čtvrtek 8. května 2014

Konzerva experimentuje - novinky v kuchyni 0.1

Ahoj!

Možná už jsem to zmiňovala, ale nejsem žádný velký odvážlivec a experimentátor, co se jídla týče. Něco si oblíbím a pak jsem schopná se držet oné osvědčené klasiky třeba půl roku. Na ostatních blozích vídám rubriky prezentující novinky v kuchyni docela pravidelně, až se musím stydět, protože já se odhodlám k ochutnání nové potraviny možná jednou za uherák. (za uherský rok, ne za ten salám, rozumíme?)

Přesto jsem na sebe ale nesmírně pyšná, protože za poslední půl rok jsem vyzkoušela nových potravin opravdu mnoho! Dobře, tak dle mých měřítek mnoho. A ráda bych se o ně s Vámi podělila, protože jsou to všechno nesmírné dobroty. To mi můžete věřit, jsem totiž mlsný jazýček a nic, co by se mým chuťovým buňkám byť jen trochu nezdálo, bych Vám nedoporučovala.









1)      Kešu v mléčné čokoládě

Zakoupeno v Albertu, cena do 50 Kč, dobrota neuvěřitelná! Zaprvé  - miluji kešu a nejvíce ty pražené ,hezky obalené v cukru na trzích. Ovšem tyhle byly snad ještě lepší. Spojení ořechy a čokoláda? Kdo by odolal! Nejlepší v jahodové/banánové ovesné kaši, nebo jen tak přihodit do tvarohu/jogurtu jako sypání.





2)      Mandle v bílé čokoládě s kokosem

Opět z Albertu, trochu dražší, ale naprosto delikátní. Nejlepší byly jen tak rovnou do pusy, protože pak nejvíce vynikla jejich chuť, ale výborně se hodí také do teplé kaše, kde se krásně rozpustí.



ilustrační foto

1)      Speculous pomazánka

Co si budeme povídat, kdo miluje karamelové sušenky Lotus, nemůže při koupi této dobroty šlápnout vedle. Vyzkoušela jsem ji do kaší, na lívance i jen tak na pečivo a nejlepší byla rozhodně ve staré dobré ovesné. Namazaná na pečivu mi upřímně zas tak nechutnala. Nepatří mezi bůhvíjak zdravé záležitosti a je opravdu hodně sladká,ale  jako občasné zpestření  - proč ne. Zakoupila jsem ji ve smooth i crunchy verzi a rozhodně bych spíše doporučila smooth, chutnala víc karamelově. Teď se tady na mě mračí prázdná sklenice,ale vím, že si ji zase nějakou dobu nekoupím, protože se mi úspěšně přejedla.





2)      Pekanové ořechy

Oříšky se nikdy nedá nic zkazit! (Pokud tedy nemáte alergii a nenafouknete se po nich jako balón.) Zakoupeno opět v Albertu, příště se zase podívám po jiném druhu, pekanové mě totiž zase tolik neoslovily, chutí mi připomínají vlašské, akorát víc nahořklé. Co se mi na nich ovšem líbí, je úžasný tvar, který se nesmírně hodí na focení a aranžování všemožných kašiček a lívanečků.



pohanková s medem, jablky, skořicí a rozinkami

3)      Pohanka

Nemyslela jsem si, že by mě kdy něco nadchlo více, než klasická ovesná kaše, ale to jsem se spletla. U babičky došly vločky, takže nastala panika, ale naštěstí jsem holka šikovná, umím si poradit, a tak jsem vyhrabala odněkud ze spíže právě pohanku a výtečná snídaně byla na stole. Má velmi charakteristickou chuť a vůni, je trochu jemnější než ovesná a měla jsem pocit, že zasytila na delší dobu. Proto jsem hned po příjezdu domů vyběhla do krámku a pohanku koupila i k nám do spíže.





4)      NutBar tyčinky

Letos o Velikonocích jsem musela pochválit maminku, protože se mě narovinu zeptala, co bych si tak přála dobrého, protože ví, že Snickersky a 3bitky už nějaký ten pátek nejím a ráda by mi koupila něco, co bych ocenila. (Je nejlepší!). Tak jsem rovnou hlásila, že ideálně nějaké tyčinky do školy na svačiny, kde je hodně hodně hodně hodně moc oříšků. Maminka je génius a přinesla dva druhy těchto výborných tyčinek.
Arašídovou a sezamovou.
Arašídová mi chutnala o něco víc, hlavně proto, že jich tam bylo opravdu hojně, byla sytá a ne tolik přeslazená. Sezamová byla také dobrá, ale na můj vkus hodně sladká, v podstatě jen semínka obalená v medu a chyběl mi tam nějaký pořádný kus oříšku.
Rozhodně můžu doporučit.



to je tak, když to nejdřív otevřete a pak zjistíte, že jste to chtěli vyfotit.

