středa 7. ledna 2015

Roztržený pytel plný FITNESS

Ahoj!

Zdravím Vás v novém roce. Doufejme, že bude stejně víceméně dobrý a víceméně v pohodě jako ten předchozí. Dodatečně Vám všem přeji hodně štěstí, zdraví, lásky, radosti a pohody. (A sama sobě přeji, ať v roce 2015 nekončí má studia :D)

Původně jsem neměla v plánu psát článek, jelikož mě hodně nepříjemně tlačí čas a kvůli častým nemocem mě nejspíš čekají komisionální zkoušky z francouzštiny (což je jako by mě někdo nutil se plazit kravskými lejny s pavouky pod tričkem), nicméně tahle myšlenka mě trápí už dlouho a cítím nesmírné nutkání se o ní podělit. 

Také jste zaregistrovali ten obrovský BOOM fitness a zdravého životního stylu? 




Je to vidět všude kolem a snad ve všech oblastech - najednou se všichni hrnou do posiloven, jedou ,,bomby" a dodržují ,,clean eating". Tisíce a tisíce fitness účtů na Instagramu, desítky motivačních účtů a poraden na ask.fm, nespočet facebookových stránek. Zdravé varianty ve fast foodech (i když kolikrát spíše ,,zdravé") s označením FIT.

Protože teď všichni chtějí být fit, healthy, strong, proud a nevím, co ještě. 

Dobře, podívejme se na to z racionálního hlediska - je to snad dobře, ne? Lidé se konečně zvedají z křesel a jdou se hýbat. Konečně zahazují pytlík brambůrek a začínají jíst skutečné jídlo. 
V módě již nejsou vyhublé modelky, ale vymakaná fitness těla. 

Jeden by řekl, že na tom přeci není nic špatného.

Zkusme se na to ale podívat z jiného úhlu. 

Vídám mnoho lidí, kteří sice začínají cvičit, ale buď to přehání a nebo si jinak ničí tělo například špatnou technikou. Bezhlavě se pouští do každého sportu, aniž by uvažovali o tom, co je jim blízké a co je baví. Hromadně si kupují permanentky do posilovny - kolikrát jen z důvodu, aby šli z dobou. 
Protože skoro každý jejich kamarád tam chodí.

Protože teď je to IN.



Chvíli vyjeveně koukají na činky a pak se pouští do ,,workoutu". Jakmile jim to stačí, pořizují selfie, jakože tam fakt byli, hodí to na insta, aby to viděl Pepa, Janča i Danča, připíšou k tomu miliony hashtagů a nezapomenout několikrát zmínit, jako jsou krásně nabití energií a endorfiny. A zcela možná jdou domů naprosto bez výrazu. 

Doma nezapomenou otevřít svých X účtů na rozličných sociálních sítí a všude napsat o tom, jaký to dnes v té posilovně byl nářez. Hned po tom se pouštějí do rad pro ostatní. O tom, jak jíst a jak cvičit. 

Protože když jsem začal před týdnem, už mám znalostí dost, no ne? 

Všichni teď přeci chceme pekáč buchet, namakaná stehna a pořádný biceps. K tomu je třeba si pořídit ty správné hadry, nasadit drsný výraz a konečně zapadáme.

Věšáky na oblečení v podobě vychrtlých modelek na molu už jsou dávno pasé, teď se nosí ABS a BIG BOOTY. Ale s nízkým procentem tělesného tuku, samozřejmě! 

Začínáme všichni jíst zdravě a přemýšlíme nad tím, co jíme. Někdy až moc. Počítáme makra, dodržujeme paleo, IFYM, přerušovaný půst, nejíme lepek, mléčné výrobky, kontrolujeme přijaté kalorie. Snadno se stáváme posedlými svým vzhledem a stravou, kterou přijímáme. Čím dál častěji se objevují poruchy příjmu potravy. 

(na podobné téma jsem odkazovala už v tomto článku)

Jen se stačí podívat na blogy - vyrojilo se jich doslova stovky - a všechny více či méně zaměřené na fitness a zdravé stravování. Nemluvím teď o těch, co jsou tu již dlouho - to jsou holky, které vědí, co dělají. Také nemyslím blogy, jejichž obsah je kvalitní a člověk se něco dozví. Ale kolik je takových, kde jsou v podstatě jen motivační obrázky, jídlo, fotky ze cvičení a text se ztratil v Matrixu?



A já se přistihla, že mi to vadí. Prostě mě to upřímně rozčiluje. Spoustu těch nových blogů už ani nemám náladu sledovat, jelikož mi to přijde pořád to samé dokola. Teď rozhodně nechci nikoho urazit, ale zkrátka se nemohu ubránit zoufalým pocitům. 
Lidi, kteří se mi ještě před rokem smáli, co to dělám, proč běhám, proč posiluji, proč jím tak zdravě - ti ode mě najednou chtějí poradit, koukají, co nosím za jídlo do školy a najednou si začnou nosit to samé. Lidé, kteří ještě před rokem nad posilovnou mávli rukou, jsou teď nejvíc fitness people. Tak si jen říkám, co se sakra stalo? 

Je to zkrátka trend, který hýbe současným světem. 

Možná bychom si ale měli uvědomit, že je to trend jako každý jiný, hromadné šílenství jako každé jiné. Možná bychom se měli trochu uklidnit a podívat se na celou situaci s odstupem. Nehrnout se do zuřivého posilování jen proto, že je to teď módní. Když Vás baví tenis a hrajete ho odmalička, hrajte prostě tenis. Když Vám chutná chleba, nejste obézní a nemáte po něm problémy, prostě ho jezte. 

