovat spolu! (Dobře, nejsme v amerických filmech, ale jeden nikdy neví.) 
Zdravte ostatní běžce, určitě jim tím uděláte radost, komunikujte s okolím.
Navíc - nikdo se nechce dívat na Vás zpruzený ksicht. Když už jste nejspíš celí zpocení a červení, aspoň se smějte. 

PUSTĚ SI OBLÍBENOU HUDBU




Nic nového, že? S dobrou muzikou v uších se lépe vykonává snad jakákoliv sportovní aktivita. Každý na běhání potřebuje trochu jiný žánr, někdo musí poslouchat "nakopávací songy", já si občas ale ráda pustím i milou, příjemnou a klidnou melodii a běžím si pozvolna do jejího rytmu. 
(Jen pozor na zpívání nahlas. Nedělejte to. Budete za idiota)

VYPNĚTE HUDBU




Teď si budu trochu protiřečit, ale něco na tom bude. Nikdy jsem si nedokázala představit běhání bez mp3 v uších, ale světe div se - ono to jde. A navíc je to vážně příjemné. Hodně to souvisí s prvním bodem, protože když vypnete všechna zařízení a přístroje, budete moci daleko lépe vnímat okolí, přírodu, zpět ptáčků...
Zkuste to tedy alespoň na chvíli, vnímejte své tělo a svůj dech, pravidelné údery dopadajících nohou, soustřeďte se na moment jen na běh jako takový, důraz klaďte i na držení těla.
Navíc - když vypnete hudbu, můžete také slyšet pochvalné poznámky a komplimenty okolí, jak Vám to sluší, když běháte!
(haha)

ZVOLTE DOBROU TRASU




Mnoho lidí říká, že je jedno, kudy běžíte, hlavně, že běžíte.
No, neřekla bych. Trasa je totiž docela důležitý aspekt a hodně ovlivní, zda Vás běh bude bavit. Někdo nesnáší kopce a běží raději po rovince, já mám naopak raději rozmanitý terén. Takže si trasu předem naplánujte tak, aby Vám vyhovovala. ¨
(I když někdy běžet tzv. na blind vůbec není špatné!)
Jako zpestření stereotypního běhu po rovince můžete využít kořeny stromů, lavičky, schody, kopce, kaluže...cokoliv, co se dá vybíhat, přeskakovat nebo podlézat. 

MĚŇTE TEMPO




Další bod, který záleží na tom, co Vám vyhovuje. Ale dle mého názoru je změna tempa při běhu jen a jen prospěšná. Nemusíte přímo sprintovat nebo běhat ve stylu HIIT, stačí občas trochu více zabrat, pak se vyklusat, pak zase přidat (třeba když se zrovna dívá team fotbalistů). Posílíte tím i svou kondici.

MĚŇTE STYL

Že se dá běhat pouze jedním způsobem? Ale kdepak! Běžeckých stylů je poměrně dost. Můžete vyzkoušet zakopávání, vysoká kolena, běh do strany, pozadu...
Tip: Skvělým způsobem, jak posílit lýtka, je našlapovat ze ŠPIČKY NA PATU. 

MYSLETE




Pro mě je běh moment, kdy na jednu stranu "vypnu svět" a na stranu druhou mám prostor volně přemýšlet. Zjistila jsem ale, že při běhu přemýšlím naprosto odlišně, než normálně. Přemýšlím totiž tak nějak víc čistě, úsekově a prostě, nezamotávám se do svých myšlenkových pochodů. Asi je to tím, že mozek se soustředí na pohyb, a tak nezbývá tolik prostoru pro zbytečnosti. Zajímavé je, že při běhu mě napadá většina geniálních (dobře, tak možná ne geniálních) myšlenek a nebo se mi už párkrát podařilo vyřešit dlouhodobý problém. Jako by se mi rozsvítilo. 