5)      Termixík Cheesecake

Stojím tak v Bille a koukám na regál a hledám tvaroh, když v tom se na mě smějí Termixy. Neodolám a zamířím to k nim, protože je to má obnovená láska z dětství a v takové kašičce jsou bezkonkurenční! Vedle klasických vanilkových, kakaových a pistáciových se ale najednou zjevil i cheesecakový! Nevěřila jsem svým očím a srdce jazyk zaplesal, protože co je cheesecakové, to zákonitě musí být nejlepší, ne?
A pak jsem si všimla, že to není Termix, ale Termixík. (oho, zrada!). Přesto jsem se ale rozhodla ho přihodit do košíku, protože značku Milko mám moc ráda.
A musím říct, že tenhle Termix netermix mi chutnal ještě víc než ty klasické.
 Jen mě mrzí, že jsem ho od té doby nikde jinde neviděla.


Ok, to by bylo vše a mám zase na půl roku svatý klid a nemusím se stresovat, že ochutnám něco, co mě otráví.

Dělám si legraci, snad se přemluvím a začnu experimentovat v kuchyni trochu víc. 

48 komentářů:

  1. Normálně mi teď tečou sliny nad tím Termixíkem!!! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, mně taky, když se na něj zpětně koukám! Musím ho zase sehnat":D

      Vymazat
  2. Lotusovku chci taky vyzkoušet, jen se bojím, abych ji nesnědla na posezení :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Připrav se na to, že pokud nemáš extra pevnou vůli, bude to zlý...moc zlý ;D :D

      Vymazat
  3. no, tak napríklad ja som minule ochutnala mandle v škorici a tiež boli vynikajúce, čiže určite ochutnám aj s kokosom :3 a tie tyčinky, to je niečo pre môjho ocina. On ich zbožňuje. Párkrát sa pokúšal aj o domáce, ale akosi mu nevyšli, tak ostáva pri tých z obchodu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mandle ve skořici? Tak to zní snad ještě dokonaleji, ty musím vyzkoušet :)
      Vážně? Tak to ten můj radši Margotky a podobné sláďory:D O podobné ořechové jsem se také pokoušela doma a též marně, není to tak jednoduché, jak to vypadá :D

      Vymazat
  4. Jsem taky celkem velká konzerva co se jídla týká.
    Ale například pohanku uplně zbožňuju! Kaši jsem sice ještě nezkoušela, ikdyž se na ní chystám už děsně dlouho, ale například k takovému obědu. Jako příloha, nebo jen tak se zeleninou, hotové raz dva, mňam" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holt osvědčené klasiky jsou osvědčené klasiky:D
      Tak já zase pohanku nezkoušela jako přílohu, takže díky za tip :) a kaše je výborná, určitě někdy zkus :)

      Vymazat
  5. Já hrozně ráda zkouším nové věci a chutě pořád :D . Ořechy v čokoládě mám moc ráda, vždycky je dostáváme se sourozenci na Mikuláše, a když si nějaké pak koupím sama, připomíná mi to ten čas :D . Lotus pomazánka je ta nejzákeřnější a jedna z nejchutnějších věcí, co jsem kdy ochutnala, je naprosto výborná a můj rekord je sklenice za 4 dny :D . Také mám raději smooth, líp se jí. A vždycky, když vidím někde NutBar tyčinku, tak ji beru, měla jsem vždycky jen sezamovou, takže bych mohla arašídovou taky vyzkoušet :) .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se toho právě nějak bojím nebo netuším, proč se tak urputně držím stereotypu :D
      To je hezké, že si takhle asociuješ věci se vzpomínkami) Haha, s Lotuskou Tě trumfnu, já ji pokořila za necelé 3 dny!:D Měla jsem k tomu ještě košík jahod, takže jsem mazala na jahody a už to šlo z kopce...
      Arašídovou určitě zkus, je výborná!

