pondělí 12. května 2014

Je krásné ženou býti

Jsem ráda ženou.

Ale poměrně dlouho mi trvalo, než jsem k tomu dospěla.




Vždy jsem raději zaujímala stanovisko „kamarádky na pohodu“ nebo „parťačky“, chodila s klukama na pivo, řešila s nimi, která holka má lepší prsa a jestli má Sparta v příštím zápase nějakou šanci. Všechno se zdálo být v naprostém pořádku, kluci si ze mě utahovali, já zase z nich a byli jsme zkrátka dobrá parta. Úspěšně se mi dařilo své ženství potlačovat a tak nějak automaticky jsem to dělala i v přítomnosti jakýchkoliv jiných jedinců opačného pohlaví. A pak jsem se divila, že jsem měla spoustu kámošů, nicméně žádného přítele a byla – jak to říct – vnitřně nespokojená.

Teď už je mi jasné, že se ke mně nemohli chovat jako k princezně, když jsem se jevila jako jejich spoluhráč z fotbalu.





Každý muž totiž přeci jen asi hledá ženu, která by byla opravdu ženská. Přestože si neustále stěžují na ženské myšlení a logiku, jsme pro ně stvoření, bez kterých se neobejdou (trocha feminismu neuškodí.)

Být žena je krásné a ještě krásnější je si to dovolit. Dovolit si občas zafňukat, nechat si odnést nákup, podržet dveře, rozbrečet se nad Večerníčkem….
Jsou to maličkosti, ale díky nim dáváme jednak samy sobě možnost se jako ženy cítit, ale zároveň také dáváme prostor mužům, aby s námi jako s ženou jednali, aby si připadali jako hrdinové, ochranáři.

Býti ženou přeci neznamená být hysterická, chaotická, přecitlivělá a myslet pořád jen na růžovou barvu a nákupy.
Ani nikde není psáno, že nesmíme milovat hokej a pivo. Jen není dobré své ženské aspekty a vlastnosti zcela potlačovat ani si nic vyčítat. Nebrat to jako něco negativního, přesto že často od svého okolí slýcháme nepěkné komentáře. 

Přiznávám, miluji být hýčkána, rozmazlována, pohlazena, políbena, pozvána na večeři, nošena na rukou, masírována, obletována, zahrnuta pozorností nebo obdarována květinami...



Proto si už nezakazuji občasné typické holčičí posezení u kafíčka, nákupy a chichotání. Patří to k nám, a i když je to někdy pekelně otravné (co si budeme povídat, je třeba si to přiznat), stále nás muži i přesto milují.
A my milujeme je, i když se na nás zrovna ksichtí z gauče, zavaleni křupkami s nohama nahoře.


34 komentářů:

  1. Miluji chlapskou společnost, to je naprostá pohodička! Ale máš pravdu... oni potřebují něžné stvoření a ne někoho, kdo je stejný jako oni. Díky tomuto zjištění jsem se začala alespoň trochu chovat jako žena a hned šlo vše líp. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že v chlapské společnosti si člověk odpočine a většinou nemusí nic řešit :D
      Ale je dobré si uvědomovat, že jsme prioritně ženy:) Je zajímavé, jak naše vyzařování dokáže hodně změnit, jak nás vidí opačné pohlaví :)

      Vymazat
  2. :) Krásný článek. Souhlas se vším od začátku do konce :) Miluji být ženou a neměnila bych!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlasím! :) ikdyž - zkusit si být chlapem je lákavý :D

      Vymazat
    2. Děkuji, je to krásné!:) Ale Zrzu souhlas - na jeden den bych to prubla :D

      Vymazat
  3. Andullie, to se ti moc povedlo, pěkný článek. Jdu přečíst i ostatní tvé články z "Psychologického koutku". ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc a jsem ráda, že se líbí!.)

      Vymazat
  4. Ano, výstižný článek :). Miluji být ženou. Jsem ráda, že jsem se nenarodila jako kluk :D :).

    OdpovědětVymazat
  5. Já prostě asi holka být neumím. :D Vždycky jsem měla hlavně kamarády, s klukama si rozumím víc, nejlépe se staršíma. S holkama v mém věku si nemám co říct, kosmetika a oblečení mě nezajímá, nepotřebuju s nikým do mrtě rozebírat svůj vztah a milostný život.. snad jedině, kdyby byla blázen do zdravého jídla/veganství/raw stravy jako já, mohla bych přemýšlet o přátelství. :D
    Ale jsem takhle spokojená, tak nevidím problém. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, pokud Ti to takhle vyhovuje...) Také nejsem ten typ, co by musel rozebírat nejnovější trendy, to vůbec a ani to neberu jako charakteristiku ženského pohlaví. Spíš to bylo mířeno na takové vnitřní vyzařování - jako žena se cítit:)

      Vymazat
  6. Taky jsem se pred casem zamyslela nad tim, jak moc sobestacna jsem a ze to chlapi nepritahuje... Takze se totaky ucim byt vic zenska :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hodně štěstí na Tvé cestě!:) Někdy je fajn, když dovolíš chlapovi udělat něco za Tebe:)