DEJTE SI PAUZU




Je super, pokud vydržíte běžet delší dobu v kuse, ale je opravdu příjemné se na chvíli zastavit, třeba na pěkném místě, chvíli se vydýchejte, protáhněte, načerpejte energii a můžete opět vyrazit.
Malý tip: Super je také prokládat běh posilováním - ať už je to pár dřepů, výpadů, shyby na dětském hřišti...fantazii se meze nekladou.

A co Vy? Běháte? Pokud ano, jak si běh zpestřujete? 


63 komentářů:

  1. to je tělo!:) a k běhu nemám co říct, baví mě to málokdy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ooo, děkuji:*
      Třeba tomu jednou přijdeš na chuť :D

      Vymazat
  2. Nejtěžší je vyběhnout, pak už t je krása.. Nedávam si žádný trasy, ani čas, prostě běžím tak jak mě to baví a dokud mě to baví :D :) Neběhám už nějak moc často, spíš se jdu proběhnout a vyčistit hladu třeba jen 2 km kolem dědinky a i to stačí ke štěstí, neběhám pro spalování kalorií :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! Vždycky to rozhodování, jestli jo, nebo ne! :D Ideální je se hned sebrat a moc o tom nepřemýšlet. A je hezké, že si nestanovuješ přesně, kolik musíš uběhnout a těší Tě to :)

      Vymazat
  3. Aaa, krása :))
    Běhám chvilku a ne, neuběhnu hodinu ani za nic :D Zatím běhám 6 kiláků za půl hodiny a jsem ráda, že jsem ráda :D Zatím jsem jen pyšná, že už uběhnu na jeden zátah do vedlejší vesnice a na druhej zátah do druhé vesnice a nemusím se více zastavovat! :)
    Navíc dneska jsme běhaly se ségrou a všude kolem zajíci, srnka v polu... no prostě jsem se kochala tou přírodou :) Baví mě u běhu se soustředit vyloženě na ten běh :) Koukat kolem, údej nohy na úder bicích, jež mi jednou do sluchátek :) Občas uletět někam myšlenkama, občas změnit styl běhu, usmívat se :) Prostě, jak jsi napsala :)
    A hlavně - už to jde prostě krásně. Vyloženě - ze začátku to bylo jako "Umřu! Už nemůžu, dál nedoběhnu!" a dneska to bylo "Tak doběhnu k zábradlí a dám si pauzu." a u zábradlí "Ale vždyť já ještě můžu, proč bych se zastavovala?" a tak jsem doběhla až do tej vedlejší vesnice :D Až zvládnu tuhle trasu, tak vymyslím novou, delší a rozmanitější :) Tahle je mírně zvlněná jen a uprostřed takovej kopeček :) Tak pak uvidím, na co mám dál :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, to přijde! Chce to začít hezky pomalu :) Já když si vzpomenu, jak jsem začínala..no hrůza, neuběhla jsem ani 200 m v kuse a měla pocit, že umřu :D
      pak právě ten pocit, že člověk cítí, jak se zlepšuje, najednou si nepřipadá tak těžký... teprve potom to začne být paráda! :) A gratuluji k úspěchům, třeba z Tebe za chvíli bude maratonec!:D

      Vymazat
  4. já mám jeden zásadní problém - neumím běhat.
    teď se vám asi zdá,že to není možný. ale prostě to tak je. mně by to bavilo,konečně bydlím nedaleko Stromovky,mám velkého psa...ale prostě to nezvládnu. ve škole oběhnu dvakrát kolečko a dál to nejde,kvůli dechu. vždycky si říkám,že to třeba nepřijde...a pak se ozve první bodání pod žebry. a za pár kroků už nemůžu ani chodit a pořádně ani dýchat. to už chce jen do předklonu a na celý běh zapomenout...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To může souviset právě se špatným způsobem dýchání..také jsem s tím mívala problémy a běžecké začátky byly dost krušné. Nicméně to vůbec nevadí, však ne každému vyhovuje to samé, je tolik jiných sportovních aktivit :) Pokud Tě běh netěší a nejde to přetlačit, nemá cenu se trápit.

