sobota 31. května 2014

Jak jsem pokořila 20 km


 Krásné sobotní ráno přeji!

Tedy ne že by bylo bůhvíjak krásné. Sedím tu poníženě s bolavou hlavou, zataženými žaluziemi (citlivost na sluníčko), permanentně hladovým žaludkem a nulovou sebeúctou. (:D) Potřebovala jsem po té době striktního učení se, cvičení a daného denního režimu vypnout, ale vidím to tak, že si  od nějakých party dám zase na měsíc pauzu.

Dnešní článek bych chtěla věnovat tématu, které je mi čím dál tím bližší – a tím je běh.
Ti z Vás, kteří mě sledují na INSTAGRAMU jste možná zaregistrovali, že jedno nedělní ráno se mi povedlo zaběhnout půlmaraton.

Výraz vítězství ! 


Vybavuji si, jak jsem vstala, po dlouhé době se cítila plná energie (konečně na mě po ránu do zrcadla nezíral komparzista z The Walking Dead) a měla nevysvětlitelně dobrou náladu.
Původním plánem byla pořádná snídaně a pak cvičení, jenže stačil jeden nádech na balkoně, aby bylo jasno – dnes se jde běhat. TEĎ se jde běhat.



Zjistila jsem, že spontánní rozhodnutí bývají mnohdy nejlepším řešením a že pokud dopředu určitou událost neplánuji, téměř vždy vyjde podstatě lépe než promyšlená akce.
A tak jsem do sebe naklopila kafe, snědla kus banánu s lžící tvarohu, aby mi nebylo špatně, a během 10 minut jsem na sobě měla své milované běžecké tenisky (šedo-růžové, ale až je totálně dorazím, hodlám je pozměnit na růžovo-šedé). (ß :D achjo).

Co Vám budu povídat, vzduch byl takhle po ránu dokonce i v Praze čerstvý a svěží, teplota naprosto ideální, navíc příjemně foukalo a podél Vltavy se to běží jedna báseň. V uších mi hrály oblíbené skladby a v tu chvíli mi vůbec nic nechybělo. Dokonce jsem se usmívala (respektive křenila) jako blázen.

Ani nevím jak, ale najednou jsem se ocitla na místě, kde to normálně otáčím, vracím se zpátky a trasa pak vychází na nějakých cca 10-12 km. Normálně v tomhle bodě už bývám docela unavená, ale tentokrát jsem si připadala, jako bych právě vyběhla.



Hlava mi říkala: Neblbni, to nemáš šanci uběhnout, radši se vrať, než ti bude zle. Budou tě bolet nohy. Někde tam padneš a už se nevrátíš.



Tak jsem se na hlavu vysrala vykašlala a hezky si to mazala podél řeky dál, směrem na Kralupy.
Cesta to byla nádherná. Vpravo vysoké skály a lesy, vlevo třpytící se hladina. Nikde nikdo, jen pár cyklistů, kteří se mimochodem krásně usmívali (velký rozdíl oproti ránu v MHD).

Pro představu, jak to zhruba vypadá.
ilustrační foto


Měla jsem pocit, jako bych mohla běžet do nekonečna, až na konec světa….

No dobře, tenhle pocit mě přešel po dalších 5 kilometrech.
Navíc se začínal ozývat hladový žaludek, a tak nastal čas to otočit zpátky. Pohrávala jsem si s myšlenkou běžet dál, ale přeci jen – nic se nemá přehánět a vnímám, kdy mám dost.
V půl 10 jsem už stála celá ufnuněná před vchodovými dveřmi a zářila jako sluníčko supernova.
Rovnou jsem se vrhnula na snídani (žádné 30-60 minut po, když mám hlad, tak mám hlad) a musím říct, že jsem si ji dlouho takhle neužila.
Hezky za sluníčka, na balkoně, s nohama nahoru.