      Vymazat
  7. Každý v sobě máme ženský i mužský element a občas jeden převažuje, občas zase ten druhý, je skvělé najít tu rovnováhu mezi nimi. :) Já jsem ženská všemi směry, ale umím bejt i tvrdej chlap (hihi) :D*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, opět je to o nalezení rovnováhy :) Haha, tvrdej chlap umím být taky, hlavně při cvičení :D

      Vymazat
  8. Aj keď chlapi nám často vyčítajú aké sme, nikdy by nechceli aby sme boli naozaj ako oni - a ani by to nebolo dobre :D Aj keď neznášam babské ohováračky a nakupovanie, tiež som rada ženou a rada sa pekne obliekam, prijímam komplimenty, teší ma keď som obletovaná a vlastne všetko to čo si napísala :)
    Ale hokej a hry budem mať aj tak vždy rada. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak, sice si pořád stěžují, ale když jsme moc jako oni, tak si stěžují také :D Přesně tak jsem to myslela - není to o tom se pořád hihňat a nakupovat, spíš o tom být žena uvnitř :)

      Vymazat
  9. nějaký podobný článek jsem taky chtěla napsat.. :D ale už jsem líná se opakovat :) nemůžu nesouhlasit, sice se kolikrát moc žensky nechovám, ale není větší pohody než jít ven s kamarádem a pokecat s ním u piva :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela ráda bych si ho přečetla, zajímal by mě Tvůj pohled na věc :)
      Taky to tak mám, ale jde o to to nedělat pořád, že :D

      Vymazat
  10. Ježiš to je nádherný článek. Máš naprostou pravdu! :) Já sem přesně ten typ, co musí být pořád zachraňovanej, protože svojí blbostí občas něco někde zapomenu, něco si rozbiju, někam se bouchnu..a přítel je podle mě moc rád ten hrdina, co najde, opraví a pofouká :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát díky!:)
      Haha, to je roztomilé :D

      Vymazat
  11. Moc hezký článek :) souhlasím, každá žena má i svojí chlapskou stránku, ať hokej nebo pivo, ale to neznamená, že by nebyla ráda tou hýčkanou parádnicí :D

    a moc děkuju za milou reakci k článku! já to zkoušela dvakrát a byla jsem pak dost vyflusaná :D jsi vážně dobrá, třikrát je vražda :D a díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  12. Já moc na tu ženskost nejsem, ale občasné nakupování mi nevadí. nemaluju se spíše z lenosti a protože mám ráda přirozenost. je fakt, že se mi moc nelíbí takové drsnačky s vyholenou hlavou, ale taky ne vyumělkované holky, nejlepší je střed. i když to záleží na každém, jak se cítí. MM byla sexsymbol a uměla to prodat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fajn, že jednáš podle toho, jak Tobě to vyhovuje:) Ženou hlavně můžeš být i bez nakupování a malování, jde o ten přístup) Marilyn byla hvězda!

      Vymazat
  13. Taky jsem tak trochu kluk :D A teď jsme šli s přítelem večer na procházku a ze mě nějak vypadlo, že jsem strašpytel a on mi na to řekl "Je rozkošné, že se bojíš. Je to prostě tak ženské." A tak nějak jsem si v tu chvíli uvědomila, o co vlastně stojí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásná a dost výstižná příhoda :) Mně právě přítel občas vyčítal, že se chovám až moc soběstačně a nenechám si s ničím pomoci :D

      Vymazat
  14. Moc hezky jsi to napsala, mám stejnou dceru. Miluje motorky, auta, pejsky a nerada nosí sukně. Když se narodí holčička, každá si představujeme, že bude princezna a když sáhne po autíčku, tak jsme zklamané. Ale nakonec i my typické ženy milujeme mužské a mužské vlohy také máme, já třeba rybařím a spousta žen to nechápe a zároveň ráda vařím a dělám všechny "ženské práce", teda kromě nádobí, to teda nemiluji. :-) Děkuji za návštěvu a přeji moc pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každá jsme unikát, jde o to si najít vlastní rovnováhu :)
      Mockrát děkuji, také přeji krásný den a posílám pozdrav dcerce, třeba se jí to otočí:)

      Vymazat
  15. tak to já někdy ty holčičí věci a aktivity mám fakt ráda- ráda nakupuji s kamarádkou, zajdu si s ní na kafe do nějaké moc dobré kavárny a uděláme si společnou přespávačku s dobrým jídlem/filmy apod. :)
    ráda se hezky oblíkám (ale nemusím mít samozřejmě každý den nový outfit a jen všechno trendové) a někdy se i namaluju

    na druhou stranu, pak ale jedu třeba na týden s kamarádama na kola, kde se nemyjeme, spíme ve stanu a jedno tričko máme na tři, čtyři dny :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to hodně podobně, také záleží na tom, s kým jsem :) Prostě mám ráda od všeho trochu - být za dámu, ale občas klidně i za největšího zevláka :D

      Vymazat
  16. Já jsem nikdy právě moc s klukama být neuměla :D I do teď to ve mně přetrvává a já si s nimi jaksi nemám co říct. Proč bych s nimi rozebírala hokej minutu po minutě nebo řešila novou počítačovou hru, když o tom absolutně nic nevím? V tomto směru jsem jasná ženská :D Jejich vtípkům se sice ráda a od srdce zasměju, ale jinak se vždy konverzace svede na školu :D

    OdpovědětVymazat