sobota 24. května 2014

Pár důvodů, proč zvednout zadek

Krásné nedělní ráno přeji!

Venku je prostě báječně, vzbudilo mě sluníčko již v půl 7 ráno, chvíli jsem se povalovala a teď se chystám vyběhnout, dokud tam není úplná výhěň. A pak zase učení, učení, držte palce!

Jelikož poslední dny trochu bojuji s touhou se na veškeré cvičení vyprdnout a jít si raději pustit Family Guy, rozhodla jsem se sepsat tento článek a skrze něj provést menší boj proti vlastní hlavě a především lenosti.



Asi každý z nás občas zažil dny, kdy se mu opravdu, ale opravdu nechtělo vůbec nic, natož pak poskakovat po pokoji a nechat na sebe řvát nějakou vymakanou potvoru z videa. V takových chvílích je třeba si položit otázku, odkud nechuť do cvičení pramení.

 Pokud dojdete k tomu, že je to přetížení, únava či vážný psychický blok, raději se na to vykašlete a dejte si pauzu.
Pakliže ale jde čistě o Vaši lenost a pohodlnost, popadněte činku (popřípadě improvizujte pet lahví) a koukejte se zvednout ze židle!


Tak co? Kdo jde se mnou běhat do toho vedra venku? 






PROČ TO DĚLÁM?
Hlavní a základní věc, na kterou byste si měli vzpomenout: PROČ tohle vlastně děláte. Proč jste se rozhodli vydat se cestou cvičení a zdravého životního stylu, proč se chcete změnit, co Vás motivuje, co je Váš hnací motor. Může to být naprosto cokoliv. Pokud jste poháněni představou pekáče buchet – super, pokud je to sexy budoucí přítel – super. Obecně je ale dobré, aby Váš cíl byl reálný a hlubší. Hlubší myšleno ne jen čistě povrchní. Pokud budete chtít mít postavičku na léto do plavek, je to sice hezké, ale na zimu se vrátíte zase hezky zpátky? To by přeci byla škoda.
Co takhle stanovit si jako cíl zdravé tělo a zdravého ducha až po zbytek života?  





INVESTICE DO BUDOUCNA
To souvisí s předchozím bodem – pokud se dnes zvednete a začnete pro sebe něco dělat, budujete si tím dobré návyky do budoucna, nehledě na všechna zdravotní pozitiva jako je snížení cholesterolu a dobrý krevní oběh, zlepšení trávicích funkcí, nakopnutí metabolismu…
Čím dříve začnete, tím lépe. Až Vám bude 50, budete trpět bolestmi zad, cukrovkou a problémem vyjít schody, možná se budete chtít vrátit v čase a udělat věci trochu jinak, trochu více se hýbat a zdravěji jíst.
Pečujte o své tělo již teď a ono Vám to mnohonásobně vrátí.





VÝČITKY
Nevím, zda se tenhle bod týká všech, ale já pokud upřednostním válení se před cvičením, rozhodně pak ze sebe večer nemám dobrý pocit a zpětně mě velmi mrzí, že jsem se na to vykašlala. Přijde ta otravná formulace, že jsem to mohla udělat lépe a co by kdyby. Proto je lepší se takové situaci vyhnout, raději si jít zacvičit a večer se pak můžete pochválit a být na sebe pyšní.





ACH TY ENDORFINY!
Pokaždé, když se mi zrovna chce dělat cokoliv jiného (klidně i uklízet!) než se potit a dřít, snažím si vybavit, jak mi bývá PO cvičení. Protože není nic lepšího, než ten pocit dobře odvedené práce, příjemná bolest svalů, propocené tričko, to, jak se člověk těší do sprchy… za tenhle feeling to stojí!





POZITIVNÍ PŘÍSTUP
O endorfinech jsme se již bavili, ráda bych se ale na tento okruh zaměřila detailněji. Dobrá nálada = většinou i dobrý pocit sám ze sebe, pocit, že jsme něco dokázali, že za to stojíme a že dokážeme překonat i další překážky, které se nám do života postaví. Díky sportu také můžete získat určitý nadhled, přijít na řešení problémů, které Vás již dlouho trápí, protože neznám lepší čistič hlavy než například takový běh.