      Vymazat
  5. dříve jsem běhávala, ale momentálně se raději procházím, jelikož miluju kochání přírodou atd. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Procházky jsou také skvělá volba :) Hlavně chůze je nejpřirozenější volba a tolik nezatěžuje klouby:)

      Vymazat
  6. Strašně chci zkusit začít běhat, ale hrozně se bojím, co na to řeknou má kolena. :( Mám s nimi stále problémy... Stačí ujít nějakou trasu pěšky a už mě bolí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S koleny opatrně, obzvlášť, pokud Tě zlobí...to raději zvol jinou aktivitu :/ Mně koleno dříve vypadávalo, takže si to hodně hlídám a jakmile ho začnu cítit, s během na nějakou dobu přestanu.

      Vymazat
  7. Moc pěkný článek. Na běh se chystám a některé tipy určitě využiju :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Přeji hodně zdaru do běhu":)

      Vymazat
  8. Veľmi dobrý článok, miestami dosť vtipný! :D Ja nebehám veľmi rada (teda neviem mám pocit, že na mňa všetci pozerajú a cítim sa trápne keď už som unavená a len fučím) Ale nevzdávam to :) Radšej však bicyklujem a presne ako si napísala, objavila som krásne miesta o ktorých som predtým ani nevidela. Veľmi ma to baví! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát díky :)
      Hlavní je to nevzdávat! Uvidíš, že se to brzy zlepší :) Na začátku jsem si připadala jako funící rud= rajče, jako tunový tank, ale teď už je to v pohodě. Důležité je, že to děláš pro sebe, ostatní ať si myslí, co chtějí :)

      Vymazat
  9. Běh miluju ♥ Zrovna dneska si plánuju jít zaběhat. Divím se ti, jak můžeš uběhnout 80 minut v kuse. Co to je zatraceně? J8 už bych byla dávno mrtvá :O Mně stačí maximálně půl hodinka a je po mně, a to běhám už čtvrtý rok! Sice to potom doplním skákáním přes švihadlo, jenže to taky není delší než 15 minut.
    S úsměvem jde všechno líp, to je pravda :) A ještě když si k tomu pustím dobrou hudbu, účinek je dvojnásobný. Usmívejte se na ostatní běžce - za svou "běhací kariéru" jsem při běhání běžce potkala pouze JEDNOU! Ale zase nebydlím ve městě, je to spíš vesnice. A je fakt, že jsou lidé tady hrozně líní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že sis hezky zaběhala!:) A k těm 80 minutám jsem se dopracovala po cca roce a půl, jenže také neběžím žádným závratným tempem...často se mi lidé smějí, že spíš rychle jdu :D
      Každý je stavěný na něco jiného, někdo je spíše rozený sprinter a nedělá mu dobře běh na delší vzdálenosti:)
      Vůbec nevím, jak to chodí na vesnici a menších městech...ale obecně slýchám, že tam ti lidé spíše vylezou na zahrádku, než že by se věnovali aktivně nějakému sportu. Je pravda, že když jsem byla běhat u babičky,potkala jsme rodinku a koukali na mě jako na úplného blázná :D

      Vymazat
  10. No já zase až takový nadšenec do běhu nejsem :D ale pěkný článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každému sedne něco jiného :D Děkuji:))

      Vymazat
  11. Máš krásnou postavu! :O Před chvílí jsem byla běhat po přečtení tvého článku, vyburcovalo mě to, že když budu jenom sedět na zadku a nebudu to zkoušet, tak se běhat nenaučím. Běžela jsem asi 30 minut, teda spíš to bylo běh-chůze-běh-chůze-chůze... :D Ale i tak to bylo fakt super a uběhla jsem o hodně víc než jindy a mám ze sebe radost, takže plánuji běh praktikovat o hodně častěji a snad se někam časem dopracuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!:)
      A neskutečně mě těší, že Tě článek nakopl k vyběhnutí!:) Gratuluji k úspěchu, uvidíš, že to bude jen a jen lepší, že se budeš rychle zlepšovat.

