úterý 20. května 2014

Recept - hrnkový celozrnný makovec

Hezký den!

To máme dneska venku ale nádherně, co? Jednomu se vůbec nechce být zavřený doma. A přesně tohle je důvod mé absolutní neaktivity  - jednak potřebuji napsat seminárku, na což mám asi tak 4 dny (ještě že mě rodiče naučili zodpovědnosti a nikdy nic nenechávám na poslední chvíli) a jednak sluníčko svítí, ptáčci zpívají, zkrátka idylka, a tak pořád někde lítám (nebo jsem v práci). Na sezení u počítače budu mít celý podzim a zimu. (zabednit se na patře s jídlem, zatemnit okna, udělat si čaj a sledovat oblíbený seriál zabalený v dece...aaa, už se těším!)

Dnes tedy jen krátce - již dlouho tady nepřibyl žádný recept, takže je čas to napravit. Tuhle dobrotu jsem pekla o víkendu a všem moc chutnala. Recept opět primitivní, však mě znáte. Původní recept jsem pouze "ozdravila" nahrazením klasické mouky celozrnnou a ubráním cukru.
Ve výsledku byl trochu sušší, takže klidně přidejte trochu jogurtu či tvarohu pro zjemnění.





Na celozrnný makovec budete potřebovat:
  • 2,5 hrnku celozrnné pšeničné mouky
  • půl hrnku cukru
  • + 3-4 lžíce medu (podle chuti)
  • 1 hrnek mletého máku
  • 2 vejce
  • 1 hrnek mléka
  • 1 balíček prášku do pečiva
  • špetku soli
  • citronovou kůru
  • čtvrt hrnku oleje - může být nahrazen větším množstvím mléka
  • případně jogurt/tvaroh na zjemnění
Postup:

  1. Vejce ušleháme s cukrem a medem do pěny
  2. Nasypeme mák
  3. Přidáme olej 
  4. Přidáme mouku s kypřícím práškem a špetkou soli
  5. Přilijeme mléko + jogurt / tvaroh
  6. Nakonec nastrouháme citronovou kůru
  7. Těsto důkladně promícháme a vylijeme na vymazaný a vysypaný plech (popř. na pečící papír)

Předehřejeme troubu na 160 °C a pečeme po dobu cca 30 minut.
Dopečenost těsta vyzkoušíme špejlí - pokud se nelepí, můžeme makovec vytáhnout.
Nejlepší je ještě teplý s mlékem!

Moc dlouho nevydržel :D






30 komentářů:

  1. dělala jsem podobný, byl úžasnej:) a dnešní počasí - na jedničku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Makovce jsou prostě boží :)
      Je nádherně, vůbec se mi teď nechce do školy :D

      Vymazat
  2. Krásný :-) Někdy ho vyzkouším, zbyl mi mletý mák z koláčků :-) Hrnkové recepty jsou nej :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně vyzkoušej :)) Také mám hrníčkové recepty nejraději, nesnáším, když musím něco vážit :D

      Vymazat
  3. Dnes bolo fakt krásne. Dúfam, že takéto počasie ešte vydrží :) a koláčik vyzerá výborne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, nezlobila bych se, kdyby takhle bylo pořád :D Ale má se prý zase ochladit :(
      Děkuji, byl výtečný :)

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Děkuji, byl výtečný, možná si ho upeču znovu :D

      Vymazat
  5. Pěkný recept. Zrovna jsem přemýšlela, co upéct k pátečnímu celodennímu vegetění s kamarádkou, mám jasno! :):D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, díky, doufám, že bude chutnat a užijete si vegetění! :))

      Vymazat
  6. Škoda, že nemám mák :( ale hned to napravím a upeču si to! Miluju makovce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně naprav, stojí za to! :)) Doufám, že bude chutnat!:)

      Vymazat
  7. Kedy bude pokracovanie clanku o PPP? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud myslíš tu sérii "Do boje s PPP", tak 3. díl byl poslední :) Rozhodně o PPP ale chci ještě nějaký článek napsat, jen v trochu jiném duchu.

      Vymazat
  8. Já mák nikdy moc nemusela, ale poslední dobou mi chutná a tohle i krásně vypadá, takže bych hned přišla na návštěvu :D
    Ať jde seminárka rychle od ruky ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem to tak měla, pak jsem ho nedávno hodila do kaše a zjistila, že je výborný :D A nastává maková mánie! Já bych u Tebe byla na návštěvě permanentně a užívala si všech těch placiček! :D
      Děkuji, mám hotový úvod, jsem šikula :DD :(

      Vymazat
  9. Děkuju za milé komentáře, moc si jich od tebe vážím :)
    Makovec vypadá krásně, v jednoduchosti je krása. Mák mám ráda, ale makovec jsem nikdy nepekla, takže to budu muset napravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač, Marti:)
      Děkuji, snažila jsem se ho moc nekomplikovat, někdy mám chuť na úplně obyčejnou buchtu :) Určitě ho vyzkoušej, je vážně výborný:)

      Vymazat
  10. Miluju makovec, nechces mi nejaky upect?:P

    OdpovědětVymazat
  11. Ten je krásný! Vypadá úplně jako ten, co mi dělávala vždycky babička :)) Akorát teda o hodně zdravější :D Mít troubu, tak už se peče :)) Ať zvládneš seminárku, chápu, jaké to je utrpení :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Recept jsem právě převzala a poupravila od babičky:) Nemít troubu, tak asi šílím :D
      A ještě jednou díky, hrozně mě to nebaví :(

      Vymazat
  12. Mňam, mák můžu a makovec jakbysmet... Vypadá nádherně. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, byl výborný :) po dlouhé době jsem máku zase přišla na chuť.

      Vymazat
  13. Miluju mák, jen škoda že mám doma pouze nemletý a rozbitý mlýnek :D Jinak bych to utíkala upéct =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je vážně škoda...až se pořídí nový mlýnek, musíš si to vynahradit! :D

      Vymazat
  14. Makovec mám ráda, určitě zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej, doufám, že bude chutnat! :))

      Vymazat
  15. Mám ráda všechny makové věci, ale doma děláme asi úplně stejný :D Kromě toho, že tam není celozrnná mouka a tuším, že tam ještě dáváme nastrouhané jablko, čehož bych se mohla užrat :D Fakt mňamka :) A venku je nádherně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nastrouhané jablko - to je skvělý nápad, příště určitě vyzkouším :)) Zrovna dneska to trochu pokazila šílená bouřka :D

      Vymazat