čtvrtek 4. prosince 2014

Recept - skořicovo-jablečné muffiny

Ahoj!

Jakožto bloggerka stojím za starou bačkoru, ano ano, já vím. Ale dnes jsem si našla čas, abych se s Vámi podělila o úžasný recept na ty nejlepší muffiny, jaké jsem za poslední dobu měla možnost ochutnat!

Pekla jsem je jako ,,vstupné" na keramické trhy minulý víkend a myslím, že sklidily úspěch. Recept jsem tak trochu splácala dohromady z několika různých receptů na internetu a kupodivu z toho vzniklo něco, co se dalo jíst.

Tady je tedy recept na krásně měkké, vláčné, trochu mokřejší a naprosto výtečné muffiny.



Na skořicovo-jablečné muffiny (cca 12-15 ks) budete potřebovat:
  • 2 vejce
  • 100g cukru
  • 1 balíček vanilkového / skořicového cukru
  • 120g másla / hery
  • 2 ks jablek
  • 6-8 lžic mléka
  • 240g celozrnné / klasické polohrubé mouky
  • 1,5 lžičky mleté skořice
  • 0,5 balíčku prášku do pečiva
  • případně - vlašské ořechy
Postup:

  1. Vejce ušleháme s oběma cukry
  2. Přidáme rozpuštěné máslo
  3. Přidáme nastrouhaná jablka se skořicí
  4. Nalijeme mléko
  5. Nakonec přisypeme prosátou mouku s práškem do pečiva
  6. Těsto důkladně promícháme a plníme formičky na muffiny cca do 3/4
  7. Případně navrch zdobíme vlašským ořechem

Předehřejeme troubu na 170 °C a pečeme po dobu cca 30-35 minut.
Dopečenost muffinů můžeme zkontrolovat špejlí. Jakmile budou mít zlatavou barvu, je nejspíš na čase je vytáhnout z trouby. Skvělé jsou ještě teplé s jogurtem a oříšky, popřípadě s mlékem.

Dobrou chuť!


14 komentářů:

  1. Je to jasné, o víkendu peču! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víkendy jsou na to jako stvořené! :) Tak ať chutná!:))

      Vymazat
    2. Moje muffinová premiéra a byly /teda jsou/ úžasné, rozhodně jsem je nedělala naposledy! :)

      Vymazat
  2. Vypadají naprosto skvěle! Kombinace jablko a skořice je přímo pro mě! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, byly výborné:)) Tuhle kombinaci také miluji, hlavně na podzim a v zimě :D

      Vymazat
  3. Tie teda vyzerajú úžasne! mňááám!!! Jablko a škorica je dokonalá kombinácia, ja ju milujem v hocičom, či už v koláčom. ovsenej kaši či takto v muffinoch :) A krásne sa ti vydarili ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Luci, vážně se povedly!:)) Přesně tak, to je taková nesmrtelná kombinace, krásně voní a připomíná mi Vánoce :D

      Vymazat
  4. ježíš to je nádhera, slintám z té fotky a musím je zkusit, skvělá kombinace chutí, doufám, že se mi podaří :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, děkuji mockrát:)) Určitě je zkus, snad budou chutnat!:)

      Vymazat
  5. Mm, ty budou výborné a líbí se mi, jak mají nahoře ten ořech :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  6. Mnam! Kombinace jablko, skořice a ořechy prostě NIKDY nezklame! :3 upeču v neděli jako dezert po obědě :)

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadají dokonale! Kdyby nebyl prosinec a vánoce za dveřmi, hned bych se na ně vrhla :D

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají báječně :* skořice a jablka je skvělá kombinace- já bych ale ještě přidala rozinky :*

    OdpovědětVymazat