sobota 19. dubna 2014

Nepodceňujte cvičení s vlastní vahou

Krásný sobotní večer!

Je mi báječně, sice mám natažené všechny svaly v těle (nojo, ty HIITy), ale jsou prázdniny, nic mě nestresuje, babička vaří a peče, já jím, takže co víc si přát? 

Abych to jídlo ale trochu vykompenzovala, samozřejmě do toho cvičím. Dnes jsme se doma bavili o posilovně (protože si ji jakožto správně rozmazlená dcerka vydupávám k narozeninám), rodiče měli trochu připomínky, co se strojů a činek týče, což mě přivedlo k takové úvaze.
Proti intenzivnímu silovému tréninku nic nenamítám a myslím si, že je to velmi efektivní způsob, jak vytvarovat postavu a nabrat svaly, nicméně v dnešní době k činkách a železu začíná tíhnout víc a víc lidí a urputně si stojí za tím, že je to jediný způsob, jak dosáhnout nějakých výsledků.



No pardon, ale to bych se hádala.

Úctyhodného progressu se dle mého názoru dá dost dobře dosáhnout i cvičením s vlastní vahou. 



Navíc je to lidskému tělu samozřejmě přirozenější. Obzvláště pro ženy se doporučuje. Kolik ale existuje vtipných obrázků na tohle téma? Kolik "liftujících" žen a dívek se opovržlivě dívá na "kardiomaniačky" a ty, které posilují bez pomocí činek?





Tohle škatulkování a odsuzování mi přijde upřímně zbytečné. Ať si každý cvičí, jak mu vyhovuje, no ne? Ne každý je stavěný na to zvedat desítky kilogramů na legpressu a funět na benchi. Někomu zkrátka vyhovuje zvedání pánve a dámské kliky.

Ale to jsem trochu odbočila. Co jsem chtěla říct, je fakt, že cvičení s vlastní vahou netřeba zavrhovat a rozhodně se u něho dokážete pěkně zapotit. Když v ruce nedržíte žádné železo nebo Vám nepomáhá žádný přístroj, o to víc se musíte soustředit na správné provedení cviku a zapojení dotyčné svalové partie. V tuto chvíli je jen na Vás, jak moc se budete snažit. 




Schválně jsem provedla takový menší pokus. Jeden den jsem posilovala 8 minut na nohy, moc jsem se nepředřela, zas tolik úsilí jsem do toho nevkládala a nějak halabala to video odcvičila. 
Podle sporttesteru jsem spálila přibližně 50 kcal.
Další den jsem vyzkoušela stejné video znovu, tentokrát jsem se ale opravdu urputně snažila, zatínala svaly, co to šlo a na konci měla pocit, že mi nohy upadnou.
Voilá, sporttester hlásí 80 spálených kcal.
No vida, to už je lepší, že? 

Doma s vlastní vahou (a občas 2 půllitrovými petflaškami či "kettlebellem" sestrojeným z košíku a lávových kamenů) cvičím už víc než rok, poslední půlrok trochu intenzivněji a mohu říct, že výsledky rozhodně vidím. Dokonce o sobě mohu říct, že jsem zpevněná a neklepu se jako rosol. Občas vykoukne i nějaký ten náznak břišáčků.


Po dokončení HIITu vypadám fakt jako princezna :D

mobilní kvalitka

Minibicáček v akci.

Díky petlahvím se možná i něco málo rýsuje :D


Co z toho tedy plyne?



Pokud budete opravdu makat, tak obzvlášť pro začátek cvičení s vlastní vahou bohatě stačí. A pokud nechcete budovat nějakou větší svalovou hmotu, pravděpodobně si s takovým tréninkem zcela vystačíte i do budoucna.
Navíc při takovém cvičení se naučíte hodně vnímat svoje tělo, pracovat s ním, zvyšovat pružnost, všestrannost a překonávat nedostatky.
A ještě jedna věc - pakliže neuděláte pořádný klik, proč si rvát do ruky rovnou 20 kg činky a jet s nimi bicep curl?

