středa 12. listopadu 2014

Typy běžců

Hezkou středu přeji!

Našla jsem volnou chvilku mezi seminárními pracemi, tak jsem se rozhodla ji využít k něčemu hrozně užitečnému jako napsání článku. Dnes to nebude tak seriozní téma jako obvykle (a že normálně to bývá HODNĚ seriozní, haha).
Je to jen taková hloupost, kterou jsem vypozorovala za ta léta poletování (ta čeština je krásná!) po parcích v teniskách, za těch několik stovek naběhaných kilometrů. 

Při běhu totiž můžete potkat vážně širokou škálu lidí - mladé, staré, hubené, tlusté, zamračené i usměvavé... Je velice zajímavé pozorovat ostatní běžce - jak běží, jestli poslouchají hudbu, jestli jsou zadýchaní, jaké mají tempo... Když běháte déle jak hodinu a v půlce cesty se začnete trochu nudit, je tohle naprosto ideální způsob zábavy. Stalkovat Vaše běžecké kolegy. (Čekám, kdy po mě někdo hodí kamenem za to, jak blbě čumim.)

Běžce jsem si rozdělila hned do několika kategorií.




1) POHODÁŘ MÁVAVÝ 

Začněme hned mým nejoblíbenějším běžeckým typem. To jsou ti, kteří při běhu vypadají jako by předtím spořádali balení happy pills a nebo jim ty endorfiny nějak moc vlezly na mozek. Každopádně je doslova radost takového běžce potkat - většinou zdraví už zdálky veselým máváním, volá ,,ahooooj", řehtá se tak, až máte strach, že spolyká pár much... nebo Vám dokonce v rychlosti pochválí outfit. (Aneb jak se jedna běžkyně stala během vteřiny mou BFF!)
A tak to má být - běh má být potěšení, mělo by Vás to bavit. Pak to bude samozřejmě vidět i zvenčí a budete předávat pozitivní náladu všem okolo. 


Taky napohodu. 


2)  DUPAVEC FUNAVÝ

Toho poznáte ( a hlavně uslyšíte) zaručeně. Už z několika kilometrů cítíte otřesy země a rázné oddechování. Ještě to většinou doplní hodně naštvaným / zarytým výrazem, čímž celkový dojem přivede k dokonalosti. Takže pokud někdy poběžíte večer sami v parku a uslyšíte divné zvuky, nic se nebojte, to není medvěd ani úchyl s astmatem, to je jen ufuněný jedinec. Respektive pravý běžec - protože kdo u toho nezní jako mopsík při posledním tažení, není to správný sportovec, že!
Jednoduchá rovnice - čím víc funíš, tím větší sportovní výkon podáváš. 








3)  ŠAMPION NEVNÍMAVÝ

Na tomto typu běžců toho není moc zajímavého. Jsou to prostě ti, kteří své tréninky berou nadevše vážně a jsou naprosto nekompromisní. Pravděpodobně Vás prostě budou ignorovat a raději se budou soustředit na čas na sporttesteru, v lepším případě se Vám dostane obrovské pocty v podobě letmého přikývnutí.
A s ještě větší pravděpodobní Vás tito běžci budou rozčilovat, protože kolem Vás prosviští a v nejbližším kopci Vám kompletně natrhnou prdel  utečou.
Ještě jedno malé upozornění - jsou to velmi cílevědomí lidé, takže není nemožné, že Vás při honbě za lepším časem jednoduše sejmou. 
To si ale neberte osobně, protože #workhard #playhard přece!

Z cesty, běžím si pro nový rekord!!



4)  PRINC KRASON / NIKE BARBIE

Dobře, tady v tom odstavci pravděpodobně nebudu příliš slušná ani milá. Na tento typ rádobyběžců mám averzi. Proč? Jednoduše proto, že člověk, který se navleče do nejnovějších běžeckých hadrů, vyfouká si hlavu, nahodí perfektní make-up a pak se jde s velmi důležitým výrazem jen tak na 10 minutek proběhnout - takový člověk pro mě prostě není běžec. Taková klusající reklama na sportovní vybavení většinou ani nepozdraví, protože musí zrovna házet patkou na všechny strany a nebo si rovnat prsa v podprsence, aby ty mršky vypadaly větší.
Ne. Ne. Ne a ještě jednou ne.




