sobota 10. května 2014

Princezny jsou ohrožený druh


Bezbranná, jemná, milá, vstřícná, tichá, skromná a krásná princezna, která čeká ve věži střežené zlým drakem, až ji vysvobodí chrabrý, silný a pohledný princ.




To už je dávno pasé.
To už se nenosí.
Blonďatým andělským princeznám odzvonilo, už dávno nejsou IN.



Teď prosím frčí samostatné, emancipované, nebojácné, rozhodné, sebevědomé až paličaté a hlavně ne krásné, nýbrž SEXY a COOL holky, které to umí pořádně roztočit.

10leté holčičky nečekají na velkou lásku, chtějí být obdivované, výrazné a oblíbené. Hned teď. Jako Hannah Montana! Kdo by měl zájem o ušmudlanou Popelku?



Jen se podívejte na Disneyho pohádky, jak se v posledních letech změnily. Kam se poděla ta krásná pohádková naivita, nenásilnost… Kde jsou typické princezny, které byly vzorem nám, když jsme byly malé? A kolik z těch roztomilých holčiček ještě věří na víly a lásku chovají možná tak k Medvídkovi Pú?

V 11 letech jdou a nakoupí si líčidel, co neposbíraly naše maminky za celý život, v dívčích časopisech nabudou veškeré potřebné dovednosti a znalosti týkající se vztahů a sexu, nejnovější hadříky jsou samozřejmost, boty na podpatku, aby vypadaly starší, musí držet dietu, aby byly stejně štíhlé a přitažlivé jako Selena Gomez a pro jistotu v kabelce nosí balíček kondomů, co kdyby náhodou.

Na víly nevěří, ty přece neexistují. Ale věří na to, že když budou kouřit, učiní je to dospělejšími. Medvídek Pú je trapný idiot, za to Zac Efron, to je fakt hezounek. Chtějí letní románek, život jako jednu velkou párty, líbání na pláži a vodění se za ručičku, jako to bylo v tom cool filmu High School Musical. Umazat se od bláta je nepřípustné, to by byl trapas jako z Bravíčka, nedej bože, kdyby pršelo, to by si pak musely přežehlit vlasy.



Moment, tady něco nehraje.

Nedospěly trochu rychle? Nemají si ještě užívat naivního a bezstarostného dětství a o těchto věcech vůbec nepřemýšlet? Že na kluky mají dost času a na líčení jakbysmet? Že by měly raději běhat po lese, skákat do kaluží a hrát si na kočky a psy?

Ony si to nemyslí.

Vypadají na 16 a jsou přeci stylové jako Cara Delevingne. 





Tento článek prosím berte trochu s nadhledem, jako jednu velkou (a v rozčilení psanou) hyperbolu. Nicméně stojím si za tím, že dívky se v dnešní době snaží dospět příliš rychle. Vždyť na to se stát z holčičky ženou je spoustu času a ten čas je krásný, tak proč ho zahazovat. 

62 komentářů:

  1. Děti obecně rostou v téhle době hrozně rychle, respektive rychleji dospívají. Chtějí mít všechno co nejdříve za sebou, aby byly IN a mohly se chlubit. Je mi až smutno, když tohle pozoruji na své nevlastní šestileté sestře. Ve čtyřech letech už lítala s nalakovanými nehty a po její mamince chce, aby jí nakoupila co nejvíce očních stínů a rtěnek. Mezi námi je rozdíl "pouhých" 14 let, ale je vidět, že se doba hrozně mění. Bylo by moc fajn, kdyby s tím šlo něco udělat, ale tohle už je asi spíš na přístupu jednotlivých rodičů. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ono - chtít mít všechno co nejdříve za sebou - ale proč? Vždyť ten čas dospívání, mládí, bezstarostnosti - to je snad to nejhezčí, co člověk má :)
      Je smutné, když si takhle malá holčička chce lakovat nehty...a přesně jak jsi napsala, chce to zákrok rodičů, je hodně na nich, jak se k tomu budou stavět.