VÍCE JÍDLA!
Naprosto jednoduchá rovnice: větší výdej = větší příjem. Přímá úměra. K tomu snad není co víc říct, kdo by si nechtěl užívat větší porcičky a něco dobrého navíc?
Máloco je lepší, než pořádný dlabanec po dobrém výkonu! Člověk se pak na jídlo daleko více těší.





NEZTRÁCEJTE ČAS
Představte si, kde byste mohli být za pár měsíců, kdybyste opravdu dodržovali všechno, co máte. Kde byste mohli být dnes, kdybyste se na to předchozí měsíce úplně nevykašlali. Žijeme jen jednou, tak proč se plácat v začarovaném kruhu odkládání záležitostí na zítra (a následným vyčítáním si), když můžeme mířit neustále vzhůru a užívat si všeho plnými doušky?








INSPIRACE
Co takhle navodit si představu, že jednou budete Vy sami pro někoho inspirací, jako byla ta dívka na obrázku Vám? Je to krásná představa? Bezpochyby ano. Když se Vás někdo začne ptát na rady, jak na to, když Vás někdo pochválí a řekne, že díky Vám něco ve svém životě změnil a posunul se k lepšímu, znamená to, že odvádíte dobrou práci a jsou vidět výsledky. A to je vážně úžasný pocit.




PROKRASTINACE
Pokud Vás ani jeden z předchozích bodů nezaujal a absolutně to s Vámi nehnulo, mám zde poslední eso v rukávu. Jestliže se Vám nechce jít cvičit, zkuste si vzpomenout na ostatní povinnosti. Musíte vyžehlit prádlo, umýt okna nebo se nedej bože učit fyziku? A není představa cvičení přeci jen o něco lákavější? Je? Výborně, tak máte jasno a ty nepříjemné povinnosti tím alespoň elegantně přesunete na potom!


Dost už bylo řečí, zvedněte tu svou línou prdel zadek a padejte makat!

A pokud jste se již odhodlali, můžete si ještě počíst o způsobech, jak si zpestřit domácí cvičení - TADY,
popřípadě běh - TADY

Zajímalo by mě – jak se motivujete Vy? Co je pro Vás největším hnacím motorem?





44 komentářů:

  1. Moje milá Andullie,
    tenhle článek je přesně to, co jsem si v tuto chvíli potřebovala přečíst. Vším co jsi napsala jsi mě nakopla, nejvíc mi pomáhá právě to, když se podívám co někdo už dokázal, kam se dostal a jak inspiruje ostatní. Ty a tvoje dokonalá postava jste mým hnacím motorem. Děkuju..:)
    Mohla bys mi do komentářů nebo na email napsat co všechno cvičíš? :) Už delší dobu chci vážně začít makat, ale vydržím pár dní a končím.. A to hlavně proto, že nevím které cviky jsou účinné, které mám cvičit a pomohou a které budou naopak k ničemu.. Potřebuju zatočit hlavně s bříškem a boky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domi,
      to mě vážně neskutečně těší a děkuji Ti za tak milá slova :) Ani nevíš, jaký úsměv jsi mi vykouzlila na tváři!
      Ohledně cvičení bude asi lepší email, ráda se rozepíšu, sdělím svoje poznatky, rady a tipy - můj mail je kdyžtak ennebell@email.cz, bylo by super, kdybys mi napsala třeba váhu, výšku a konkrétní cíl :) Nejsem v tom moc znalá, jako některé blogerky, ale budu se Ti snažit pomoci :)

      Vymazat
  2. Andulli, perfektní článek! Tohle jsem přesně potřebovala, poslední dny hledám ztracenou motivaci a snažím se zase nakopnout! Se vším do puntíku souhlasím :)
    P.S.: Máš naprosto úžasnou postavu! Tleskám!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!:) A doufám,že Ti třeba článek alespoň trochu pomohl s motivací :) Někdy je to holt vážně boj!