A v ten moment jsem na sebe byla opravdu pyšná. A nebudu si vyčítat, že jsem se s tím hned musela pochlubit mamince, tatínkovi a v neposlední řadě také na fejsbůčku a instagramu. Protože jsem sakra něco dokázala. Něco, do čeho bych se normálně vůbec nepustila.

Na závěr chci říct – VŠECHNO JE TO V HLAVĚ.

Psychika hraje zkrátka obrovskou roli ve všem, sport nevyjímaje. Kdybych si na té odbočce řekla, že už jsem přeci zaběhla to, co jsem měla v plánu a tím pádem mám dost a můžu to otočit domů, nikdy bych těch 22 kilometrů neuběhla.
Zlepšení nastane jedině tehdy, budete-li posouvat své hranice.
Nezůstávejte tedy ve své pohodlnosti a u toho, na co jste zvyklí. Zkuste změnu, zkuste dosáhnout vyšší mety.
Pokud se do toho pustíte s radostí, věřím, že se Vám to povede!




A na úplný závěr bych se Vás chtěla zeptat – měli byste zájem o běžecké tipy – jak začít atp.? Popřípadě mě napadlo sestavit běžecký plán pro začátečníky i pokročilé a nastínit, co Vás asi tak v běžeckých počátcích čeká. Dejte mi vědět, zda by o takový článek byl zájem.






63 komentářů:

  1. Gratuluju! :-) Půlmaraton je můj další cíl :-)
    S tím, že spontánní akce bývají nejlepší, naprosto souhlasím :-) když si něco naplánuju, často se mi nechce a hledám výmluvy, proč ne, ale když si naráz řeknu, že bych si mohla jít zaběhat a prostě jdu, je to nejlepší :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!:) Přesně tak, nejlepší je se hned sebrat a vyrazit!
      Přeji hodně štěstí, ať si cíl splníš co nejdříve:)

      Vymazat
  2. To je božské tělo! ♥
    Hrozně ti gratuluji k takovému krásnému číslu :))
    Já určitě uvítám nějaké běžecké tipy pro začátečníky. Brzy se chystám začít běhat, už jen čekám na botičky a nechci si to zprotivit hned na začátku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to tedy nevím, ale mockrát díky:*
      Už mám sepsanou první část článku, tak snad se budou tipy a rady hodit :)

      Vymazat
  3. gratulace! nádherný výkon !:) a máš dokonalé tělo, asi začnu taky běhat ! :D a pochlubit se je přece to nejdůležitější, máš proč :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji!!:) A Ty něco povídej o dokonalém těle! Půjč mi to svoje:D

      Vymazat
  4. Gratuluji! Na instagramu už jsem tvoji fotečku i s tím šíleným číslem viděla a jen jsem čuměla s hubou dokořán :D Ne že bych si říkala, že to přece nemůžeš dát, protože ty prostě dokážeš všechno, když chceš, ale já bych asi byla mrtvá :D Jak jsi se cítila fyzicky po doběhnutí? Já se po svém třicetiminutovém běhu cítím jak přejetá parní lokomotivou, oblečení by se na mě dalo ždímat a ty přijdeš s tímhle :D Samozřejmě obrovská závist! A rady pro začátečníky bych uvítala, i když nejsem v této oblasti žádný začátečník, ale tipy se vždycky hodí :) A co nejdřív prosím! :D Na fotce ti to vážně sekne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Luci!:) Kéž bych se dokázala takhle přesvědčit k učení ;D Po doběhnutí jsem se právě cítila docela svěží, byla jsem jen tak příjemně unavená, ale samozřejmě jsou dny, kdy dobíhám úplně "vyflusaná" a akorát se mi chce jíst a spát :D
      Článek už je hotov, takže zítra tady bude :)