      Vymazat
  6. no já úplně miluju to sušenkové máslo od speculoos! <3 taky si ho moc často nekupuju, protože vím, jak to dopadá (= tak že po tréninku se na něj vyhrnu a sním klidně celou skleničku :D)

    a pohankovou kaši jsem měla už několikrát, není špatná, ale u mě asi do konce života bude vést ta ovesná<3

    ach jo, o jídle bych mohla psát/mluvit hodiny a hodiny :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klasika, nedá se odolat, je to zákeřná (dokonale se rozplývající...ach:D) potvora!
      Ovesná je klasika, ale někdy je fajn změna :)
      To mi povídej...vždycky se rozvášním a pak na mě koukají jako na blázna. Někdy si říkám, že mám k jídlu až nezdravě vřelý vztah ;D

      Vymazat
  7. Pekany jsem měla jak v oloupané verzi, tak neoloupane a musím říct, že mi více chutnaly ty oloupané.Přitom ty ze sloupky byli čerstvé :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle to mám i s vlašáky, více mi chutnají už nějakou dobu vyloupané a "odstáté" :D :)

      Vymazat
  8. Takové dobroty! :) Hned bych všechno vyzkoušela. Všimla sis, že tam máš jenom sladká jídla? Ale neboj, taky ujíždím na sladkém :D Pohanku už nějaký ten pátek znám, ale zkoušela jsi jáhly? Ty jsou také výborné. Oříšky v čokoládě všeobecně miluju, tak je radši ani nekupuju :D A tu "lotus pomazánku" taky už musím vyzkoušet, protože v cheesecaku jsou lotusky prostě dokonalý! A ten termix? Nikdy jsem je nemusela, ale cheesecakový?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš to, dobrý postřeh! Celá já, na sladkém prostě ujíždím a co se týče slaného, tak tam neexperimentuji už skoro vůbec :D Jáhly jsem ještě nezkoušela, tak děkuji za tip a určitě se na ně někdy vrhnu :) Typické - mám moc ráda->vyhýbám se tomu...:D:D
      Přesně tak, navnadil mě k ní právě první cheesecake, pak jsem ji spatřila a musela ji mít. Jen je tedy nelidsky drahá. Jestli ho uvidíš, určitě vyzkoušej, stojí za to:)

      Vymazat
  9. pohánku mám už dlhšie v úmysle vyskúšať, len sa vždy bojím, lebo tiež si pripadám tak, že jem stále to isté, a nikdy neskúšam nové veci :D no dobre, občas áno ale vždy sa toho skôr obávam :D
    mňam, tie mandle.. ale už sa vidím, ako by som zjedla všetky naraz :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím přesně, jak se cítíš, také jsem trochu strašpytel, ale vlastně snad nikdy se mi nestalo, že bych vyzkoušela něco, co by mi vyloženě nechutnalo :) A pohanka je výborná, někdy ji zkus:)
      Dala jsem si challenge, že jen jednu denně. No nešlo to, tak jsem počet navýšila na 5 :D :D

      Vymazat
  10. Úplně jsi mi udělala chutě těmi ořechy a tyčinkami! Styď se :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jinak pohanku mám ze všech příloh nejradši a jako kaše je taky moc dobrá ráda se k ní vracím :)

      Vymazat
    2. Hehe, mám z toho škodolibou radost! :D Byly výborné, musím si je zase někdy koupit:)
      Jako přílohu jsem ji právě ještě nezkoušela, ale určitě je výborná :)

      Vymazat
  11. no ty mi delas chute :D vsechno davam na seznam po konci sacharidovych vln :) Pohankovou kasi jsem jeste nezkousela, na tu se moc tesim, kasicky jsou nej nej nej!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uf, sacharidové vlny, tak to držím palce a pořádně si pak užij všechny ty dobroty!:)
      Přesně tak, kaše to zkrátka vždycky jistí!:D