      Vymazat
  3. Super:)) endorfiny, ten pocit po..! A taky při, když se člověk překonává a je lepší než minule, to je prostě k nezaplacení:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak,hlavně když člověk pozoruje výsledky,dokáže to hrozně nakopnout :)

      Vymazat
  4. Já mám teďka jakousi druhou mízu, protože mě cvičení zase začalo bavit a cítím se po něm jako znovuzrozená. :) Měla jsem ale období, kdy jsem necvičila vůbec, protože jsem v tom neviděla žádné benefity (hlupáček) :D
    Můj hnací motor je v tuhle chvíli můj vysněný chlap :D chci mu prostě dokázat, že na sobě makám jako šroub. :) Ale hlavně to dělám sama pro sebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou to nadšení chodí v takových zvláštních vlnách mám pocit :D Jinak chlap je motivace hezká,ale jak říkáš-hlavní je to dělat pro sebe:)

      Vymazat
  5. Super článek :) zrovna včera jsem se po dlouhé době překonala a šla si večer na chvilku zaběhat. Byla jsem šťastná a měla jsem ze sebe dobrý pocit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) To je super,o to větší z toho člověk má radost,když překoná totální lenost :D

      Vymazat
  6. Více jídla mě pobavilo, kdo nemá rád jídlo!:D já se včera flákala, ale šla se aspoň projet s přítelem na kole, když už nic a bylo super :) dneska nás čeká plevání mrkve a pak zase kolo + tuna učení...a přes týden drtím posilku....
    Moc ti to sluší, zadek přímo k nakousnutí!:)
    Moc pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji,vážně jsi mě potěšila!:)
      A k Tobě a Tvému cvičení chovám neskutečný obdiv,jsi vážně dříč a také je to vidět!:)
      Jídlo je hrozne důležitý bod:DD

      Vymazat
  7. Tak tohle mě nakoplo a jdu cvičit :D zrovna jsem si říkala že potřebuju nějakou motivaci, abych pohla tím tlustým zadkem. Děkuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee,tak to mám neskutečnou radost!:)) Doufám,že sis cvičení užila:)

      Vymazat
  8. krásnou neděli Anii<3 opravdu, ale opravdu se mi nechce už takovou dobu:(:D nevím jak se znovu dokopat, nebaví mě že je to stereotypní cvičení :D někdo by mohl vymyslet nové cviky :D hh; s výčitkama je to pravda... taky se cítím líp když se každý den aspoň k málu dokopu; a to s časem... hmmm :) "kdyby, kdyby".. na hnací motor ještě čekám! :D vždycky se u mě na chvilku zastaví :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dodatečně i Tobě,Kamčo :*
      Jinak pokud by Tě cvičení vážně nebavilo,tak na druhou stranu proč se porad nutit...možná by Tě mohly bavit nějaké kolektivní sporty a lekce :) a navíc přeci tancujes :)