5)  ZÁVISTIVKA NEPŘEJÍCNÁ

Záměrně nepíši ,,závistivec nepřejícný", protože na takového jsem tedy ještě nenarazila. Zato slečen, které se na mě podívaly, jako bych jim vyvraždila rodinu (a snědla všechno burákové máslo), jsem při mých běžeckých výpravách potkala spoustu. Přemýšlela jsem, co jsem jim asi provedla a co by mi tak mohly závidět, až jsem došla k závěru, že nejspíš úplně cokoliv. Špatně se vyspaly, rozešel se s nimi přítel, snědly moc čokolády... a Vy zrovna vypadáte odpočatě, usmíváte se, máte hezčí vlasy a lepší zadek. Tudíž si zasloužíte probodnout pohledem a opovržený výraz. 
Ted vám to slečna natřela a svět je zase o něco spravedlivější. Tak.

Máš menšího Milana než já?  BUDIŽ PROKLETA, krávo!



6)  RUDOKSICHT KLOPÝTAVÝ

Aneb skomírající jedinec na pokraji zhroucení. Takových běžců je mi upřímně líto, protože vidím, jak moc se trápí. Většinou se je snažím alespon mírně povzbudit úsměvem nebo kývnutím ala vedeš si dobře, vydrž, kámo!. A také k nim chovám obdiv. Obdiv, že přes svůj věk, váhu nebo rozpoložení vylezli ven, nasadili tenisky a vrhli se do toho. Obdiv, že i když už zcela zřejmě nemůžou, stále se snaží držet tempo a zaběhnout ještě o kousek víc.
Ale také mě občas vyděsí - představte si, že navečer proti Vám z křoví vystřelí rajče před infarktem. Nic příjemného.


----------------------------------------------------------------------------------------------------

To by ode mě dnes asi bylo vše. Ted mě zajímá - jaké typy běžců rozlišujete Vy? 

A mezi které se řadíte? 

Já se považuji za většinového pohodáře, nicméně když mám špatný den, dokáži rychle přepnout na závistivku. No a ke konci trasy už jsem naprosto jasný rudoksicht. 

Mé běhací motto. !




35 komentářů:

  1. Pěkný článek, pobavil :) Já patřím do skupiny podle nálady a playlistu, únavy a dalších faktorů, ale určitě spíš běžec pohodář, který si i někdy tančí, hopká a pozpěvuje (asi musím vypadat fakt vtipně :) občas zarytec, to když si svůj výběh zpříjemnim sprinty do kopečků (což je pokaždé:D) a při tom si vypnu mp3, jak ji mačkám soustředěně v ruces, tak většinou doběhnu a trochu si zanadávam :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji :) A je až neuvěřitelné, jak je každý běh jiný a vždy to záleží na hrozném množství různých faktorů :)
      Hopkání a prozpěvování je nejlepší, to také dělám, když zrovna nikdo není na obzoru :D Jinak za sprinty do kopečků klobouk dolů, pro mě kopce existují jen 2 - a to ty, které musím vyběhnout, pakliže se chci dostat domů na své oblíbené trase :D

      Vymazat
  2. senzační rozdělení, já běžce dělím na pohodáře a zarputilé běžce :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Joo, to jsou takové asi 2 nejčastější kategorie :D

      Vymazat
  3. Krásně se ti podařilo rozškatulkování. :))
    Já neběhám, takže se bohužel k danému tématu nemohu vyjádřit. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Snažila jsem se to vystihnout :D
      Třeba jednou běhání přijdeš na chuť...a nebo také ne:) Já Tě naprosto obdivuji za tu dřinu v posilovně! :D

      Vymazat
  4. Opravdu pěkný, vtipný článek :) já bych byla nejpravděpodobněji dupavec funavý :D už asi jen z toho důvodu, že moc neběhám a když jsem unavená, tak při běhání dupu :P :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že se líbí! :) Haha, každý máme svůj styl, že :D Hlavní je vyběhnout:) Každý kilometr se počítá.