      Vymazat
  12. Oh, jak já :D Taky se vždycky něčeho hrozně dlouho držím a většinou od toho upustím, když se stane něco takového, jakože to dojde a já musím improvizovat :)
    Hm, nejsem jediná posedlá oříšky?! :D Milujuu :D Ty tyčky jsou skvělé! Já zbožňuju i ty sezamové! :) Pohanková kaše mě ovšem tolik nenadchla - měla jsem vyloženě pohankové vločky teda, ne pohanku jako takovou, tak nevím, jestli by to byl rozdíl :) A ta lotus pomazánka je na mě teda přeslazená. Ale ten termixík bych teda okusiti chtěla moc! ňom cheescake :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Až když je krize a dojde banán, zjistím, že kaše s hruškou také není k zahození. (to, že se zase druhý den vrátím k banánu, je věc jiná:D)
      Rozhodně nejsi, oříšky jsou nejlepší!:D Pohankové vločky jsem měla také a ty mi tolik právě nechutnaly, zkus pohanku v pohankové podobě :)
      Určitě ho zkus a jestli nějaké ulovíš, rovnou mi jich pár stovek pošli!:D :D

      Vymazat
  13. Tak asi si budu muset udělat výlet do Albertu, ořechy já můžu. V cukru si kupuju mandle o pouť, jsou perfektní, i když mám kolikrát pocit, že si vylomím zuby:-). Pomazánka by udělala radost sestře, ta ty sušenky miluje.:-) Já si nejspíš udělám radost s tou oříškovo medovou:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně takový výlet stojí za to, mají tam výborný výběr všech podobných dobrot :)
      Také je mám spojené s poutěmi, trhy a tak :)

      Vymazat
  14. mnam!:D Ja taky strasne mluju kesu orisky a k tomu v cokolade - asi si je zitra pujdu koupit, jinak to nevidim:D)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, jen utíkej, jsou vážně naprosto skvělé! :D

      Vymazat
  15. Poslední dobou miluji Termixy všech příchutí, po tomhle taky mrknu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Termixy jsou zkrátka super a osvědčená klasika :)

      Vymazat
  16. Takové dobroty:)*! Termixy miluju;) a mandle v bilé čokoládě,musí být výborné:)

    OdpovědětVymazat
  17. Já jsem úplný opak- co se týče jídla děsně ráda experimentuji :)
    Děkuji moc za tipy- rozhodně musím vyzkoušet pohankovou kaši a mandle v bílé čokoládě-vypadají dokonale ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závidím Ti Tvou odvahu!:D
      Určitě, pohanka je výborná a mandle, o těch bych se mohla rozplývat donekonečna :))

      Vymazat
  18. Ten termix miluju, je opravdu výborný! A o Lotus pomazánce ani nemluvím!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je delikátní, nejlepší ze všech!:D :)

      Vymazat
  19. dělám, že jsem tento článek přehlídla, protože na to nejsou slova...hlavně bych se bála pomazánky...mám na dlouho zákaz kupovat si arašídový butter, protože prostě není možný, abych si jí nechala na později a nesnědla to najednou...je to nějaký začarovaný...a s tímto by to bylo ještě horší...jen na pohled závislost...ale někdy jí ochutnám ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně vím, o čem mluvíš. Vůli mám (většinou) docela pevnou, ale jak jde o tyhle pomazánkové potvory, nevím, kde mi hlava stojí. Ale zase je to skvělý trénink - pokud člověk překoná volání máslíčka, tak už všechno! :D

      Vymazat
  20. Taky jsem konzerva. Vždycky zamířím do zdravé výživy s představou o rozsáhlém nákupu a nakonec vezmu to, co je mi nejvíce povědomé. :D
    Ale na Lotusové máslíčko koukám pokaždé v Tescu, možná se zavřenýma očima sáhnu vedle a vezmu ho místo burákového másla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám, vždycky procházím obchodem, beru jednu věc do ruky a zase pokládám, protože tomu nevěřím :D
      Určitě ho zkus, zase je to změna :)

      Vymazat
  21. Já si toho vždycky radostně nakoupím kupu, ale pak mi to leží doma, protože se to bojím zkusit. A když už něco zkusím a zachutná mi to, jím to pořád. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně proto to raději ani nekupuji! :D

      Vymazat
  22. To sú maškrty, ktorým sa nedá povedať NIE, UŽ NECHCEM...
    Poznám sa, ja som tá karamelová, takže viem, že by som tú pomazánku zjedla na posedenie... Oriešky mám tiež veľmi rada, no a najradšej práve tie, spomínané - v stánku na trhoch... sú také iné a veeeľmi dobré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem hodně karamelová, takže tohle byla vážně výzva-nesníst to během 10 minut :D

      Vymazat
  23. Já to mám s tou pohankovou kaší zase naopak, pohanku miluju, ale připadá mi, že mě zasytí dýl právě ta ovesná :)

    OdpovědětVymazat