      Vymazat
  2. Děti jsou poslední dobou ..nedětské, ha. To je slovo. Vím o čem mluvíš.:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedětské je dost přesné označení, bohužel.

      Vymazat
  3. Naprosto s tebou souhlasím! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda,že je nás víc s podobným názorem)

      Vymazat
  4. Zřejmě je přesně tohle důvodem, proč si v dnešním světě připadám tak malá a ztracená...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lépe bych to neřekla..

      Vymazat
    2. To jsi napsala krásně, Markétko.

      Vymazat
  5. Krásně si to vystihla :). Vidím to i u nás na gymplu, nastoupí jako osmáci a vypadají jako třeťáci na čtyřletém... Zvláštní, že těm slečnám nechybí být dobývané kluky.. Ženské pohlaví je od přírody křehké.. A pak se člověk nesmí divit, když je to naopak a kluci jsou líní bojovat a chtějí být v roli žen :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:) Na školách se to pozoruje nádherně, také se nestačím divit nad nastupujícími primány a nad jejich starostmi.
      Hezky řečeno, pamatuji si na to, jak mi babička odmalička vtloukala do hlavy, že chlap musí ženu dobývat, hlavně ať nikomu nepodlézám, mám to tak vštípené, ale co se dívám kolem, ostatní holky ani tolik ne :D

      Vymazat
  6. Skvělý článek :-)
    Asi i z tohoto důvodu jsem si vždycky připadala divná...jako jediná jsem se nelíčila, tak se mi ve škole smáli - začla jsem s tím spíš tak z povinnosti (teď už se zase nelíčím vůbec a jsem spokojenější). To samé s tím, že jsem ještě neměla kluka. Že jsem si v primě místo Bravíčka četla Mateřídoušku, poslouvchala Svěráka a neznala žádné populární zpěváky a herce. Nikdy mě nebavilo chodit pařit, zato jsem chodila do Skautu a vůbec do přírody a na výlety...prostě jsem byla vždycky taková "divná" a bylo mi z toho smutno. Teď už to beru spíš jako takové plus :-)
    Jo a s těmi princeznami - vždycky jsem moc chtěla být princeznou. Největší zklamání přišlo ve chvíli, kdy jsem si uvědomila, že to není možné - kdyby si mě vzal nějaký princ, nebyla bych princezna, ale rovnou královna...:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji.:)
      Chápu, že to asi nebylo jednoduché, ale je dobře, že sis stála za svým a přijímáš se taková, jaká jsi, protože takový přístup je v dnešní době docela unikát. Každý jsme jiný, proto mi přijde zcestný ten kult "dokonalé ženy", ta masáž, tlak, že pak pomalu holky bez řasenky nejsou ani vynést odpadky.
      Haha, tak takhle jsem o tom někdy nepřemýšlela :D :D Nicméně být královna je taky fajn, ne?

      Vymazat
  7. Děkuji za komentář na svém blogu, když jsem se podívala na tvůj hned mě tento článek zaujal :) A vše co píšeš je pravda pravdoucí :( a je to smutné. Jsem ráda, že jsem prožila takové dětství, bez počítačů, mobilů, časopisů, televize, nějakých pravidel mody a tak :) Když jsem byla malá, myslela jsem si, že když spolu dva chodí, tak spolu fakt jen chodí a nedávno mi kamarádky osmiletá ségra řekla, že ví co je to sex, že si o tom povídali ve škole s kamarády... Nevím, jak to bude s dětmi za pár let, když už ty dnešní jsou takové, jaké jsou :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji a jsem moc ráda, že se Ti článek líbí)
      Přesně tak, když si vzpomenu na své dětství - bylo to nejkrásnější, jaké jsem mohla mít:) Nestarala jsem se, běhala venku a byla šťastná.
      Toť otázka, kam to povede..je asi především na rodičích, aby zakročili:/