      Vymazat
  5. Pani, gratulace!! Jsi sikovna a postavu mas hodne luxusne vyrysovanou! Prosimte, kluci tam u Vas Praze musi kolem tebe chodit s otevrenou pusou :D:D. Co se tyce behu, muj rekord byl okolo 12 km a kdyz jsem to dala, taky jsem na sebe byla tehda hodne hrda... Uz se nemuzu dockat, az to te angine nandam, vylezu z postele a pobezim, kam me nohy povedou.. Protoze takove dlouhe behy, treba kolem rybnika, jsou vzdycky nejkrasnejsi <3:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji, Ty dokážeš vždycky tak potěšit :)) Tady v Praze máme takových koček, že vážně nejsem nijak výjimečná :DD
      Přesně tak, v přírodě se běhá nejlépe:) Tak přeji hodně zdaru v boji s angínou!

      Vymazat
  6. Úplně s tebou souhlasím! Začala jsem pravidelně běhat teprve před měsícem (před tím to bylo jen takové to občasné vyběhnutí do vinohradů), ale jak říkáš musíme se posunovat dál. Mně to problém nedělá, protože ráda zkouším uběhnout víc a víc .. samozřejmě to není hned a hlavně nemám ráda stereotypní cviky. Jiná holka by si o mně řekla, a co běh asi je?! Ale pro mě je běh něco v čem se můžu znovu a znovu překonávat. Na začátku jsem sotva uběhla v kuse 3 km, teď už se pomaličku blížím k 6 km a ten pocit, když doběhnu a zjistím, kolik jsem uběhla je k nezaplacení! :)

    PS: Jsi strašně krásná a ta postava! Ach joo :)) snad jednoho dne se aspoň trošku přiblížím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako bys mi mluvila z duše, krásně jsi to napsala! :) To je přesně důvod, proč běh miluji.
      A mockrát děkuji za tak milá slova!:))

      Vymazat
  7. Bože, jsi úžasná !!! Gratuluju !! Tu tvoje krásnou postavu tak mít !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, mockrát děkuju!!:) Však Ty máš ale postavičku naprosto nádhernou!:)

      Vymazat
  8. máš nádhernou skvělou postavu! :) gratuluji! :) a určitě takový článek napiš :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc!:)) Už je hotov, zítra tu bude;)

      Vymazat
  9. Gratuluju, máš můj obdiv. jen tak se někdy do něčeho vrhnout je senza a když se to povede, tak je člověk šťastný, to znám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jít do toho po hlavě je nejlepší! :D Díky:))

      Vymazat
  10. Do Troji jsem běhala (no dobře, běžela, dvakrát :D) když jsem bydlela na 17. listopadě na kolejích, krásné to tam je !!!! Ale rozhodně to nebylo víc než 20 minut :D máš můj obdiv ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přímo nádherné, ale dál směrem za Prahu je to čím dál tím hezčí :)) 20 minut se také počítá! :D Děkuji:))

      Vymazat
  11. Jsi neskutečně šikovná, už dlouho tě obdivuju a sleduju... jsi skvělá.
    A tvoje postava je naprosto dokonalá. Co všechno děláš proto abys vypadala tak dobře? :) Napsala bys o tom článek? :)
    Nechceš se navzájem odebírat? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, mockrát děkuji za tak milý komentář :) Koukám, že tohle je již několikátý podobný dotaz, takže o tom určitě napíšu.;)
      A jasně, Tvůj blog už nějakou dobu čtu, je skvělý :)

      Vymazat
  12. Jsi úžasná! A ta postava! Máš super svaly :)))))))

    OdpovědětVymazat
  13. Jsi vážně skvělá! Určitě s tebou naprosto souhlasím! Jinak tvá postava je dokonalá!:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Jsi naprostý úžasňák! Veliká poklona před výkonem, veliká závist (ale já ti to přeju :)) samozřejmě), vypadáš báječně!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi hrozně hodná, mockrát děkuju!!:)

      Vymazat
  15. Jsi super! Kloubouk dolů! Já jsem oproti tobě běžec nula :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!:) Ale prd nula, jakýkoliv běh dobrý!:D