----------------------------------------

A jak tedy dosáhnout slušné efektivity cvičení s vlastní vahou?

• Velmi dobrým způsobem je různá modifikace jednotlivých cviků - pakliže Vám obyčejný dřep bez zátěže nestačí, zkuste dřepy s výskokem, to samé u výpadů.
Cviky také můžete provádět rychleji a častěji.

squat jump


Schválně - dejte si 100 jumping squats a pak tvrďte, že je to k ničemu.

Řekla bych, že při cvičení s vlastní vahou, které je přeci jen mírnější než tahání vah těžkých, není třeba trénink nijak vydatně rozdělovat na jednotlivé partie. Ideální je asi různě kombinovat víc partií najednou nebo jet full body.

Na internetu najdete mnoho pestrých videí, podle kterých můžete cvičit a ještě Vás trenéři nakopnou, když to budete ctít vzdát. Třeba taková Cassey Ho - ta mi dá vždy zabrat zaručeně.

Takovej malej a roztomilej ďábel.


Člověk si řekne - pfff, nějaké pilates. A pak brečí a nadává po první minutě. 

Naprosto geniální jsou různé pozice v planku. Dostane zabrat nejen břicho, ale i ruce, nohy...v podstatě celé tělo.






Co se upper body týče, je to trochu složitější, tady je pro růst asi vážně zapotřebí těžších vah, nicméně takové staré dobré pánské kliky, kliky o zeď, tricep dips...ty umí také pořádně zabolet.

tricep dips

----------------------------------------

Na úplný závěr článku bych jen ráda dodala - neodsuzujte cvičení s vlastní vahou, protože i za jeho pomoci se dá dosáhnout dobrých výsledků. Hlavní je CVIČIT tak, aby Vás to bavilo!

Co Vy? Zvedáte činky nebo sami sebe? :-)

60 komentářů:

  1. Nemůžu nic víc, než souhlasit. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda,že je nás víc s tímto názorem:)

      Vymazat
  2. Mám rovnaký názor ako ty. A k otázke, radšej ako činky seba :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezky řečeno:D i když ty oboji má něco do sebe:)

      Vymazat
  3. Jako bys mi četla myšlenky, taky o tomhle poslední dobou uvažuju, jak se nějak rozmohl ten trend, že všichni najednou chodí do posilovny. Já si doma s nějakými dvoukilovkami a vlastní vahou taky bohatě vystačím :) Plánuju si ještě pořídit aspoň desetikilový kettlebell a líbilo my se mi teda mít doma i TRX, ale to někdy do budoucna, až na to budou prostředky (jako že dlouho nebudou :D).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda,že se to rozšířilo právě až poslední dobou,je to asi další trend,takhle to bylo a bude vždycky:) o pořádném kettlebellu také uvažuji a na hodinu trx bych chtěla zajít,tak snad :) ale není to nejlevnější:/

      Vymazat
  4. Jsem sice velký fanda posilovny, ale souhlasím s tebou, že když člověk dělá věci pořádně, tak je jen na něm, co si vybere :) já bych jen doma asi cvičit nemohla, protožr se prostě neumím tak nějak namotivovat, mám to jen jako nouzovku, když fakt není čas nebo posilovna je zavřená ^^ prostě asi potřebuju okolo sebe to cvičící prostředí, a taky mě motivuje to, jak je vidět progress v číslech, kdežto u domácího cvičení je to spíš jen "pocitové" ve vétšině případů, i když výsledky jsou taky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale v tomhle mas pravdu... Někdy ty výsledky jsou,ale ne tak "hmatatelné".. Navíc se člověk vidí každý den,takže nemůže tak objektivně porovnávat. V posilovně hlavně fakt jen cvicis a nenutí Tě to dělat něco jiného:)