      Vymazat
  8. Úplne s tebou súhlasím. Nedávno som bola pozrieť na základke kam som chodila a keď okolo mňa na chodbe prechádzali deviatačky, vyzerala som od nich tak o tri roky mladšia a to mám 21 :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Znám ten pocit, přesně tohle se mi stává, když vyzvedávám bratra ze školy :D

      Vymazat
  9. Ja by som to ani nenazvala slovom "dospieť"... to že niekto má v ruke cigaretu, je oblečený ako... nevyjadrím sa čo, a obdivuje nejakého chlapa v 10-13, dajme tomu až 14 rokoch nie je vôbec dospelosť, ale trápna frajerina, a úprimne ja mať také decko, tak ho tak prefackám :D neznášam tieto rozmaznané deti, ešte s najmodernejším mobilom v ruke... ale určite to nie je dospelosť, o tej vôbec ani netušia, je to len hlúpa frajerina, byť ten "naj" v kolektíve.. som rada, že nepatrím k tejto generácii, a že aj rozprávky Disney kedysi v mojom veku ešte stáli za to :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, že s dospíváním to nemá nic společného, jen oni mají asi takový pocit. Může to souviset i s touhou zapadnout do party, každopádně když to vidím, také mi cuká ruka :D
      Mobily a vůbec elektronika - to je další kapitola, o tom by se dalo diskutovat (a rozčilovat se) hodiny, prostě bych těm dětem přála více reálného a bezstarostného života v přírodě:)
      Jsem moc ráda za svoje dětství!

      Vymazat
  10. zrovna minuly tyden s emnou jela maminka se ctyrletou holcickou, ktere obarvila vlasky az do pasu na stejnou oranzovou barvu, jako mela sama... K tomu ji nalakovala ruzove nehtiky a do rucky dala minikabelku. To byl moment, kdy jsem si rikala: na tomhle svete je neco spatne....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak tohle už je další stupeň. Jakmile v tom děti podporují rodiče, tak už je to vážně na zamyšlenou.

      Vymazat
  11. Asi jsem divná, ale přijde mi, že mě tohle všechno zas tak neminulo (pomiňme Hanu Montanu a Zace Efrona).
    Ale nehty na nohou jsem si lakovala asi od deseti (nebo dřív, co já vím?), protože se mi nelíbily. Do školy jsem šla namalovaná v šesté třídě. Trapas do Bravíčka jsem psala také někdy tou dobou (na psacím stroji :-D a samozřejmě vymyšlený). O pohlavním styku jsem tušila z nějaké encyklopedie. Přes kaluže jsem neskákala, tenkrát už ani přes potok ne, jen jsem četla knížky a šila oblečení na plyšáky. A nepřála jsem si velkou lásku, ale být oblíbená a známá.
    Myslím, že ty slečny za to ani nemůžou. Vždycky se všichni snaží být mladými dospělými a člověk se snaží přizpůsobit tlaku okolí. Myslím, že tady by měli zakročit rodiče a poprosit svého miláčka, aby jim cestou ze školy koupil mléko, chleba, vejce... Když chce být člověk dospělý, musí být zodpovědný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý jsme jiný, já jsem tedy ráda za své bezstarostné dětství strávené převážně venku, časopisy a všechny tyhle blbiny samozřejmě přišly, ale až později, třeba kolem 12 let. :)
      Je pravda, že rodiče hrají v tomhle velkou roli, protože tlak je ze všech stran - reklamy, plakáty, časopisy, zkrátka široké okolí a to je pak jasné, že to děti ovlivní.

      Vymazat
    2. Ale tak to já taky, svoje dětství cca do 10 let jsem si užila. Sice to byla zkáza pro okolí, hlavně pro ploty a slepice :-D. Jenže pak se podělalo milion věcí okolo a už to nebylo bezstarostné dětství. /Ne, vstávání v šest kvůli dělníkům, kteří potřebovali mít na 7 ráno uvařené kafe, nepovažuju za bezstarostné dětství./
      Pamatuju doby, kdy jsem si kupovala paralelně BravoGirl a Vlastu. Jo, byl to těžký život nás malých dospělých.

