sobota 17. ledna 2015

NUDA <--- a to je co?

Ahoj!

V minulém článku jsem se Vás ptala, jaký typ příspěvků byste nejvíce ocenili. Víceméně z toho vyplynulo, že je to vlastně jedno (:D), ale v hlavě mi utkvěl jeden komentář zmiňující, zda bych nenapsala článek o svém volném čase. 



Tak tady je - NEMÁM VOLNÝ ČAS.

Nejlepší článek, co jsem kdy napsala.

Jedeme dál!

Haha, dělám si samozřejmě srandu. Ráda přeháním a ráda si stěžuji. Ale faktem bohužel zůstává, že od září mám volného času na nějaké svoje kraviny aktivity vážně pomálu. Vlastně si nepamatuji, kdy jsem naposledy zažila situaci, kdy bych si řekla: Ty jo, já mám dneska volno celý den, co jen budu dělat? Většinu svého volna totiž trávím cvičením nebo učením se.

Vyhovuje mi mít poněkud aktivnější (někdy až šílený) režim, nemám ráda dny, kdy jen sedím na zadku a nic se neděje. Nicméně přiznávám, že si po takových dnech přeci jen občas zastesknu, čistě z nostalgie - vzpomínka, jak jsem před X lety měla tuny a tuny volného času. 




Co jsem ale nikdy neznala? NUDU (Aby bylo jasno, teď se bavíme o volném čase, nikoliv o škole, tam se nudě někdy zkrátka nevyhnete.). Pro mě je slovo nuda asi jako slovo vředy-mám k němu doslovný odpor. 

Říkám si, jak vůbec taková nuda může existovat, co to je a jak se projevuje. Přeci v každém momentu každého dne, v jakékoliv situaci a s kýmkoliv jde vymyslet nějaká aktivita. Nemusí to hned být trénink, fotografický kroužek nebo vynalézání léku na rakovinu - stačí jakákoliv maličkost jako dobrá knížka, básnička, milý obrázek nebo vtipný seriál. 
I čučení do zdi pokládám za aktivitu (a někdy ji poměrně úspěšně provozuji - zejména když se mám učit). I čučení do zdi může být příjemné, pročistíte si hlavu a chvíli neděláte nic. To ale stále neznamená, že se nudíte, no ne? 

Tedy jak jsem řekla, můj volný čas (když už nějaký existuje) vždy byl, je a bude zábavný.

Za svou kroužkovou kariéru jsem vystřídala nespočet různých sportů - od plavání přes volejbal, atletiku, tancování (které mi vydrželo nejdéle), horolezectví až po basket (to byl jen takový záchvěv - představte si trpaslíka, jak se snaží sundat čokoládu ze skříně - tak jsem asi vypadala).
Nakonec jsem ale skončila bez kroužku.

To ovšem neznamená, že bych byla bez zájmů. Baví mě totiž nespočet věcí, takže jakmile padla otázka na můj volný čas, hlavou se mi začaly vířit tisíce myšlenek. 



Co ráda dělám? 

Samozřejmě miluji sport, to tady již několikrát zaznělo - a většinu svého volného času trávím právě cvičením všeho druhu - kolo, běh, posilování, lyže...cokoliv. 
Dále jsem občas dokonce i tvor ne-tak-úplně-asociální, takže moc ráda jen tak posedím s kamarádkou na kafi, zajdu pozdravit do vinárny nebo se přitulím k řádně vychlazenému půllitříku v dobré společnosti. Nebo takové koncerty, divadla a výstavy - všechno tohle miluji a občas po nějakém kulturním zážitku vyloženě prahnu. Myslím, že je to součástí sebevzdělávání a formování vlastní osobnosti, proto jsem vděčná, že mi Praha nabízí tolik možností, jak se rozvíjet a poznávat. 

A když už se rozhodnu asociál být, volba padá na kreslení, focení, grafiku, psaní básniček a příběhů, nakrucování se před zrcadlem, výletování (hlavně do přírody) nebo vypnu u seriálu, filmu či počítačové hry (zdravím CSko, počkejte, Boti, až mě zase někdo naštve!). No a pak je tu instagram, blog a další sociální sítě, kde tedy někdy, přiznávám se, trávím více času, než by možná bylo zdrávo.