      Vymazat
  5. Abych se priznala, posilovny moc nemusim. Souhlasim s tebou, ze hezkych vysledku se lze dockat i pri domacim cviceni a treba behu. Nemam rada takove zy fakt namakane zenske na strojich a 20 kg cinkami v ruce. Muj nazor :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně,každý máme jinou představu a jiné ideály:) Mně se také přehnaně namákane ženské také nelíbí,ovšem ty pěkně vyrýsované ano:)

      Vymazat
  6. Podľa mňa aj cvičenie s vlastnou váhou aj posilka majú svoje výhody.
    Cvičenie s vlastnou váhou by som odporučila hlavne začiatočníkom - aby sa naučili ako správne robiť cviky, vybudovali aspoň akú-takú kondičku, a zistili či ich to bude vôbec baviť, lebo vyhodiť potom zbytočne peniaze za fitko mi príde odveci :D
    A tiež musím súhlasiť s tebou, že aj také cvičenia dajú človeku poriadne zabrať, a verte tomu, že sa tak dajú vybudovať aj nejaké svaly- chce to len poriadne makať! :D
    Donedávna som bola veľký odporca posiliek ( pretože nerada cvičím pred inými, a plno ľudí a pod,..), ale zistila som, že to boli zbytočné obavy a cvičí sa tam naozaj super! :) Mám pocit, že tam hlavne spálim viac kcal, lebo tam predsa len strávim viac času, (už len to že je to od môjho domu dosť daleko a musím sa tam trepať :D) a tiež ma baví cvičiť na strojoch ktoré tam sú. :D
    Ja som za to, že aj to aj to je dobré ( veď hlavné je sa vôbec hýbať,nie? :D), ale pre začiatočníkov určite vlastná váha :D A predsa na to domáce cvičenie nedám dopustiť a stále to striedam s chodením do fitka :)
    P.S. pardon za taký dlhý komentár :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S těmi začátky máš pravdu - hodně lidí si totiž koupí permanentku, rukavice, oblečení, protein, shaker...a pak s tím po týdnu sekne s tím, že to není nic pro ně a nebaví je to :D
      Do posilky se ale také těším, protože prostě cítím, že by mě to mohlo posunout dál. K domácímu cvičení se ale asi budu vždycky ráda vracet:) Hlavní je zkrátka, aby se člověk cítil dobře a také aby měl po cvičení takový ten pocit dobře odvedené práce.
      Jinak se vůbec neomlouvej prosímtě, jsem ráda, když se někdo vyjádří k tématu(a taky že nejsem jediná ukecaná:D) a každý komentář mě neskutečně potěší!:))

      Vymazat
  7. Já jsem si udělala z časových důvodů domácí fitečko, pár činek různejch vah, pár židlí, zabalenej koberec místo osy a jde se na to a starý dobrý kliky, když si dám nohy na židli nebo diamantový kliky s dotyekm prsou až o podlahu a nebo extra pomalý opakovaní a shyby, na pevnou, pěknou, zdravou postavu to stačí :) Takže zvedám sebe i nějáký to železo, občas koberec no :D, ale po státnicích (doufám, že úspěšnejch) zase fitko ....:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak koberec by mě nenapadl...ale je to sakra dobrý nápad:D Jinak židle a další nábytek si beru na pomoc také, pro zpestření :)