      Vymazat
  5. Tak ty názvy mě fakt hodně pobavily :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, hledala jsem co nejvýstižnější pojmenování :D

      Vymazat
  6. Tak já bych se asi zařadila k rudoksichtu klopýtavému :D

    OdpovědětVymazat
  7. Skupina- aneb běžím, když nestíhám, takže končím jako Rudoksicht klopýtavý po 20metrech běhu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D Haha, dobíhání tramvají je také takové moje ranní kardio

      Vymazat
  8. Skvělý článek :D Taky chodím běhat, no usmívám se kolem sebe, poslouchám hudbu, zatím typy lidí rozlišené nemám :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :))
      To je krása, takových lidí by mělo být víc! Hlavní je se usmívat :)

      Vymazat
  9. Tímhle jsi me dost pobavila😄 akorat me trochu mrzí, ze jsem rudoksicht uz od zacatku😄 protoze kdybys me potkala, asi by ses strasne smála😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda! :D A myslím, že to nebude tak horké, však každý je ve finále docela rajčátko :D

      Vymazat
  10. Taky jsem nejspíš ten pohodář, ale na konci běhu se vždycky změním šampion a po běhu rudoksicht :D Závistivka být ani nemůžu, protože za celou svoji běžeckou historii jsem při běhu potkala jen jednoho běžce! Taky není divu u nás na vesnici, kde se to důchodci jen hemží :D
    Vážně vtipný článek, dost jsem se nasmála :D
    http://fitlucy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  11. Tak jsem se zcela jednoznačně našla v šampionovi nevnímavém... když běžím, snažím se soustředit na to, abych se správně pohybovala, příliš nefuněla, nepřepadávala dopředu... ale ono se to blbě hodnotí, protože běhám doma na páse, ne venku, takže bych klidně mohla být závistivka nebo naopak pohodář a ani o tom nevím. :D

    OdpovědětVymazat
  12. V létě jsem rozhodně bývala ten Rudoksicht, když jsem musela běhat v tom vedru, ale potom na podzim už to bylo celkem dobrý :D Jinak bych se asi nepřirovnala k ničemu, co jsi tady napsala. Já bych byla spíš nějaká Loudavka zamyšlená :D Běhám docela dost pomalu a u toho většinou čumím před sebe a přemýšlím :D Vždycky si najdu něco, na co myslím a vydrží mi to klidně celou hodinu. Většinou si plánuju, co si dám ke snídani :D Člověk na tu námahu úplně zapomene :D

    http://kuchtimeslaskou.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  13. Tak to asi zklamaná budeš :( :D nechutná úplně stejně, jako ten poctivý. Jinak článek pobavil :D a při mých dvou výběhů za tento rok (jsem ostuda) jsem byla jasný adept číslo 1 :D
    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. haha :D aj ja rada pozorujem bežcov naokolo a tu v Košiciach sú celkom milý, väčšina z nich aj kývne na pozdrav keď beží okolo :)

    OdpovědětVymazat
  15. No tak já jsem bohužel hlavně rudoxicht. Ale je mi dost jasné, že kdybych neběhala ve tmě po práci, kdy už normální lidi ven nelezou, byla bych zelená závistí :D Ale tak třeba časem se na toho pohodáře vypracuju :) děkuji za hezký článek!

    OdpovědětVymazat
  16. :D Tak to jsi mě pobavila! Já nejsem radši nic, ale když už, tak asi rudoksicht nebo šampion nevnímavý :D

    OdpovědětVymazat
  17. :D :D :D tak teď jsem se od srdce zasmála :D já bych se zařadila do kategorie neběhomil lenošivý :D

    OdpovědětVymazat
  18. Parádní článek :)) Já chodím do parku se maximálně tak vyvalit na deku nebo na lavičku s knížkou když je pěkně a patřím mezi čumily s uznáním...Obdivuju holky větší váhové kategorie než jsem já, že jsou vůbec schopné něco se sebou dělat protože já nejsem. A pak ráda očumuju běžce, to je kolikrát moc pěkná čumenda:)

    OdpovědětVymazat
  19. Poníženě přiznávám, že jsem Rudoksicht klopýtavý, a to už po minutě běhu. :D :D Nemám vůbec žádnou kondičku, běhat neumím! Raději než běh provozuju jízdu na kole, bruslení, nebo plavání. :D

    OdpovědětVymazat
  20. Dost dobrý :D Vím, že to nejsou běžci, ale zařadila bych sem i řidiče, co si můžou vykroutit hlavu a neví, kam točit volantem, když kolem tebe jedou :D

    OdpovědětVymazat