      Vymazat
  12. naprosto výborný článek, který se mi hodí! máš skvělou postavu!! už dávno jsem zjistila, že běhání není jen na redukci kil, ale má v sobě o moc víc...i když se někdy nutím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji, to opravdu potěší:) Je skvělé, že běh vnímáš i v téhle rovině...navíc se pak hned běhá lépe.

      Vymazat
  13. Tyy jo, máš úžasnou postavu!
    Moc hezký článek, mimochodem :) Připomněla jsi mi, proč jsem běhání vždycky tak milovala, a o to víc mě teda mrzí, že s tím mám teď útrum, ale to neva :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to vážně děkuji :)
      Je mi líto, že nemáš povoleno běhat, ale naštěstí se nabízí mnoho jiných sportovních aktivit:)

      Vymazat
  14. Já teda neběhám - jen na páse, ale když bruslím hodinu a půl až dvě, tak taky vymýšlím, co bych tak dělala :)) většinou poslouchám hudbu, ale někdy ji schválně vypnu a hrozně ráda pozoruju svoje myšlenky - to jsem se naučila na józe - pátrat po tom, odkud se ta myšlenka vzala, jak jsem na ní přišla a proč zrovna teď :)) zábava :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na páse mě to upřímně hrozně nebaví, takže máš můj obdiv :D Já prostě potřebuji někam běžet.
      Brusle jsou také skvělá volba:) Jinak se mi líbí, jak o sobě přemýšlíš...člověk je stejně zajímavý tvor a kolikrát jako bychom se sotva vyznali i sami v sobě:)

      Vymazat
  15. Ono je o dost lepší jít ven, když je na to počasí, než si hopsat doma. :) Já dneska byla s bratrancem na bruslích a na kole v lese. Celkově si cvičení víc užívám, když cvičím s někým a můžeme kecat. I když to je přeci špatné kvůli správnému dýchání a tak...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak...hlavně je člověk ve společnosti a udržuje sociální kontakt a není zavřený někde sám v pokoji s virtuální Jillian Michaels :D
      Akorát s tím dýcháním je to potíž...naposledy jsem byla běhat s kamarádem a moc to tedy nešlo:D

      Vymazat
  16. Jako já se směju na ostatní lidi a běžce ale bůhví co si řikají :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Na tom už tolik nezáleží...ale určitě se najde hodně těch, které tím potěšíš, takže je to rozhodně správný přístup :))

      Vymazat
  17. V mém okolí je těžší zvolit dobrou trasu, protože mi je krajně nepříjemný běhat, když na mě lidi divně koukají :( Máš dokonalou postavu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem to tak mívala...zkus to nějak odbourat, protože lidem může být jedno, že běháš a proč běháš, děláš to pro sebe :) A nebo to zkus nevnímat a soustředit se jen na správné dýchání.
      Děkuji:))

      Vymazat
  18. Posledný (asi) mesiac som začala tiež makať. Hoci by som chcela veľmi behať, nemám na to kondičku ani nič - lebo som ako blato :D Tak zatiaľ väčšinou cvičím a keď už idem tak na záťaž tak švihadlo alebo bajk. Ale dúfam, že raz zabehnem viac ako pol kilometra vkuse, bavilo by ma to, len to je ešte ďaleko kým to zvládnem. Každopádne tebe držím palce a máš super postavu, závidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je naprosto super, že jsi začala! Hlavně si udrž tohle odhodlání, hezky pomalu a uvidíš, že brzy se Ti kondička zlepší a budeš schopná uběhnout mnohem více než na začátku :)
      Mockrát děkuji:)

      Vymazat
  19. běhání je super, hlavně s mp3kou v uších, jak píšeš ;) ale musí mi při tom hrát ,,běhací " hudba, jinak začnu spíš chodit ;) víc mě baví kolo a procházky, v létě ale určitě začnu znovu běhat a zpříjemním si to koupí nějakého pěkného sportovního oblečení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hudba dokáže mít velký vliv, kdyby mi hrál ploužáček, asi bych také neběžela naplno :D
      Každému sedne něco jiného, kolo je také skvělá aktivita a procházky se obecně dost podceňují, ale dokáží zázraky:)