      Vymazat
  8. Tomu říkám pořádný článek! Děkujeme za něj :)
    Už hodněkrát jsem si říkala, že bych podobný taky napsala, ale rychle jsem to zavrhla, protože vím, že posilovna je teďka pro všechny hodně aktuální a většinou si ji lidé (holky) nemůžou vynachválit. Tím ji ale rozhodně neodsuzuju, pokud má fakt tolik lidí jistý cíl, ke kterému je posilovna potřebná, tak proč ne :).
    A jak víš, já už dva roky cvičím doma podle videí nebo podle sebe a rozhodně to výsledky na fyzičce má. Když jsme u cvičení vlastní vahou, tak musím souhlasit, má to hodně do sebe. Přesně jak píšeš, je to přirozené, člověk cítí celé tělo, uvědomuje si ho, protože ho nic jiného neruší, jak jsou činky, a občas se vážně nadře. To máme zažité až až :). Třeba takové pilates a jógu vůbec nezatracuju, protože mám ráda, když citím jen svoje tělo v krkolomných výdržích a podložku. A když je k tomu člověk hodně štíhlý a skoro bez tuku (asi jako ty) a posiluje vlastní vahou, tak je to na něm hnedka znát. Stejně jako ty pilates předcvičovatelky na videích. Na těch taky není vidět, že by se drtily v posilovnách. A jsou hezké a přirozeně štíhlé :).
    Já mám doma teda nasbíranou docela pořádnou sbírku činek, expandérů, používám hrazdu, švihadlo a je to taky fajn. Jen teďka jsem ty nejtěžší činky na chvíli vynechala, protože nejde nabírat svaly a zároveň hubnout, což je teďka pro mě primární :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za komentáře!:)
      Musím říct, že jsem také přemýšlela, zda takový článek napsat, ale prostě mám potřebu se vyjádřit, obzvlášť vzhledem k tomu dnešnímu trendu, který je všude kolem. Věřím, že posilovna je úžasná a také se tam pěkně těším, ale netřeba hned zavrhovat jiné (a také účinné) možnosti a kritizovat je.
      Je to zvláštní, když se podíváš zpátky...2 roky už je pořádná doba, já vlastně doma cvičím pravidelně víc než rok a když si vzpomenu, jak jsem funěla u prvního HIITu, musím se pousmát:) Ty jsi se také hodně posunula, vzpomínám si na Tvé starší články a je zajímavé, jak se člověku mění nejen fyzička, ale také názory a tak:) A soudě podle nynějších článků i odpovědí třeba na ask.fm - myslím, že to v hlavě máš srovnané skvěle a líbí se mi Tvůj celkový přístup :) A doufám, že se Ti daří a nenecháš se odradit případnou stagnací, však ono to půjde!
      Však toho tuku na sobě také moc nemáš, máš krásnou postavu, právě takovou hezky jemnou a přitom pevnou a vyrýsovanou. Líbí se mi i "namakanější" fitnessky, ale vlastně bych tak ani vypadat nechtěla:)

      Vymazat
  9. Já kombinuji cvičení s vlastní vahou i cvičení na strojích a upřímně jsem víc "hotová" z toho cvičení s vlastní vahou :D takže za mě rozhodně ano :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak!:D Když jsem si vyzkoušela některé stroje u nás ve školní posilovně, byla to docela brnkačka oproti takovým klikům:D

      Vymazat
  10. píšeš hodně zajímavá témata, navíc to i zajímavě formuluješ a prezentuješ, což se mi líbí. já jsem typ, který to rozhodně neodsuzuje a cvičím tak po většinu času. samozřejmě, není tam žádný velký vzestup, v podstatě se vývoj nestupňuje (protože to někdy z únavy flákám), ale mě to stačí a i s tím se dokážu cítit moc dobře a moc vyčerpaně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, vážně mě těší, že články působí, jako by měly hlavu a patu a dají se číst..kolikrát mám totiž hodně zmatené myšlenky a nedokáži je usměrnit :D :)
      Hlavní je, že Ti to takhle vyhovuje a cítíš se fajn, to je klíč:)

      Vymazat
  11. tak já začínala doma s vlastní vahou, ale ve fitku je to lepší a činky mám ráda. Ze začátku to stačí doma, ale prostě jak se člověk zlepšuje, tak už mu to nestačí no :) Našim se to moc nelíbilo, že jsem chtěla chodit do fitka, ale ted uznali, že to není zas až tak špatný, zlepšil se mi postoj těla, jsem pevnější atd. tak ti budu držet palce až tam začneš chodit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba té posilovně také propadnu a budu mluvit jinak :D Ale ne, věřím, že domácí cvičení nikdy nezavrhnu úplně a pořád pro mě bude mít své kouzlo:) ale jak říkáš - cítím, že posilka by mě mohla posunout a se zády právě potřebuji pomoci, mám tam takové svalové boule, tak bych ráda, aby se na mě někdo mrknul)