      Vymazat
  16. Máš úžasné nohy, vlastně celé tělo! :) klobouk dolů! Když jsem si přečetla nadpis, říkala jsem si to nic není, to je kousek (hlavně že já uběhnu tak maximálně 1 km -.-). Ale když si vždycky uvědomím tu vzdálenost, z kama kam to je, je to bomba :) Jsi skvělá :) A s článkama o běhu sem! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, to opravdu potěší!:) Mně ta vzdálenost právě hrozně utekla, ale když jsem to jela na kole, uvědomila jsem si, že je to docela štreka :D
      Článek bude zítra:)

      Vymazat
  17. 20 km, grataluju :) Kéž bych se i já jednou dostala na takové číslo. Článek určitě napiš, ten bych uvítala a myslím,že ne jen já :) A pokud je nějaký trik v tom,jak to udýchat, určitě to taky rozeber, protože to je můj hlavní problém, už po chvilce mám pocit, že se zadusím :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky!:)) S trochou tréninku to určitě jednou zvládneš! Jinak s dechem jsem měla ze začátku také obrovský problém, funěla jsem jako parní lokomotiva, ale pak jsem se to nějak naučila. Určitě o tom napíšu ;)

      Vymazat
  18. Uz jsem ti to psala na Instagram, ale mám z tebe opravdu neskutečnou radost! :-) Jsi úžasná, gratuluji ke skvělému počtu zaběhnutých kilometrů a já věřím, že dál se jejich počet bude zvyšovat. :-)
    A o článek tohoto typu bych měla obrovský zájem! :-) Jak začít, co mě čeká a za plán budu taky ráda, skvělý napad. :-)
    Ještě jsem se chtěla zeptat, jestli bys mi prosím nemohla doporučit nějakou aplikaci do mobilu, která by mi měřila počet uběhnutých kilometrů? :-) Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi skvělá, mockrát děkuji!:)) Teď nevím, jestli má navyšovat, nebo se spíše naopak zaměřit na rychlost, ještě uvidím:D
      Tak článek už je sepsaný, doufám, že někomu pomůže :))
      Aplikaci žádnou nepoužívám, protože většina vyžaduje internetové připojení, ale všichni si chválí nike + running a Runtastic....kdyžtak mrkni sem - http://www.bezvabeh.cz/clanek/1503-nejlepsi-mobilni-aplikace-pro-vas-trenink ;))

      Vymazat
  19. Jsi blázínek, ale v pozotovním slova smyslu, já bych se asi zkácela po pár metrech... kéž bych měla jen čtvrteční fyzičku, jako ty! :-*
    Ale když vidím tvou postavu, tak to prostě je dokonalost na 120%, opravdu, moc ti to sluší...co by za to jiní (JÁÁÁ) dali!!:)
    Vypadáš prostě báječně a ještě jednou, smekám před takovýmto "bláznivým" výkonem!:-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačilo by trochu tréninku a zvládla bys to taky!:)
      Mockrát děkuji, hrozně jsi mě potěšila, asi se budu červenat :D :))

      Vymazat
  20. Zaprvé máš úplně úžasnou postavu, úplně čučím! Myslím, že pro většinu holek je ta tvá takový ten ideál, pro který by byly schopné vraždit! :D Já dřív taky, ale teď prostě potřebuju víc svalů, no, však mě znáš .. :D
    Ten článek je úžasný! Jednak proto, že si nedovedu představit zaběhnout tolik a jednak proto, že máš naprostou pravdu, všechno je v hlavě. Vidím to i v posilovně. Jeden trénink se peru s nějakou váhou na nějaký cvik a příště přijdu, naložím si o pět kilo víc, řeknu si, že nejsem žádná máčka, že to zvládnu úplně s přehledem a hele, ono to vážně jde! :))
    Jinak mám konečně instagram, takže tě můžu sledovat i tam, vážně ti tenhle životní styl hrozně svědčí a vypadáš krásně!! :))
    Taky ti moc děkuju za pochvalu .. Jsem ráda, že v tom nejsem sama, kdo si prostě nemůže neustále dovolit ty drahé potraviny, i když jsou tak hříšně dobré! :D K beautygloss na batátové recepty určitě mrknu, děkuju za tip! Třeba se budou do budoucna ještě někdy hodit. :))