      Vymazat
  20. Máš super postavu! Jinak já běh mám moc ráda!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Běh je zkrátka univerzální čistič hlavy!:D Děkuji:)

      Vymazat
  21. skvělý článek a ještě lepší postava! :)

    OdpovědětVymazat
  22. Na běhání momentálně nemám čas, ale až začneme s přítelem bydlet spolu, těším se na běh, bude navíc více času. A navíc běhat ve dvou, proč ne :) Ale osobně musím říct, že bez mp3 si neumím cvičení (ale běh určitě taky) představit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Běhání ve dvou je super, jen je třeba mít podobné tempo :) Také jsem nedokázala cvičit bez hudby, ale vážně na tom něco je :)

      Vymazat
  23. Miluju běh :)...Jinak co se týče tras, tak tu zrovna dvakrát nemám na výběr, je to tu samá placka (žádný kopeček :/), tak jsem ráda aspoň za cyklostezku podél řeky :)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na cyklostezkách se běhá skvěle, jen je třeba dávat pozor na cyklisty:D Ale je pravda, že mi tam právě ty kopce chybí, aby to bylo takové pestřejší.

      Vymazat
  24. Hezký článek, i když popravdě na běh moc nejsem.

    http://missalexy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Však každý jsme jiný a každému něco jiného vyhovuje :) Naštěstí je škála sportů vážně pestrá.

      Vymazat
  25. Přemýšlím, kolikrát jsem se ztratila tak, že jsem vůbec netušila, kde jsem a místo 1h jsem byla pryč třeba 3h :D ale pak se mě už v půlce prváku všichni ptali, jaktože se tak všude vyznám, když jsem z druhého konce republiky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, takhle se objevují nová místa!:D To se mi snad ještě nestalo, abych se ztratila, nemám odvahu vyrazit úplně naslepo.

      Vymazat
  26. Teda ty máš postavu! Vyměním :-D ne, vypadáš fakt skvěle! A s tím během s tebou naprosto souhlasím. Vzpomínám si, kdy jsem uběhla svých prvních 5 minut a byla jsem happy, teď si běžím 45-hodinku svým tempem a v pohodě, přesně jak píšeš, člověku se postupně zlepšuje kondička a když vidí, že dělá pokroky, tak ho to baví. A proto běhu zdar! :-) p.s. zrovna jsem doběhla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsi mě pobavila!:D Jen si nech tu svou, určitě je parádní:) Mockrát děkuji.
      Tak tak, zrovna v tom běhu bych řekla, že to zlepšení je vidět rychle, takže je to parádní motivace :)
      Doufám, že sis užila běh!

      Vymazat
  27. Přestože mě běhání nikdy nebavilo, tenhle článek jsem přečetla od začátku do konce.
    V první řadě smekám nad tvou postavou, máš ji opravdu krásnou a já ti tiše závidím! :)
    Moc se mi líbí tvůj styl psaní, konečně blog který je o něčem a nejsou zde články s jednou fotkou a jednou větou.. Už delší dobu tě sleduji, jsi vážně šikovná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za tak milý komentář, tohle opravdu člověka potěší a jsem ráda, že se Ti mé články líbí:))
      Ale věř mi, není co závidět, měj ráda svou postavu :)

