pátek 4. dubna 2014

Recept - Ananasová buchta s tvarohovou polevou

Hezký páteční večer přeji!

Ani nevíte, jak se těším na víkend a DOUFÁM, že si najdu alespoň chvilku, abych stihla něco dobrého upéct. Pokud přemýšlíte, jakou mňamku byste si upekli Vy a máte rádi tvaroh, ananas a sladké obecně, tohle je recept přesně pro Vás. Navíc je opět jednoduchý jako facka.






Na ananasovou buchtu s tvarohovou polevou budete potřebovat:

NA TĚSTO:
  • 2 hrnky polohrubé mouky (zdravější verze -> celozrnná)
  • 1 hrnek moučkového cukru (zdravější verze -> třtinový)
  • 1 ananasový kompot (já dávala 350g)
  • 3 vejce
  • 1 balíček prášku do pečiva
NA POLEVU:
  • 2-3 balení tvarohu (2-3x 250g)
Postup:

TĚSTO:
  1. Vejce ušleháme s cukrem do pěny
  2. Přidáme ananas i se šťávou (pokud není nakrájený nadrobno, ještě pokrájíme)
  3. Přidáme mouku s kypřícím práškem
  4. Těsto vylijeme na vymazaný a vysypaný plech (popř. na pečící papír)

Předehřejeme troubu na 170 - 180 °C a pečeme po dobu cca 30-40 minut.
Dopečenost těsta vyzkoušíme špejlí - pokud se nelepí, můžeme buchtu vytáhnout.
Hotový základ necháme vychladnout a mezitím si připravíme tvarohovou polevu.

POLEVA:

  1. Rozšleháme tvarohy v misce
  2. Rozdělíme na poloviny
  3. Do 1. poloviny přidáme med/cukr či jiné sladidlo, můžeme nasekat i čokoládu, oříšky...
  4. Do 2. poloviny vmícháme kakao (já dávala cca 3-5 čajových lžiček Granka)
  5. Polovinu těsta natřeme bílou polevou a polovinu tmavou
Samozřejmě to není zavádějící, polevu si můžete vyrobit podle Vašich představ, fantazii se meze nekladou! Mně osobně chutnala více verze s kakaem, hezky se to s ananasem doplňovalo. 

Po upečení (byla dobrá i samotná)
chystání polevy

dobrou chuť!



24 komentářů:

  1. vyzera super myslis ze mozem vyskusat aj s inym ovocim? Ananas mi nejak 'nejede' :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě:) myslím, že takové kompotované mandarinky by mohly být skvělé. Nebo klidně čerstvé ovoce, fantazii se meze nekladou :) Jen pokud nepoužiješ kompot, přidej do těsta i mléko, aby to nebylo suché :)

      Vymazat
  2. Oo mňam! Vyzerá to výborne :) ani ja už som sa po náročnom týždni nevedela dočkať víkendu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, byla moc dobrá :))
      Je to vždycky taková úleva :D

      Vymazat
  3. Miluju ananas, tohle určitě vyzkouším! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsme dvě! Pro milovníky ananasu je jako stvořená :))

      Vymazat
  4. Mňam, tohle je přesně buchta pr mě!! Cokoliv s tvarohem přímo zbožnuju!! :)
    Mimochodem Andulko, chtěla bych Ti poděkovat za krásné komentáře, které od Tebe mám...vždycky mě úplně zahřejou a potěší :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvarohem se zkrátka NIKDY nedá NIC zkazit! :D
      A Peťulko, nemáš vůbec zač, však jsou také psány od srdce:):*

      Vymazat
  5. Mám ráda jednoduché recepty, nerada se s tím v kuchyni moc maluju .. :D samozřejmě to musí mít nějakou estetiku, ale pokud je to jídlo na dvě hodiny = nic pro mě. :D Buchtová ale moc nejsem, občas něco upeču doma, když někdo dostane chuť, ale já si stejně nedám .. :D Ale až budou mít doma zase chuť na buchtu, tuhle zkusím, protože mi ve skříňce leží dvě nevyužité plechovky ananasového kompotu, chudák .. :D
    Jinak jsem moc ráda, že tě moje články baví ! :)) Jenom poslední dobou mi připadají moc jednolité, chtělo by to nějakou změnu, jenom mě nic nenapadá .. ://
    gettingfit.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pod to se můžu podepsat, jakmile recept zabírá delší dobu než půl hodiny-> ne, díky :D
      Vážně? To já bych se buchet mohla ujíst, bohužel :D Ale jestli se Ti to otočí, vážně ji zkus, je výborná :)
      Jednolité mi vůbec nepřipadají, vždycky si je přečtu ráda :)) ale mohla bys třeba někdy napsat o tom, co Ti posilovna dala a vzala (nebo obecně tenhle styl života), jestli máš podporu okolí, jestli někdy nepřemýšlíš, co by kdyby ...

      Vymazat
  6. Jéé, to vypadá moc skvěle! No já ananas hrozně ráda, ale kdybych to upekla doma, tak bych to jedla sama :( Zkusím si udělat nějakou menší dávku sama pro sebe :D :) Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, byla na jedničku!:) Byla by škoda si ji nedat, takže buď poloviční dávka a nebo rozdat :D

      Vymazat
  7. Mňam, ještě že jdu chystat oběd, vypadá moc dobře! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takové články jsou nejhorší, když má člověk hlad! :D Děkuji:))

      Vymazat
  8. já si chvilku nenajdu :X tohle ale - mňam!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej :/ Je to jeden šílený kolotoč :D
      Ale na jídlo je čas vždycky, že ;D

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. To je:) hlavně tedy ve své jednoduchosti :D

      Vymazat
  10. mmm to vypadá nádherně :) už se těším na další víkend, kdy tuhle buchtičku určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  11. Je to moc dobre :) akorat jsem ananas zapomnela pokrajet nadrobno, tak se trochu rozpada, ach jo... :D

    OdpovědětVymazat