Zkrátka a jasně - vždy si najdu něco, co mě těší a čím se zabavím. Myslím si, že každý z nás má nějakou aktivitu, která ho baví a naplňuje. A pokud ne, hledejte. Proč tedy sedět doma a vzdychat v depresi, že se nudíte a nemáte do čeho píchnout? Co třeba zkusit něco nového? Vyrazit do světa poznávat nová místa a lidi? Nebo třeba udělat něco prospěšného a pomoci těm, kteří to potřebuji? Možností jsou tisíce a tisíce, neztrácejte proto svůj drahocenný volný čas a užijte si ho naplno! 



Co jsem tímto článkem vlastně chtěla říct? 


NENUĎTE SE.


Je to zbytečné. 

A je to NUDA.

20 komentářů:

  1. Taky už jsem si straaaaašně dlouho neřekla tu větu, že mám volný celý den :D Pořád je co dělat a nejvíce mého volného času zabírá právě to cvičení a učení :) A taky nesnáším, když nemám co na práci (což se už vůbec nestává), prostě potřebuju pořád něco dělat :D Na sociálních sítích taky trávím mnohem více času, než je zdrávo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak,jak jsem neproduktivni, kolikrát z toho začnu byt až nervózní:D a ano,sociální sítě jsou příběh sám o sobě:D

      Vymazat
  2. Jako bys mi mluvila z duše.
    Absolutně nesnáším nudu a s tím i spojené nudné lidi. :D Vždycky se snažím nějak zabavit, i když se mi zrovna nic nechce dělat. Ale opravdu už jsem se dlooooouho nenudila, není na to čas. :D
    Do kroužků jsem nikdy dřív nechodila, jednu dobu jsem hrávala rugby, ale jinak jsem se ničemu naplno nevěnovala. Teď když necvičím nebo nejsem v práci, tak se dívám na seriály, píšu na blog, čtu knížky (i když na to není moc času, což mě mrzí :/), nebo si zahraju nějakou hru s bráchou na Xboxu, nebo něco dobrého ukuchtím, nebo jdu se psem ven, nebo... Prostě vždycky něco vymyslím, jen abych něco dělala. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ják říkáš-kolikrát mám diky tomu úplnou averzi vůči lidem,co jen sedí doma a stěžují si:D
      To je super,že si sama vymyslis tolik různých aktivit:) a to rugby tedy zní zajímavě,nevěděla jsem,že tady v Čechách existují kroužky na tenhle sport :)

      Vymazat
  3. Nudu jako takovou asi také neznám. Ale znám ten stav, kdy sice mám spoustu věcí na dělání, ale mám tak blbou náladu, že nedokážu nic jiného než čumět. :D Snad budou ale tyto stavy s další změnou jídelníčku na dobro pryč. Obdivuji tě, vůbec se netěším do maturitního ročníku. :D Nebo vlastně spíš těším, čím dřív vychodím střední, tím líp. Někdy potřebuji být nutně časově vytížená a někdy bych nejraději byla zalezlá celý den doma. Nikdy nevím, s čím se probudím. Já ráda relaxuji u seriálů, v kině, v kavárně či u dobré knížky, ale miluju trávení volného času sportem. :) Mám (spíš měla) jsem hrozně moc sportovních "kroužků", které mi zvedají náladu a baví mě. :) Jo a ještě jsem ti chtěla poděkovat za ten povzbuzující komentář, který mi také moc podpořil. Obzvlášť z tvého příběhu čerpám inspiraci. Hodně štěstí v nadcházejících dnech! :)

    roxyshealthyland.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se s lepším jídelníčkem takové stavy nechutí dají eliminovat,ale obávám se,že nikdy nezmizí úplně,protože tohle občas má každý:D i na toho nejveselejsiho člověka to někdy dopadne a rázem je jak kakabus a ic se mu nechce:D
      Upřímně se už také těším,až ze střední vypadnu,8 let s těmi samými lidmi ve třídě-nic moc:D ale neboj,maturitní ročník určitě zmaknes)
      Když máš ten den chuť se válet,proč si to občas nedoprat. Jenže u některých se z toho stal až příliš častý zvyk :D

      Jinak nemáš vůbec zač,doufám,že už Ti bude jen a jen lépe!:)

      Vymazat
  4. Jooo tak v tomhle jsme za jedno :D 1) VOLNO jsem měla naposled asi někdy na gymplu 2) FURT musim něco dělat, i když v poslední době nemám moc na výběr, protože kromě cvičení, kterě sfouknu v 7 ráno, celý den musim dělat něco do škol ... Ani nepamatuju, kdy jsem se s Martinem (kromě jednoho výletu) viděla víc než pár hodin. A kamarádky? Co to je? :D z toho vyplývá 3) ráda si postěžuju :DDD no ale furt lepší než se nudit že ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle mě právě děsí:D kdyz nestíhám už teď,co budu dělat až budu má vs?!:D každopádně to zkouškové musí být šílený masakr...obdiv,jak se s tím peres!