      Vymazat
  12. Moc pěkný článek! Jinak musím říct, že máš skvělou postavu!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbí :) A mockrát díky, to potěší!:))

      Vymazat
  13. Moc hezky sepsané, musím souhlasit :) Já s činkami cvičím jedině ve fitku, ale raději si jdu zaběhat a pak zacvičit doma a to cvičím s vlastní vahou, řekla bych, že je to do určité míry efektivnější :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Běhání je také skvělý sport, přišla jsem mu v poslední době hodně na chuť. Efektivní je to stejně asi dle toho, jak moc k tomu člověk vynaloží úsilí :)

      Vymazat
  14. Perfektni clanek :). Co se tyce cviceni vlastni vahou, je mnohem ucinejsi a navic si myslim, ze neni tak izolovane. Kdyz jdu obcas cvicit s kamarady, kteri cvici jen na strojich a ukazuju jim cviky, co delam, tak jen nechapave sedi. Ano, taky si aspon 1x tydne na ty stroje zajdu a ve vetsine pripadu zvedam nizsi vahy, ale to nemebi nic na skutecnosti, ze nemam problem posilovat vlastni vahou, ktera da i vic zabrat a ze v beznych zivotnich situacich, co se vahy tyce, toho zvednu mnohem vic :)

    A jen tak mimochodem, postavicku mas vazne luxusni! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji!:)
      Jinak souhlasím,znám dost lidi ( hlavně tedy kluku),co tahají těžké váhy na strojích,ale celkově jsou takoví nepouzitelni, neotevřou ani zavarovacku a pomalu nevybehnou schody. Člověk by měl asi trénovat hodně pestře, aby byl silný, ale zároveň mrstny a vytrvalý:) u cvičení s vlastní váhou navíc i trochu více protahnes svaly.

      Vymazat
  15. Skvělý článek! Já jsem velký zastánce tohoto typu cvičení...nejspíš proto, že celý život necvičím jinak :D...myslím, že je to člověku nejpřirozenější :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Je fajn,že cvicis tak,jak Ti to vyhovuje. Navíc takovou drobnou a štíhlou holku jako Ty si ani na strojích představit nedokážu:D

      Vymazat
  16. Já si teda ulítávám na kardio kickboxu a videí na posilování celého těla - s vlastní vahou i s činkama, a podobné obrázky mě nechávají chladnou. :-D Nedávno jsem si říkala, že málo cvičím, tak jsem si dala po delší době Cassey a její Corset workout, po kterém jsem dva dny věděla, že jsem pasu dala zabrat. :-) A nedávno jsem u jednoho HIITu překonala svůj odpor k burpees. :-D Já obdivuju některé holky, co chodí do posilovny (pokud nemají právě ty řeči, jak jsi napsala), stejně jako ty, co cvičí doma a mají taky skvělé výsledky. A před tebou klobouk dolů, mně se tvá postava neskutečně líbí a až teď jsem zaznamenala, že cvičíš teda hlavně s vlastní vahou. :-) Ukažeš košíkbell? :-D Taky bych tuhle věcičku chtěla a představa home-made mě zajímá. :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo,kickbox je také super věc:) A o Cassey ani nemluv,vždycky mě spolehlivě vyřídí:D Jinak mockrát děkuji,to potěší:) Také je to asi tím, že netoužím po extra svalech,takže mi zatím
      To domácí hopsani a zvedání flasek stačí.
      Haha.,vidíš,to mě nenapadlo! Možná sem dám nějaký DIY článek :D ale prakticky jsem jen do košíku nahazela masážní lávové kameny a celé to "zafixovala " kobercovkou... :D dohromady to ale má cca 8 kg a funguje bezvadně!