    gettingfit.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuju za tak krásný komentář!:)
      Ale tedy ideál, to nevím! :D A Tvoje postava je prostě boží, je super, že máš svoje cíle a jdeš si za nimi, kéž bych měla Tvou cílevědomost.! A o výkonech v posilovně nemluvě, pořádně na sobě pracuješ a také je to sakra vidět :)
      Ještě jednou díky, na instagramu Tě teď budu pravidelně stalkovat!:D :)
      Dobré určitě jsou,ale člověk se může uskromnit a dobře si vystačit i s těmi základními dobrotami:)
      Měj se krásně!

      Vymazat
  21. Zatraceně Andulo (promiň ten výraz), ty jsi kočka! Máš nádhernou postavu, vyrýsovanou a přitom ženskou.
    A teď budu chválit tvůj výkon, protože je to výkon opravdu je za co chválit.
    Máš pravdu, že je to v té hlavě a proto doufám, že si na tvá slova vzpomenu až budu zase vázat tkaničky a sešoupávat asfalt našeho města.
    Palec hore.. :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, děkuju za tak milá slova, jsi skvělá!:)
      Pamatuj na to, občas je super vlastní hlavu trochu obelhat :D

      Vymazat
  22. Tak to gratulujem, 20 km, to je viac ako slušný vykon :) ja osobne milujem beh, dokážem si pritom výborne prečistiť hlavu :) človek skrátka vníma len tú prírodu okolo seba, nič ho netrápi a nezaťažuje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!:) A naprosto souhlasím, běh funguje jako dokonalý ventilátor myšlenek :))

      Vymazat
  23. Pecka forma! :) Teším sa s tvojho uspechu :) Ja to zažívam pravidelne v posilke :D ked už nevládzem, telo place potom, ocakavam praskutie zil :D ale ja to este vytlacim, uz len jeden krat a este jeden aby sa nepovedalo :D Tak skús si pozrieť nejaké preteky, urcite sa konaju v tvojom okoli :) a skus sa pripravovať i na ne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát díky, vážím si toho :) Ty jsi v té posilovně neuvěřitelná, máš můj obdiv za to, jak makáš!
      A zatím se chystám na We Run Prague, ale už jsem zvažovala, že bych trénink vzala hodně vážně a zkusila se připravit na závody tak, abych měla šanci se nějak dobře umístit, zatím jsem na to ale moc líná :D

      Vymazat
  24. Jsi vážně dobrá! 22km to je panečku výkon, tolik jsem ještě nikdy neuběhla. Ale taky jsem měla předminulý týden prostě takovej hec a ač jsem neplánovala běh, tak jsem se něják rozběhla a byla to rkása, prostě vypustit...:) A článek o běhu bych uvítala, třea co si dáváš před tím, jestli si sebou bereš pití, atd :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ale určitě bys to zvládla také!:) Přesně vím, o čem mluvíš, miluji ty pocity při a po běhání:) A ještě když člověk vyběhne vážně s chutí, je to prost paráda :) První část článku už mám hotovou, postupně to asi prolétnu celkově, díky za tip, o čem psát :)

      Vymazat
  25. teeeda ty jsi krásná! Nevím proč mě nenapadlo dříve kliknout u každého milého komentáře a podívat se, kdo mi je vlastně píše ♥. Přidávám si do záložek, máš moc hezký blog. Uběhnout půlmaraton není žádná sranda o tom žádná. Jsi šikovná. Já doufám, že na podzim se mi taky povede ho uběhnout. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru děkuju, teď jsi mě neskutečně potěšila a jsem ráda, že se Ti tady líbí :))
      Ještě nedávno to pro mě byla nepředstavitelná věc, ale najednou to šlo:) Určitě se Ti to podaří, držím palce!