      Vymazat
  28. Ahoj :) aj ja som niekedy patrila medzi vytrvalostné bežkyne :) trvalo to niekoľko rokov a nevedela som si predstaviť život bez behu :) mno potom prišlo fitko a vieš, že svaly + hodiny kardia spolu do kopy nejdu :) tak som sa troška tým behom krotila... musím sa však priznať... keď ma opantala fitness móda, tak som zavrhovala všetky druhy kardia, smiala som sa ľuďom, čo nechodia do fitka, necvicia a vsetky ženy na kardio strojoch som povazovala za "sliepky"... a seba som povazovala za nieco viac len preto, ze ja som drepovala a ony nie... proste kardio nebolo "in"... teraz som si uvedomila, že som bola ja tá "sliepka" a nedokázala som si priznať, že tiež milujem hodiny v boteskách a najradšej by som všetky činky vyhodila von oknom :D, preto ťa plne chápem, beh mi navždy ostal v srdci a neexistuje lepší balzam na dušu ako je on, teraz keď už nemam objemovku a vonku je pekne chodim si aj ja zabehat a vobec sa za to nehanbim ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tímhle přístupem se právě v poslední době setkávám často a hlavně na blozích - že běh je fuj, cardio je k ničemu, nuda, trapnost a jediná správná cesta jsou činky. Trochu mě to mrzí, protože aktivity jako právě běh či třeba kolo nebo chůze by se neměly podceňovat, jsou pro tělo (v přiměřeném množství) zdravé a hlavně přirozené. Ať si každý najde to, co mu vyhovuje, ale netřeba odsuzovat to ostatní :) Jsem moc ráda, že jsi k tomuhle dospěla a všechno sis uvědomila a srovnala:)

      Vymazat
  29. Opět úžasný článek, strašně ráda tvé články čtu, vždycky mi přistane úsměv na tváři a jenom kejvám souhlasně hlavou :D :) Běh mě začíná čím dál tím víc bavit a až bude tepleji, chci ho rozhodně zařadit častějí :) Ale jelikož jsem dost náchylná na nastydnutí atd.. tak si radši cvičím ještě v teple a ven mám v plánu vyrazit až bude tepleji i ráno :) A úžasná postavička! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevíš, jak moc mě tohle potěšilo, opravdu děkuji a vážím si toho, že Tě články baví :)
      Určitě zařaď, teď na jaře se běhá nejlépe, v létě a horkém počasí je to už trochu horší. A s tím nastydnutím opatrně, je to zrádné, taky pořád kašlu :D
      A ještě jednou díky!:)

      Vymazat
  30. já miluju běhání! připadám si u něj taková "volná" nebo jak to popsat:) a mám po něm úplně nejlepší pocit
    a nikdo se nemůže vymlouvat, že nemůže sportovat, protože běhání je zadarmo, nezabere ani moc času a jediný co člověk potřebuje jsou dobrý boty:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popsala jsi to přesně, takový pocit svobody:))
      Tak tak, kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá výmluvy.

      Vymazat
  31. Ahoj máš super blog! Vím, že to nesouvisí s článkem, ale vidím, že dáváš dobré rady, tak bych se chtěla taky zeptat. Mám problém se spodní partií břicha. Nemůžu vycvičit svaly v oblasti podbříška. Vyzkoušela jsem snad úplně všechny cviky, ale zdá se mi, že nic nezabírá. Co dělám špatně? Jediné co zabralo bylo, že se mi začaly rýsovat svaly po sklapovačkách. Ale jinak... Btw - máš úplně dokonalou postavu, fakt ti závidím! :) Dík za odpověď!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za komentář a jsem ráda, že se Ti na blogu líbí! :) Nejsem žádný expert, jen z vlastní zkušenosti vím, že spodní břicho je hrozně těžké na vycvičení a bývají s ním právě především u žen největší problémy. A takový ten poslední špíček se tam právě nejraději drží :D
      Mezi nejlepší cviky patří asi jakékoliv zvedání nohou v leže - klasicky leg drops, pak různé kroužení nohou - a hodně se snažit to spodní břicho zatínat. Pak jsou super také pozice v planku, i když ty už jsou spíše na celé břicho. Jinak bohužel také platí, že bříško se rýsuje v kuchyni, je třeba dbát na pestrou a vyváženou stravu a omezit rychlé cukry.

      Vymazat
  32. Já teda bez hudby nikdy běhat nezkoušela. Když běžím, tak se právě soustředím na text, v duchu si zpívám a nevnímám tak třeba, že mám jazyk na vestě :D Bez sluchátek bych asi jen slyšela to, jak funím a říkala si, že už nemůžu a prostě nemůžu :D Ale nevím, nezkoušela jsem, mám to ale v plánu :)

    OdpovědětVymazat