      Vymazat
  17. Máš nádhernou postavu! (Těším se na dobu, až také budu moci fotit takové selfie :-D )
    A musím souhlasit, cvičení s vlastní vahou je asi nejlepší. I když ono mávat rukama s tříkilovými činkami také není tak zlé, protože zadní část deltového svalu... je zadní část deltového svalu a jinak nevím, co s ním izolovaně.
    Jen mám hrozný problém cvičit podle videa. Většinou mám vykoukané oči a navíc mě to příliš nebaví. I když Cassey je celkem fajn, respektivě mě jako jediná baví. Já na ty kick-boxy nějak moc nejsem.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to potěší!:) A určitě brzy budeš!:)
      Určité partie jsou trochu složitější, někdy tam toho člověk prostě moc nevymyslí, to je pravda.
      Vážně? A zkoušela jsi videa od FitnessBlender? Tam totiž ukážou na pár sekund cvik, pak ho člověk provádí a ani nemusíš na video koukat:) Navíc žádná hudba, žádné kecy, nic-jen ukázané cviky a je to super.

      Vymazat
  18. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  19. Posilovnu doma máme, ale jediný, kdo tam chodí je můj brácha a občas taťka :D. Jinak máš krásnou postavu :). Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte doma? Tak to musí být super!:D
      Děkuji!:)

      Vymazat
  20. Já vidím jako zlatou střední cestu TRX, posilování s vlastní vahou, ale dle zvoleného úhlu mnohem náročnější než obyčejně- pro představu, měla jsem pocit, že se na hodině flákám - a potom jsem se tři dny nemohla hnout. Dá se to pořídit i domů. A nahradí to spoustu posilovacích strojů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O TRX jsem již slyšela a četla hodně a velmi mě to láká :) právě kvůli tomu, co jsi napsala - je to pořád posilování s vlastní vahou, ale náročnější. Jen nevím, kam bych to doma umístila, takže spíše asi na lekce do fitka.

      Vymazat
    2. Myslím, že se to dá zaháknout i za dveře... Případně šikovný tatínek navrtá hák do stropu :-P

      Vymazat
  21. Ahoj, moc Ti děkuji za milý komentář, jsem ráda, že se Ti recenze líbila. Ono mým cílem je spíš ukázat čtenářům, že četba není jen o honbou za novými bestsellery, ale že své kouzlo mají i knihy ležící v knihovnách, mnohdy už i zaprášené :).

    A k Tvému článku, souhlasím, že cvičení s vlastní vahou je mnohem lepší. Já nikdy nepoužila za celý svůj krátký devatenáctiletý život žádnou činku ani nic podobného, cvičím pouze takříkajíc sama se sebou. Sice do toho žeru jako.... No, to je jedno. Ale mám metabolismu, kdy se před zimou trošku nafouknu a něco přiberu a na jaře, aniž bych chtěla, shodím tři kila. A to necvičím pro postavu, ale proto, že mě to jednoduše baví :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Amen. Kéž bys tohle poselství úspěšně šířila dál :) Proto miluji antikvariáty- tam se kolikrát najdou poklady!

      Jinak musím říct, že metabolismus závidím, já si musím prostě jídlo trochu hlídat, ale je pravda, že v zimě zkrátka přiberu chtě nechtě a na začátku léta to jde pryč:) Hlavní je, aby to právě člověka bavilo!