      Vymazat
    3. Slepice si se mnou také užily svoje :D
      To mě mrzí, bohužel někdy člověk kvůli špatné události o to dětství takhle přijde...

      Vymazat
  12. To cos napsala je pravda, ale aby to k něčemu bylo, měla by se rozvinout diskuze PROČ se to tak děje a CO s tím udělat. Jinak je to jen další povzdychnutí do větru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však to také povzdychnutí do větru mělo být. Bylo by hezké něco změnit, ale jak říkáš - na to by se musela rozvinout sáhodlouhá diskuze a vyvinout velké úsilí. Rozvinout, rozebrat a diagnostikovat to můžeme zase někdy jindy:)

      Vymazat
  13. Ano, děsí mě hlavně představa, jak ty malé holčičky se cítí děsně trapně, že nemají kluka a neprožily své "poprvé"... a to mluvím o dvanáctiletých a třináctiletých... nechápu kam spěchaj, akorát nebudou mít na co vzpomínat... ale to jim teď žíly asi netrhá :D Souhlasím s tebou, proto ani žádné děti nechci... mam pocit, že bych je od tohohle nedokázala izolovat... mít už od desíti let doma puberťačky, pfff :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, já v 15 řešila, že jsem nedostala první pusu...holt se doba posouvá závratným tempem.
      Vím,o čem mluvíš, protože o tomhle jsem také přemýšlela - že se bojím, jak jednou budu vlastní děti zvládat :D

      Vymazat
  14. Máš pravdu a je mi líto, že si to neuvědomují. Musím říct, že jsem strašně šťastná za své dětství a za to, jak jsme si hrály s barbínama v koutku duše chtěly být jako ony :D Oblíkaly jsme a fantazírovaly, jak jednou budeme dospělý a budeme mít svýho Kena a chodit na kafe. Prostě krásná dětská naivita.. a nutno říct, že mi vydržela poměrně dlouho :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem dlouho zůstávala taková dětská a naivní a jsem za to neskutečně ráda :)

      Vymazat
  15. Patřím mezi jedny z těch které dospěli dříve, vždycky jsem vypadala na víc. Ne že bych se ale do toho stylizovala, prostě jsem se tak vyvinula :-) Ono je to někdy těžké, ty holky chtějí někam patřit, tak mají potřebu se tak stylizovat. Člověk je tvor sociální a kdo vybočuje to má těžký :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud jde o vývoj fyzický, je to něco jiného, ale tohle je spíš zoufalá snaha o vývoj, který by měl nastat samovolně a až o poznání později :) Jinak souhlasím, proto je to problém doby a ne jedince, jelikož člověk asi vždycky bude stádní typ.

      Vymazat
  16. to je krásné zamyšlení. já také vždycky hrozně chtěla být dospělá, nezávislá.. teď když už taková opravdu jsem, mrzí mě, že jsem si to dětství víc neužila. že jsem neměla žádný starosti, žádný trable, všechno zajištěný od rodičů.. škoda, že nám to dochází až v tomhle věku:(
    a s tím tvým svaloušem hodně štěstí:D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase vždycky byla jako Pipi Dlouhá Punčocha a nechtěla jsem vyrůst :D
      Ale máš pravdu, člověku všechno většinou dochází až zpětně a v tu chvíli si neváží toho, co má.
      Děkuji, děkuji, zatím je to snad na dobré cestě :D :)