      Vymazat
  9. Ani, tímhle článkem ses mi přesně trefila do noty, občas bojuju s tím samým, ale můžu si říct, že je to poslední týden lepší. Vypozorovala jsem, že když už od rána se snažím usmívat, nejsem z ničeho nervózní (je zbytečné být kvůli velké písemce nervózní, ale pomozme si, že), těším se už od rána na celý den, těším se i na blbý seriál nebo až si popovídám s mamkou, tak se mi všechno dělá lépe, zejména mám lepší pohled i na sebe samu, nenadávám při každém kouknutí se do zrcadla, no a hned se cvičí lépe, s větší lehkostí, chtíčem to hezky zvládnout. Ale jakmile jsem už od rána naštvaná, že jsem se vůbec probudila, začnu mít debilní myšlenky, že život stejně stojí za prd, že nikdy nebudu spokojená, tak se ke cvičení nepřemluvím, nemám vůbec náladu ani chtíč cítit ten dobrý pocit po docvičení a můžu se stavět na hlavu, ale nic nezmůžu. A je to možná lepší, protože když jsem v takovém stavu ke cvičení přemluvila, tak mi někdy nezlepšilo náladu, naopak, po chvíli jsem to musela vypnout a málem si činkou rozbila noťas. Takže se snažím být v pohodě, brát věci kolem jako něco hezkého, ne že všechno stojí na za prd, radovat se z maličkostí, věřit si, těšit se na něco, a pak otázka hubnutí (hlavně to psychické) a cvičení jde mnohem lépe. Psychický blok je svině a chci proti němu bojovat. Neřekla bych totiž, že je to u mě jen lenost.
    S tvými radami ale souhlasím, hlavně se mi líbí ten bod, kde píšeš o zdraví, nad tím jsem nikdy pořádně nepřemýšlela, že to vlastně není jen pro hezkou postavu a dobrý pocit, ale hlavně pro dobrou fyzičku, která se hodí všude v životě, pro lepší zdravější orgány atd. Takže děkuju za připomenutí :)
    Výčitky ze cvičení už naštěstí nemám nijak veliké, spíš žádné, ale dřív, to bylo něco hroznýho. Cvičila jsem každý den dvakrát až třikrát, když jsem neměla odcvičeno už dopoledne, přišla jsem si snad až méněcenná a logicky jsem už měla celý zkažený den. Ještě že jsou ty časy pryč.
    A tvůj článek si ráda půjčím pro čtenáře, až se mě bude zase nějaký ptát, co dělat s leností :D :)

    OdpovědětVymazat
  10. Super článek :) Taky se mi stává to, že jsem celý den naštvaná či unavená a ani cvičení to nespraví. To je ale spíš výjimečná situace, většinou po cvíču přijdou endorfiny a já zářím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju:)
      A takové dny znám moc dobře,v tu chvíli cvičení snad ani nemá cenu,protože se u něj trápím a akorát jsem pak ještě nastvanejsi :D Jindy je pro mě sport ale takový všelék :)

      Vymazat
  11. Já si ze cvičení udělala zvyk, někdy mě sice chytá lenost, ale prostě vím, že dneska je plánu fitko, tak jdu :D Ty endorfiny po tom jsou k nezaplacení, ve dny kdy necvičím jsem akorát nervní. Táta kolikrát říká at radši jdu do fitka, jelikož jsem někdy fakt jak padlá na hlavu :D Cvičení je tisíckrát lepší než fyzika!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to fitko asi také pomáhá, protože když už člověk má permici a už tam dojde, prostě cvičí :D Kdežto doma se na to může kdykoliv vykašlat a jíst sbaštit čokoládu :D
      Také si cvičením často odbourávám stres a rodina se mi za to trochu směje:D
      Cokoliv je lepší než fyzika :(

      Vymazat
  12. Skvělý článek, u mě jasně vede prokrastinace!! :D

    OdpovědětVymazat
  13. Já dnes byla ve 12 :D blb běhaní na slunci no

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fujfuj, to muselo být utrpení v tomhle vedru :D Zkusila jsem to minulý týden jednou a málem mě kleplo.

      Vymazat
  14. Dôvod viac jedla..ten je presne pre mňa :D Pre ten cvičím! :D haha :D
    Inak, tá fotka je straašne zlatá a máš úžasnú postavuuu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je správné! :D Není lepší motivace!
      Mockrát děkuji, jsi hodná:))

      Vymazat
  15. Posledni bod je naprosto nejlepsi xD a mozna jeste to jidlo ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však o prokrastinaci asi víme každý svoje :D A jídlo je prostě...jídlo ♥ :D

      Vymazat
  16. Ahoj,prosim te potrebuju moc moc poradit. Kam chodis do zdravy vyzivy nakupovat? Beres vsechno od county lifu nebo mas i nejaky kamenny obchod za dobry cenx? Jsem oficialne Prazanda :-D a nevim kam nakoupit. Merci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, tak to je skvělé! Doufám, že se v Praze bude líbit :) I když zrovna dneska je tedy počasí za všechny peníze :D
      Já nakupuji někdy na Pražské tržnici (v Holešovicích), klidně u Vietnamců, mají dobré ceny:) a nebo v Dianě - svět oříšků - to je třeba u Bílé Labutě / kousek od Újezdu...
      Jinak super obchůdek je také Bio obchod na ulici Kamenická (kousek od Letné) :)