      Vymazat
  22. naprosto s tebou souhlasím ;-) jen tak dál,hlavně nejde ani o kcal jako o to zpevňování,ale budu se stěhovat do prahy, tak porad nějaký dobrý fitko ;-)

    OdpovědětVymazat
  23. Odpovědi
    1. Tak tak, důležité je proč to děláme a ne kolik kcal jsme spálili.) Vážně do Prahy? Tak to je skvělé! Fitka tady moc neznám, ale brousím si zuby na FitInn, které vypadá hodně dobře, čistě a prostorně. Ale chválu jsem slyšela i na BBC Fitness.
      Fitbox jsem zatím nezkoušela, ale láká mě a to hodně! Hned po TRX:D

      Vymazat
  24. Za á, máš prima postavu. :)
    Za bé, hodně lidí chodí do fitka právě proto, že je to nebaví doma a že jim to přináší větší motivaci, to chápu. Ale taky jsem toho názoru, co ty. Nač chodit po fitkách, když ještě pořádně neumím pracovat se svým tělem? Do fitka jsem taky krátce chodila a děsně mě to bavilo, líbilo se mi prostředí a to, že tam jsou lidi stejně smýšlející, na druhou stranu mi to přijde škoda, když mi zatím stačí i běhání doplněné nějakými cviky doma. Je to dobrej základ, zatím to výsledky přináší taky, co víc si přát.
    :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že prostředí fitness centra může být velkou motivací k lepším výkonům a někteří lidé se doma prostě nedonutí, ale asi by měl člověk přeci jen zkrátka mít nějaký ten cvičební základ. Plus to stojí peníze že ano, ale to už je zase jiný příběh. Beru to tak, že když se donutím doma a vytvořím si nějakou kondičku, pak si "zasloužím" jít do fitka:D
      A mockrát díky!

      Vymazat
  25. Já cvičení s vlastní vahou upřednosťuji, tak nějak mě baví víc a když už nějaká pomůcka, tak činky co máma doma a nebo posilovací gumička. Ale ráda bych jednou zkusila posilovnu tak aby mě bavila, zatím jsem ji nepřišla na chuť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší je, když si každý najde to, co mu vyhovuje :) Třeba se Ti jednou zalíbí i v posilovně, možná tam zkusit jít s kamarádkou?

      Vymazat
  26. Skvělý článek, naprosto souhlasím :-) Taky cvičím akorát doma s vlastní vahou nebo občas improvizovanými "činkami" a výsledky vidím. Ne, že by mě posilka nelákala, ale jde to i takto a štve, mě, že je to teď tak out - kdo nechodi do posilovny, jako by ani necvičil...:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že je nás víc, kdo se shodneme. Také mě posilovna láká, ale přesně nechápu ten přístup. Kolikrát jako by byli lidé, co cvičím doma, nějak méněcenní :D

      Vymazat
  27. Dřív jsem chodila do posilovny, ale nejbližší mám stejně moc daleko, tak mě unavila už jen ta cesta. :D
    Můj problém je taky to, že mě nebaví pořád to stejné, proto jsem se tam kolikrát i nudila. Teď si cvičím doma podle videí a taky se snažím využívat toho, co mi nabízí počasí, když je teplo tak běh, brusle, kolo a v zimě bruslení na ledu (lyžování teda nedávám :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když je to ještě o dojíždění, tak to chápu, že se člověku kolikrát nechce :D A tréninky v posilovně se asi také dají udělat pestré, nicméně kdo má pořád něco vymýšlet, že. Ve videích to vymyslí za Tebe,což mi vyhovuje:D

      Vymazat
  28. Já cvičím s vlastní vahou ale i s činkama v posilovně se snažím jet hlavně kardio,pak si vezmu podložku a jedu.....dřív jsem chdila i na přístroje ale od tý doby co mi brácha řek že mi je 16 a že to není dobrý pro mé tělo a blablabla na ně radši nechodím,teda chodím,ale nepřikládám jim takový dlraz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že v 16 letech je ještě tělo ve vývoji. I proto s posilovnou čekám až do 19, dřív mi to možná přijde až zbytečné :) Ale hlavní je, aby člověka cvičení bavilo.

      Vymazat
  29. Já jsem zastánce posilování jen s vlastí vahou, ale proti dvoukilové čince taky nejsem :D Jen nechápu ty, co zvedají 100kg zátěž, to mi přijed dost nepřirozené.

    OdpovědětVymazat