      Vymazat
  17. Souhlas! A nejen u holek to platí! Mám dva bráchy a hrozně rychle rostou a dospívají, hrůza a já nechci...a já si říkám "ta dnešní mláděž" a raději nevzpomínám na to, co jsem v té době dělala já (protože to byla jiná doba přeci a my byli jiní a prostě celkově). :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, také to vidím u mladšího bráchy, jeho kamarádi zase mají všude kolem sebe tu elektroniku a jako kdyby jim nebyly lesy dost dobré. Počkat, vlastně nejsou :D Ale je to nějaký vývoj a ten člověk asi nezastaví a nezmění :/

      Vymazat
  18. přesně tak!bereš mi slova z úst...je škoda že dnešní holky mají už v 11letech kluka malují se jako kdyby jím bylo 20 a vlastnmí všelijaké iPody,atd. nemám to ráda,a jsem ráda že máš stejný názor jako já.fakt úžasně napsaný článek:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, že se Ti článek líbí a hlavně že se mnou někdo v tomhle souhlasí:). Bohužel je to tak a mrzí mě to, nicméně co s tím naděláme, že :/

      Vymazat
  19. Je to vše bohužel pravda, Andullie, musím s tebou ve všem souhlasit. Je to dost smutné, co z některých malých dětí roste (a tak brzo!). Já jsem ráda za svoje bezstarostné dětství, za Medvídka Pú a na víly stále věřím :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej v klubu Petra Pana! :D Snažím se si právě zachovat tu dětskou hravost a doufám, že ji nikdy neztratím:) Proto mě mrzí, když se o ni někdo dobrovolně připravuje dřív, než je třeba.

      Vymazat
  20. Děkuju za tip. Ale zdá se mi, že na farmářských trzích mají všechno mnohem dražší, i když kvalita bývá někde jinde, to jo :)
    Moment moment, HSM a Zac Efron? To už je dávno OUT, teď letí One Direction :D
    Je to opravdu smutný. Nechci, aby moje děti vyrůstaly v tomhle, ale na druhou stranu, ať si dnešní generace ve tenhle svůj super-moderní život. Já se i ve své dospělosti ráda chovám někdy jako děcko a je mi jedno, jestli jsem, nebo nejsem cool :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží na tom, jaké farmářské trhy navštívíš, třeba ty pražské - tam jsou ceny až nelidské :D Ale na menších městech a vesničkách už to jde)
      No jo, já už jsem na tohle asi stará, nemám aktuální informace! :D
      To jsi řekla moc hezky, také se snažím ponechat si kousek dětskosti a bezstarostnosti, proto je prostě smutné, když se malé děti snaží vést život dospělých, přitom není tolik co závidět :)

      Vymazat
  21. Krásně napsáno! Souhlasím, že některé desetileté holčičky se chovají jako patnáctileté, jsou zmalované až hrůza a ještě k tomu klopýtají na podpatcích. To jim jako rodiče dovolí? Mně by asi mamka vyhodila z domu, kdybych jí tohleto v tom věku udělala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) To mě právě také zaráží - že to rodiče dovolí. Pamatuji si, jak jsem se ve 12 poprvé zkusila nalíčit a mamka mě hrozně sprdla a pak se mi tedy smála,protože jsem vypadala jako klaun :D

      Vymazat
  22. Článek mě zaujal už od prvního odstavce, krásně napsáno :)
    Úplně s tebou souhlasím a příjde mi to hrozné, ale netýká se to jenom holčiček. V dnešní době tě i prvňák s klidem plácne po zadku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát díky! :)
      Přesně tak, na tohle téma by se dalo psát hodiny, protože dnešní děti - to je kapitola sama o sobě.

