čtvrtek 24. dubna 2014

Recept - 2x LOW CARB dobrota

Ahoj!

Dnes opět jen rychle - za prvé - mockrát Vám děkuji za komentáře k minulému článku! Ani nevíte, jakou jste mi udělali obrovskou radost a vážně si moc cením vší té podpory a porozumění. Díky Vám vím, že dělám správnou věc, dodáváte mi neskutečnou energii! Na komentáře odpovím, až bude trochu více času, teď mě čeká fyzika a dějepis (aneb po prázdninách zpátky do školy).

A za druhé - aby tady nebyl jen můj srdečný rozněžnělý výlev - pro Vás mám nachystané dva recepty. Jestli se jim tedy tak dá vůbec říkat, protože nic primitivnějšího už snad v té kuchyni ani vykouzlit nemůžete.

Jedná se o low carb jídla tvořená převážně ze zeleniny + nějaké té bílkoviny a tuku, takže ideální třeba na večeři a nebo pro ty, kteří drží sacharidové vlny a jim podobné.

 Na takových jídlech mám ráda jejich jednoduchost a pestrost, přitom jsou výborná. Někdy zkrátka není chuť na přílohu, v takových případech vážně bodnou.
A je to low carb, což znamená co? Že toho můžete sežrat zbaštit téměř kolik chcete.

Kdyby tohle byl článek v dámském časopise nebo na omlazeni.cz, asi bych ho nazvala Jídlo, po kterém nepřiberete / Hubneme do plavek s brokolicí a nebo třeba Spalte přebytečný tuk zeleninou.
(Bohužel to takhle úplně nefunguje, ale co si budeme povídat, bylo by to super.)



---------------------------------------------------------------------------------



BROKOLICOVÉ KRÉMOVÉ LEČO
(tady jsem tedy vážně nevěděla, jak to nazvat)

Potřebujete:
• půlku větší brokolice
• 2 stroužky česneku / česnekové pesto
• lžičku olivového oleje
• polovinu menší cukety
• třetinu červené a třetinu zelené papriky
• koření / sůl / pepř
• 2-3 lžíce lučiny

Postup:
Brokolici uvaříme ve vodě doměkka. Na olivovém oleji osmažíme nadrobno nakrájený česnek/česnekové pesto. Přidáme nadrobno nakrájenou brokolici, cuketu, papriku, zalijeme vodou, okořeníme (ideální bylinková sůl a bazalka) a dusíme na mírném plamenu. Nakonec přidáme lučinu, necháme rozpustit a pořádně promícháme. Podáváme ideálně s další zeleninkou (a nebo také můžete přidat... kozí sýr :D)

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Psala jsem, že low carb, takže tu bagetku si odmyslete ;D


CUKETOVÉ NUDLIČKY S KOZÍM SÝREM

Potřebujete:
• menší cuketu
• 2 stroužky česneku
• lžičku olivového oleje
• cherry rajčátka
• kozí sýr
• koření / sůl / pepř

Postup:
Omyjeme a nastrouháme cuketu (já dávám i se slupkou) na dlouhé nudličky (ideální vzít škrabku). Na olivovém oleji osmažíme nadrobno nakrájený česnek. Přidáme cuketu, okořeníme (já dávám sůl, pepř a bazalku) a zalijeme vodou, dusíme na mírném plameni. Nakonec přidáme nakrájená cherry rajčátka a ještě chvíli smažíme. Podáváme s plátkem kozího sýru (nebo 2 plátky...a nebo taky 3.)



46 komentářů:

  1. Do vlnění se chystám pustit až naberu nějakou svalovou hmotu, aby bylo co rýsovat.. Tak se pak rozhodně jedním z těchto receptů inspiruju.. I když, nač čekat? :D Vyzkouším to hned, jak budem mít doma brokoličku nebo cuketu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to Tě obdivuji,já bych na vlny asi neměla nervy:D už takhle bývám protivná,natož s málo sacharidy :D
      Určitě vyzkoušej,je to fakt dobrota:))

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Dekuji! Naštěstí to skvělé i chutnalo:)

      Vymazat
  3. Sakra, ten první recept by se mi hodil minulý týden, kdy jsem měla doma brokolici a nevěděla, co s ní :D Ale mám pocit, že máš na tom talíři i červenou řepu, s tou to jde taky? :D Taťka mi ji totiž koupil kilo :D Chystám se na brownies, ale pořád mi doma hodně červené řepy zbyde :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě mrzí,ale jakmile se doma zase objeví,určitě to vyzkoušej!:) jinak já bych mohla řepu ke všemu:D moc dobrá je jak naložená s křenem,tak pečená:)

      Vymazat
    2. Ja pečiem cviklu len tak, zabalenú v alobale cca. hodinu (záleží od veľkosti) Po vychladnutí ju ošúpem, pokvapkám olivovým olejom, poprípade balzamikovým octom a mňamka je na svete :)

      Vymazat
  4. Pěkné recepty :). V jednoduchosti je krása. Už se těším, až si to tvoje lečo udělám! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a doufám,že bude chutnat!:))

      Vymazat
  5. Mňam, vypadá to moc dobře! (ale u kozího sýra bych se neovládla a sežrala ho celej:D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!:) kozí sýry také zbožňuji (ostatně jako všechny sýry:D),takže to byla vážně zkouška!

