čtvrtek 17. dubna 2014

Recept - Ovesné sušenky na 2 způsoby

Konečně prázdniny!

A k prázdninám kromě volného času, sportu, kamarádů a tak podobně patří ještě bezesporu také dobré jídlo. Pod představou dobrého jídla si každý vybaví něco jiného, v mém seznamu by byly ale určitě zahrnuté sušenky. 
Dříve jsem je jedla na tuny, což samozřejmě úplně nezapadá do mého nynějšího lájfstájlu, a tak jsem se rozhodla upéct si domácí. Řeknu Vám - už nikdy jinak!
Kam se hrabou ty kupované, najednou mi přijdou úplně mdlé, nevýrazné a chemické. Přitom je tak jednoduché si podobné fešáky uplácat doma a potřebujete k tomu minimum ingrediencí!

Proto Vám dnes přináším rovnou 2 recepty na výtečné domácí sušenky!





Tento recept jsem si propůjčila od MARKÉT a trochu upravila.

Na MEDOVÉ OŘECHOVÉ SUŠENKY budete potřebovat:
  • 1/2 hrnku celozrnné mouky
  • 1/2 hrnku jemně mletých ovesných vloček
  • 1/2 hrnku mletých ořechů (já dala směs lískových, vlašských a mandlí)
  • 60 g másla
  • 3 lžíce vody/mléka 
  • 4 lžíce medu
  • 3-4 lžíce javorového sirupu
  • půl lžičky prášku do pečiva
  • podle chuti skořice 
  • v případě potřeby ještě voda/mléko (těsto by mělo být tužší, ale snadno tvarovatelné)

Postup:


  1. Smícháme rozpuštěné máslo a med
  2. Přidáme vločky a ořechy
  3. Dochutíme javorovým sirupem
  4. Přidáme mouku s práškem do pečiva a důkladně promícháme
  5. Dolijeme vodou/mlékem
  6. Na pečící papír tvarujeme lžící přibližně stejně velké sušenky 
Předehřejeme troubu na 150 °C a pečeme po dobu cca 15-20 minut.

Nejlepší jsou ještě teplé s mlékem!

před upečením

po upečení

omnomnom.

------------------------------------------------------------------------------------------------------



Tento recept jsem si propůjčila od BARČI a trochu upravila.

Na KAKAOVÉ SUŠENKY budete potřebovat:
  • 1/2 hrnku celozrnné mouky
  • 1/2 hrnku jemně mletých ovesných vloček
  • 1/4 hrnku mletých ořechů (já dala směs lískových a vlašských)
  • 1/4 hrnku třtinového cukru 
  • 2 lžíce holandského kakaa
  • 2 lžíce medu / 3 lžíce javorového sirupu
  • 1 vejce
  • 2-3 lžíce oleje
  • půl lžičky prášku do pečiva
  • podle potřeby voda/mléko na dolití (těsto by mělo být tužší, ale snadno tvarovatelné)

Postup:


  1. Vejce ušleháme s cukrem
  2. Přidáme med / sirup, olej a kakao
  3. Přisypeme ořechy a vločky
  4. Přidáme mouku s práškem do pečiva a důkladně promícháme
  5. Dolijeme vodou / mlékem
  6. Pomocí lžíce tvarujeme na pečící papír přibližně stejně velké sušenky
Předehřejeme troubu na 150 °C a pečeme po dobu cca 15-20 minut.

A tyhle jsou naopak nejlepší druhý den s kávičkou!

před upečením

Kam se hrabou Bebe s dodáním energie na celé dopoledne! :D

Co Vy? Pečete sušenky? Máte je rádi?

37 komentářů:

  1. ahoj kočko! oboje sušenky vypadají skvěle:3 hned bych si dala! křup, křup; já se taky musím na nějaký vrhnout zase :P
    prázdniny a jídlo, přesně! :D jediný zdravější kupovaný mi chutnají arašídový od Ela :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bobe, taky že skvělé byly!:) Ti pár sušenek pošlu ;D
      Tak ty neznám, ale arašídové - to zní dobře!

      Vymazat
  2. Miluju sušenky! Ty tvoje vypadají super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Největší dobrota :) Mockrát děkuji!

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda a doufám, že budou chutnat!:)

      Vymazat
  4. Sušenky si vždycky peču na cesty, když se někam chystám, abych měla k jogurtu (a občas musím péct znova, protože je sním všechny ještě před odjezdem :D) :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, na cesty jsou praktické :) Akorát tedy evidentně máme stejný problém:DD Nelze odolat.

      Vymazat
  5. Oboje vypadají peckově! Ty první si musím udělat, vypadají opravdu božsky a chutně. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byly luxusní :)) doufám, že budou chutnat!

      Vymazat
  6. Nadhera!! To vyzkousim co nejdrive! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, určitě vyzkoušej, stojí za to!:)

      Vymazat
  7. Hezká náhoda, taky jsem zrovna pekla ovesné sušenky. Ale jen taková rychlovka, vůbec nevypadají tak hezky jako ty tvoje! Mňam mňam, pošli ty kakaové! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na sušenkách je super, že se dají dělat na X způsobů :))
      Jistě, už je balím a posílám obratem!:D

      Vymazat
  8. Vypadají perfektně! :) Určitě je ozkouším! :) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, doufám, že Ti budou chutnat!:)

      Vymazat
  9. Kakaové rozhodně udělám (nejspíš ještě dnes)...jsou tak strašně lákavé a krásně se lesknou...připomínají mi marokánky, které jsem si kupovala jako malá :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, máš pravdu, já si říkala, co mi to připomíná - marokánky!:) Ty jsem také vždycky milovala.
      Vrhni se na ně a doufám, že budou chutnat!:))

      Vymazat
  10. Mňam vypadají naprosto perfektně :* Já mám zrovna v troubě domácí zapékané musli, takže taky dám na blog receptík :) Ale ty tvoje určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. oo, děkuji!:) Na recept se budu těšit!

      Vymazat
  11. Dobrůtka a já je právě dopekla :-D voní nám tím celý baráček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jooo, ta vůně-to je vždycky nejlepší! :D Dobrou chuť přeji:))

      Vymazat
  12. Vypadají teda nádherně! :)) Přesně kvůli takovým dobrůtkám mě mrzí, že nemám doma troubu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)) Nemáš troubu? Páni, tak bez ní bych se asi neobešla..ale možná by šla udělat nějaká obdoba v mikrovlnce :)

      Vymazat
  13. Kdybys náááhodou, nevěděla co s nimi, můžeš je hodit sem. :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe, to asi nehrozí, u nás se vždycky uplatní :D

      Vymazat
  14. Jsou krásné. Asi si o víkendu upeču malou porci s oříšky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) určitě se na ně vrhni, jsou výborné a čím víc oříšků, tím lépe :D

      Vymazat
  15. Jeej, ja sušienky tiež milujem, nad tými od Barči som rozmýšľala že urobím, a teraz som rada že si pridala aj druhý recept :) už viem čo si budem brávať na desiatu :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší a doufám, že budou chutnat!:) Já si je právě beru na sváču do školy a super:)

      Vymazat
  16. jeee, vypadají moc dobře, šikula! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!:)) A také díky za inspiraci, byly výtečné!

      Vymazat
  17. Odpovědi
    1. To časem vychytáš! :) Nechtěj vidět mé první sušenky :D :D respektive by se to dalo nazvat černými drobky.

      Vymazat
  18. Mnam! Najbližšie, keď už budem mat po rysovacke si spravim tie ovsenne cokoladoveee :))) Uz teraz sa na ne tesim!

    OdpovědětVymazat