      Vymazat
  23. Nad tímhle přemýšlím denně. Ve škole, při zapnutí fejsíčku, při čtení článků na novinkách. Přijdu si jako ze starýho železa, jako z jiný planety. Všechny novodobý trendy pro mladý a cool holky jdou mimo mě, asi jsem vážně nudnej člověk.
    Moji kamarádi, kterých jsem si pro něco vážila, se obklopují patnáctkami a zběsile jim lajkují jejich ksichty zmalované nejrůznějšími druhy make upu. Je to ztracené dětství se všim všudy. Často se stkávám s tím, že se na mě mladší přítelkyně mých kamarádů snaží udělat dojem vypitými litry alkoholu.
    Pecka. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej v klubu, také si tak občas připadám, jako kdybych byla v důchodu, ještě k tomu noviny do ruky a hlasitě komentovat, jaká je dneska mládež hrozná. (:D)
      A tohle také moc dobře znám, kamarádům se ovšem takové líbí, protože jsou naivní, takže s nimi nemají moc práce, když to řeknu hnusně :D

      Vymazat
  24. Hezky jsi to sepsala, taky to tak vidim a úplně se děsím toho, jak se to ještě zhorší až bude naše generace mít děti. Je to celkem smutné, na druhou stranu je to také na rodičích, jak se s tím vypořádají a jak jdou dětem příkladem, takže doufám, že budu já moct své děti naučit, co jsou opravdové hodnoty :)
    Moc pěkný článek!

    http://sugar--spice--nice.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba se to zase otočí na druhou stranu...doufejme. Lepší nad tím asi ani nepřemýšlet. A máš pravdu, že na rodičích záleží především, proto jsem ráda, že ti moji jsou takoví, jací jsou :)
      A děkuji!

      Vymazat
  25. Ze srdce souhlasím! Pozoruju to všude kolem a nevěříčně kroutím hlavou... celkově jsou ty děti jiné. Vzpomínám si, jak jsme se jako děti v první druhé třídě bály deváťáků a když jsme je potkaly, sklopily jsme hlavy a šly. Dneska? Takový capart je schopen poslat ostatní nechci říkat kam. Když občas jedu autobusem a zaposloucham se do jejich rozhovorů - až mě z toho bolí u srdce. Je to hrozný.
    A ty pohádky co dneska frčí? Tomu už vůbec nerozumím :-D Dříve se sbíraly karty koníčků a hokejistů, dneska frčí pokémoni a další šílenosti - ani to neumím pojmenovat :-D Nejhorší je, že ty děti si ani neuvědomují, o co přicházejí... škoda... Jinak pěkný a velmi aktuální článek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I když teď si uvědomuju, že pokémoni už jsou asi taky out :-D

      Vymazat
    2. Tak zaprvé - Pokémoni NIKDY nebudou out, to je nesmrtelná klasika ;D
      A jinak jsi to hezky vystihla - jako kdyby dnešní děti vůbec neměli respekt. Jakožto skoro maturant se s tím setkávám prakticky denně - primánci na chodbách jsou oprsklí až hrůza.
      A děkuji:)

      Vymazat
  26. Ano!! Až sa tak divne cítim, keď o štyri roky mladšie dievčatá majú viac makeupu na tvári, keď ja v takom veku som mala pocit, že niečo také je blbosť. Myslím si, že dnešné deti už nezažijú to, čo sme zažili my, keď v škôlke dostanú namiesto autíčka/bábiky, tablety a mobily. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, oni jsou už zkrátka někde jinde a naše děti budou mít zase svoje. Jen mě mrzí ten posun k horšímu, jak si v podstatě už skoro ničeho neváží...

      Vymazat
  27. Moc krásně napsané. Zrovna dnes jsme s přítelem řešili, kolik je jedné slečně, která vypadala na 20 a pak se ukázalo, že ji je 13.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. No to je typická ukázka, bohužel..dneska ty 13ti leté holky vypadají starší než já, to mě skutečně děsí :D

      Vymazat
  28. Súhlasím z každým slovom. Vidím to aj ja a často sa prichitím ako neveriacky krútim hlavou. Nemôžem si však pomôcť, veľmi mi škodí pohľad na tieto " ženy".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to pohled vskutku smutný, jen co je pravda:/

      Vymazat
  29. Tohle je sakra pravda!! A je tk strase smutne..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel :/ A člověk se na to kouká a jen přemýšlí, co sakra s tím.

      Vymazat