      Vymazat
  26. Wow, jsi opravdu dobrá! A mas opravdu super postavu. Nechces nekdy pripravit clanek o tom, co a jak cvicis?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji!:)) Už tady podobný dotaz padl, takže asi v nejbližší době podobný článek napíšu:) Jinak ukázku, co cvičím najdeš tady - http://andullie.blogspot.cz/2014/03/jak-jsem-se-hybala-v-breznu.html ;)

      Vymazat
  27. Wow, gratuluju! Neuvěřitelně tě obdivuju, že to uběhneš a nezhyneš u toho !:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, děkuju!:D Při běžeckých začátcích jsem tento pocit mívala pravidelně :D

      Vymazat
  28. Tak to velká gratulace k takovému výkonu! ;) Snad se mi to jednou taky povede :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát díky a držím palce, určitě se Ti to podaří!:))

      Vymazat
  29. Gratuluji, jsi úžasná! Hej já teď měla úplně stejnou radost. Normálně jsem běhala teď už hodně dlouhou dobu 6 km. Prostě na klasickém místě otočila a běžela zpět. No a najednou dnes lup a bylo to 8. Jo, proti tvým 22, je to třetina :D Ale proti mým původním 6 je to o třetinu více, takže... :D jsem spokojená, šťastná :) Jak říkáš, všechno je to v hlavě. A hlava? Tu neposlouchám. Poslouchám svoje nohy, co se běhu týče. Dokud mě chcou nést, tak ať mě nesou třeba na ten kraj světa :) Je to skvělej pocit, když se člověku povede ty hranice posunout! :) A spontánní akce jsou také nejlepší! Kdybych si ráno řekla "Dneska doběhnu dál." tak věřím tomu, že se otočím na tom klasickém místě.
    Pro mě je ale další důležitá věc - malé ale jisté kroky :) Postupně jsem prodlužovala i tak, ale třeba jen o 200 metrů. Protože mám jedno pravidlo - nikdy se nenechat porazit svým včerejším já! Takže to co jsem uběhla dnes je minimum, co musím uběhnout i zítra. A proto pěkně postupně, abych pak té porážce nemusela čelit :D A proto, že věřím, že malé kroky jsou jistější, než velké skoky :)
    Nicméně, opravdu velká gratulace, jsi skvělá ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, skvěle jsi to napsala. Vždy, když si stanovím nějaký určitý cíl, tak se zrovna u běhu skoro až trápím, protože třeba nemám den a nechce se mi běžet tak dlouho. Jindy ale vstanu, řeknu si, že je krásně, tak poběžím dokud poběžím a jde to skoro samo :))
      A gratuluji, posun je to znatelný! Uvidíš, že za chvíli jsi na 10 a najednou máš také odběhnutý půlmaraton!:D :)
      Tohle heslo je skvělé - nenechat se porazit včerejším já-pak to žene neustále člověka dopředu nutí ho to k určitému posunu a aby nestagnoval. A ten pocit potom? K nezaplacení!
      Jenže zase to netřeba přepálit hned na začátku a naložit si víc, než dokáže jeden unést, to pak akorát vede k demotivaci a pocitům zklamání. Ty sis evidentně svou rovnováhu našla, takže grauluji!

      A mockrát díky, jsi hodná :))

      Vymazat
  30. Můj bože ty máš ale úžasnou postavu! A moc moc gratuluju! 20km je pořádná štreka! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, mockrát díky, teď jsi mi vážně udělala radost!:))

      Vymazat
  31. Gratuluji k vykonu. Nadherna postavicka a krasna tvar.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za tak milá slova!:))

      Vymazat
  32. Jsi úžasná! Moc ti to na té fotce sluší, dokonalá postava.

    OdpovědětVymazat