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. To vypadá suprově :-) určitě to zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky!:) určitě vyzkoušej,doufam,že bude chutnat:)

      Vymazat
  8. Pappanica vyzerá, fakt chtne! Na tanieriku vidúm aj cviklu... a tým si mi pripomenula, že som ju už dlho dlho nemala :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!:) já ji mám tak nějak spojenou s jarem,je výborná:)

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. Haha,za čokoládu klidně i uvařím!:D

      Vymazat
  10. Oba recepty vypadají krásně, něco podobného s tím kozím sýrem jsem jednou zkoušela a bylo to moc dobré, akorát kozí sýry jsou dražší no.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji,obě jídla byla výborná:) Bohužel tady u nás je cena dost vysoká,proto je vozime jen z Francie,kde stojí skoro jako eidam:)

      Vymazat
  11. Vypadá to dobře :-) Cukínu i brokolici mám moc ráda, tak to asi někdy zkusím - bude se to hodit na večeři :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, na večeři se to právě hodí ideálně:))

      Vymazat
  12. Extra mega dobrota to musí být, ukládám si do oblíbených!

    OdpovědětVymazat
  13. Kozí syr, mňaaam ten by som vyjedala aj samotný :D A toto sú presne také tie ľahké recepty, ktoré varím 99% svojho času :D Málokedy sa mi chce vymýšľať niečo zložité :D
    Na večeru sú to ideálne recepty, takže určite najbližšie vyskúšam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám velmi podobný problém,dokázala bych ho jist na kila :D přesne,takové jsou nejlepší:)

      Vymazat
  14. Cuketu miluju a brokolici jsem vždy tak nějak odmítala a vyhýbala se jí (já hlupačka!). A teď mi žaludkem projde dřív, než se stačí ohřát respektive ochladit v lednici :D
    A všechno to vypadá moc dobře!

    OdpovědětVymazat
  15. Dostala jsem hlad Andullie, děkuji ti :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Vypadá to dobře a určitě i chutná, přiznám se ,že jsem ještě kozí sýr nejedla, ale tak snad ochutnám. :)

    OdpovědětVymazat
  17. Jé, cuketa a kozí sýr... to musí být skvělé. Máš dobré nápady :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Jé tak to je opravdu dobrota ! uz abych sla nakoupit :)

    OdpovědětVymazat
  19. mňaaaaaam dobrota <3

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat
  20. Tyy jo, a já pořád nadávám, že točím svoje večerní variace pořád dokola .. ! :D Konečně budu mít nějakou obměnu, takže děkuju za recept, určitě se bude hodit! :) Vypadá to moc dobře! :))
    Jinak jsem moc ráda, že se ti článek líbil, o to mi hlavně šlo, když jsi psala, že bys nějaký takový zaměřený na takové téma uvítala .. :) Co se té podpory od okolí týče - já ji dřív od rodiny měla, když jsem se rozhodla trošku zhubnout, ale od přátel naopak vůbec. Vyhýbala jsem se takovým těm posezením, kde se vyloženě jedly brambůrky, pilo se pivo a víno a jim se to moc nezamlouvalo. Teď se to dost otočilo, protože kamarádky najednou chtějí takové břicho, jako mám já, chtějí mít takovou vůli, jako mám já, ale naši jenom vidí to, že mám speciální stravu, že neobědvám s nima a že jsem věčně někde pryč. :))
    Jsem moc ráda, že oslavu Velikonoc bereš alespoň s humorem, snad jsi teda nepraskla! :D

    gettingfit.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  21. vyzera to uzasne :) ale uz mam taky rezim ze repu a brokolicu nemozem, jedine dni, kedy môžem viac sacharidov :) inak pozvala som ťa na vyplnenie fitness tagu :) otazky, na ktoré chcem pocut tvoje odpovede nájdes na mojom blogu :* tesim sa :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Ty jo, tak takový pevný režim už si nedokážu představit, klobouk dolů za to!:D
      Super, už jsem ho vyplnila, tak dnes zveřejním, díky za nominaci :))

      Vymazat
  22. nechápu, že tvůj blog objevuji až teď.. skvělé recepty:) zbožňuju brokolici!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že jsi ho nakonec objevila a hlavně, že se Ti tady líbí!:) Brokolice je báječná potravina:D

      Vymazat
  23. recept na brokolicové lečo vyzerá úžasne! Takto som to ešte neskúšala a ani by ma to asi nenapadlo, takže si ho hneď aj ukladám! Cuketu a aj brokolicu uplne zbožňujem, takže isto mi to bude chutiť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát díky, určitě vyzkoušej, je to vážně dobrota :))

      Vymazat
  24. To lečo musím vyzkoušet! :)

    OdpovědětVymazat