      Vymazat
    2. No tomads pravdu :-D ja tahala 3 kufry!! Hrozny...zmokla jak slepice. Diky za tip,ale to mam trosku z ruky no..a co fitko? :-D my tu mane bbc ale to se mi zda docela drahy..jsem uplne ztracena :-D

      Vymazat
    3. Jéj, to mi připomíná naše stěhování a tahání nábytku do 4. patra bez výtahu :D Chtělo by to nějakého prince na bílém koni, aby Ti pomohl! :D
      Jiné obchůdky moc neznám,a le zkus se mrknout na net, jestli v Tvém okolí něco není:) Do fitka zatím nechodím a nemám zkušenost, ale kamarád si BBC hodně chválí, ale je pravda, že patří k těm snad nejdražším. Pak jsem slyšela dobré ohlasy na EnerGym a já se asi chystám do FitInnu, který je cenově trochu dostupnější)

      Vymazat
    4. No vidíš to já ani nevím, jestli tam bude výtah :-D no doufám, že se mi paní co nejdřív ozve, protože všude a u všech známých jsou moje krámy :-D princ na bílém koni by měl dojet příští týden-klasika, až bude po všem :-) fitinn jsem na netu nenašla,jo to bbc je docela drahý,ale zase koupit si permici někam, kde tě to nebaví je taky blbost,žejo :-) Dagmar Gomolova

      Vymazat
    5. Ach to stěhování a přesunování věcí, to je vždycky nejhorší a člověk si uvědomí, kolik zbytečné hmoty vlastní :D
      No jistě, typičtí princové! :D
      Kdyžtak Fitinn je jen jedna pobočka v Holešovicích, netuším, jak daleko to máš... http://fitinn.cz/studia/pobocky/ , budou rozšiřovat, ale až později.
      BBC se říká, že prý za to vážně stojí, asi jedno z nejlepších a máš k tomu snad i sauny a tak..)

      Vymazat
    6. Jojo, já jsem tam dneska byla v těch Holešovicích :-D a je to trošku z ruky, i když já bych tak ráda pracovala v nějakým fitku,aspoň chvilku to vyzkoušet (plánuju zase zdrhnout do Francie :-D ) ale asi vyhraje to BBC, které je v Hostivaři a nebo ještě world gym, ten se mi taky líbí. Dneska bez deštnku se mi už pak nikam nechtělo :-D zítra doufám budu mít klíče od bytu-sláva!!! Přesně strašně moc zbytečností už letělo do koše a asi i ještě poletí

      Vymazat
  17. posledni dobou me porad potkavaji akorat jak jsi to nazvala psychicke bloky, takze na to pak kaslu a podle toho vypadam :-D tvuj clanek je ale pekne motivujici takze si to nekam napisu a zkusim se podle toho ridit :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O NEREZOVÝ ŠEJKR na koktejly nebo kávičku
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/05/letni-soutez.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to doufám, že brzy přejdou a zase se do toho s radostí pustíš :) Držím palce!

      Vymazat
  18. Perfektní článek, Andullie! Inspirativní a k zamyšlení. ;-) Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji a jsem moc ráda, že se líbí!:)

      Vymazat
  19. Věřím, že tento tvůj článek ti opravdu pomohl. :D
    Zírám, jak sis postavu dokázala za poslední dobu ještě víc vypracovat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D No...nejdříve ano, ale teď ho čtu, protože se mi nic nechce, a trochu postrádá na efektivitě :D
      A mockrát děkuji, mně to tedy vůbec nepřijde, jako kdyby se žádná změna neudála,až mě to štve:D

      Vymazat
  20. U mě je to právě ta lenost a pohodlnost. Vždycky si najdu výmluvu, proč se radši uvelebit k seriálu. ._.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenost je hrozná potvora ! :D A proto si pouštím seriál ke cvičení - když jezdím na rotopedu. Utíká to a ještě zkouknu to, co chci vidět :D

      Vymazat