      Vymazat
  5. :D :D :D Ta první animace mě naprosto dostala! :D já teda nudu znám.. nevím:D jsem moc líná na to něco dělat, tak rači ležím a stěžuji si, jak se nudím:D
    Ani mi nemluv!:D od doby, jak jsi mi poradila, jak dělá kuskus ho jím denně.. takže ti pěkně děkuju!!:DDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe, je bezvadná :D
      No jo, taková situace u mě občas nastane, že ležím a v duchu si stěžuji, že nic nedělám a přitom nic dělat ani nechci - ale to většinou trvá tak 10 minut :D
      Haha, to jsem ráda! :DD

      Vymazat
  6. Rodina, kamarádi, učení, cvičení..a pořád dokola. Volného času je pomálu, ale nabité programy přímo miluju! :) To potom večer uléhám do postele s hodně dobrým pocitem, že jsem něco udělala :)
    Fit Maddie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, je to někdy trochu šílený kolotoč. Ale také jsem za to ráda - jít spát s takovou tou příjemnou únavou je k nezaplacení :)

      Vymazat
  7. ANIČKO,ted bych do sveta vykricela jak moc miluju tve clanky ! jak je mozne ze nekdo dokaze tak uzasne psat ??nejvic jsi me pobavila s tou zdi a ucenim...opravdu jsem rada ze jsem na tebe narazila !:)) NABITE dny taky zeru proto je me u meho noveho pritele u ktereho si ted rikam sakra co nas spojuje stve ze miluje valeni !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, Ty jsi skvělá, to si ani nezasloužím, děkuju! :D Vždycky mi uděláš komentářem hroznou radost :))
      Bývalý přítel také miloval se povalovat, ale tak extrémně, že jsem to fakt nemohla vystát :D

      Vymazat
  8. Taky si vůbec nepamatuju, kdy jsem se naposledy nudila :-D Buď se mi o program postará škola a když ne, tak je plno věcí, co potřebuju (chci) dělat, že bych nejraději den natáhla. Vaření/pečení, cvičení, čtení (to miluju), klidně se i navíc mimo školu něco dobrovolně učím, když je času víc, jdeme na výlet...a je toho prostě tolik, že ani všechno nestíhám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím,že zrovna Ty s tou školou máš o zábavu postaráno :D Také zbožňuji čtení a mrzí mě, že na něj nemám dost času - respektive teď čtu pouze četbu k přijímačkám a maturitě a nic, co bych vyloženě chtěla. A ty Vaše výlety jsou skvělé, líbí se mi, jak často s přítelem někam vyjíždíte :)

      Vymazat
  9. Anči, úplně doslovně jsi vystihla moje překrásné dětství, dodneš s kamarády/kami vzpomínme na tu nejkrásnější dobu, co jsme si užili srandy a zábavy (a průšvihů:D), úplně bez starostí a všeho zbytečného:-) Já si dodnes najdu pořád něco, ať už se začtu do oblíbených a ted nakupených knih, které si chci přečíst, nebo jen relaxuji a užívám si chvilky s šálekm čaje třeba, jdeme na procházku s kaamrádkou, cokoli, ale takové to sednout si na zadek a přemýšlet, do čeho píchnout vůbec neznám:) A když, tak vždycky jsu péct, to je jistota!:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noo joo, dětství. Do toho se nostalgicky vracím snad denně. A vždycky si tak trochu pofňuknu, jak to bylo krásné období. Neustále se něco dělo a tak nějak jsme všichni byly až zoufale šťastní.
      Spojení dobré knihy a čaje je k nezaplacení:)
      Haha, ano, pečení to případně vždy jistí - udělá to radost hlavě i žaludku :D

      Vymazat
  10. Aoj :) nemám čo dodať ... len pekne pokyvujem hlavou na súhlas a chválim super článok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji a jsem ráda, že se najdou lidé se stejným názorem:)

      Vymazat