Ke zdravému životnímu stylu si každý musí najít svou cestu. Důležitou roli hraje vnitřní motivace. A motivací teď nemyslím - být in, zapadat a vypadat dobře. Motivací myslím být spokojený, šťastný a zdravý. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ufff, asi jsem vyjádřila všechno, co jsem chtěla. Tedy měla bych toho na srdci ještě víc, ale nechci se rozčilovat. Také doufám, že chápete, že článek je psaný s určitou nadsázkou a naschvál některé situace přeháním a přibarvuji. Rozhodně bych se nerada někoho dotkla. Jen jsem chtěla napsat, jak to vidím.


Budu moc ráda, když mi napíšete svůj názor na toto téma :-)

40 komentářů:

  1. Ahoj, je fakt, že těch nových nadšenců je obzvlášť teď po novém roce opravdu hodně, ale myslím, že většina do několika měsíců odpadne :P A pokud ne, je to jedině dobře pro ně :) Každý někdy začíná, zkouší nové věci a rozhoduje se podle svých zájmů i současných trendů... Ti, co začali před námi, si možná říkají to samé o nás :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ,Nemyslím teď to novoroční šílenství, to je každý rok :D Ale celkově to vnímám - a nejen já - jak se prostě s celým fitness roztrhl pytel:) Jak jsem psala - je super, když se lidé začínají hýbat, jen mě zkrátka rozčiluje, že je to kolikrát z důvodů, aby šli z dobou, bohužel takových znám dost.

      Vymazat
  2. Moc výstižně napsaný článek! Já se přiznávám, že to taky poslední dobou okolo sebe pozoruji. Když já začala před rokem a půl se sebou něco dělat, taky se na mě všichni dívali jako na magora. Pravda, já to sice pak zahnala do extrému, ale ze začátku to bylo opravdu zdravé, nevinné a pod dohledem odborníka. Bohužel je mít extra fit postavu stejně nebezpečné, jako mít extra skinny postavu. V obou případech je to hra na nízké procento tělesného tuku. Navíc mě taky neuvěřitelně irituje, když mi kamarádky, které mi v "dietě" cpali kolu a brambůrky, píší o rady, co jíst, jak cvičit apod. Stejně tak mě překvapují spolužačky, které se ještě okolo sebe nedávno "vyzdvihovaly" tím, že necvičí a jsou na sport nešikovné jak střeva, se teď o přestávkách baví o tom, jak je bolí nohy z krutého leg daye, protože byly přece na páse a pak si na dvě minuty sedly na gynekologické křeslo. Facebook je pak plný příspěvků s hastagem #fitnessaddict a příspěvky typu: "Stačil jeden den v posilovně a už jsem závislá."
    Souhlasím, že je to fajn postup od hubnutí nejezením k hubnutí zdravou stravou. Nevím ale, jestli to "zdravou stravou" nepatří spíše do uvozovek. Čím více fitness nadšenců, tím více PPP. Možná že oproti dřívějšku ubylo anorektiků, za to ale určitě přibylo ortorexiků a těch, co jsou závislí na počítání. Já sama se z toho dostávám, ušla jsem už dlouhou cestu, ale o to víc je těžší sledovat, jak do stejné situace zapadá víc a víc lidí. No nic, už budu končit. Snad dává můj komentář alespoň trochu smysl, neboť jsem psala to, co mi zrovna do hlavy vlezlo bez cenzury a korekce. :D

    roxyshealthyland.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dává naprostý smysl a skvěle jsi doplnila to,co jsem nestihla ve článku obsáhnout. Mluvíš mi z duše. Každá doba má asi svoje,tak teď je to zrovna fitness. Asi zastrcim hlavu do písku jako pštros a budu čekat,až se to přežene:D
      Jinak doufám,že se Ti jednou podaří se od toho distancovat úplně a budeš spokojená:)

      Vymazat
  3. Taky mě ten celý nový #healthylifestyle dost leze na nervy, je to VŠUDE, a u hodně lidí to přerůstá v nehezkou posedlost.
    Jasně, taky pořád cvičím, snídám kaše, svačím tvarohy a obědvám kuskusy, ALE mám i normální život a v něm normální priority, a ne na prvním místě gramy tuku, sedící makra a správné vlnění sacharidů.
    Kolikrát je mi z toho až smutno (tak to nečti Markéto!!! :D), když vidím, jak strašně někdo řeší každé sousto, jestli si to může nebo nemůže dát...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, jedu si stále to svoje,ale už dlouho a nijak mě nevzrušuji současné trendy:D
      Jsem ráda,že nejsem sama,kdo to vnímá. Jako by se rozproudilo úplně šílenství. Jak říkáš-nejhorší je pozorovat,jak se někteří ničí a stávají se úplně posedlými...bohužel s tím nemůže člověk nic dělat,jen se tiše dívat a doufat, že přijdou k rozumu/

      Vymazat
  4. Více méně s tebou souhlasím. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvěle napsáno, naprosto souhlasím. Naráz je toho všude plno, všichni žijou fitness a chodí do posilovny, jako by jakýkoliv jiný druh pohybu a jiný životní styl byl nějak méněcenný. Taky mi přijde, že si čím dál víc lid dělá kurzy na trenéry, připravuje se na různé soutěže a tak podobně...
    Nejsmutnější je, že často životní styl těch fitness lidí není až tak zdravý, jak by se mohlo zdát - až už fyzicky - huntujou se různými vlnami a podobně, tak psychicky, když jsou tím vším posedlí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že to vidíme stejně. Přesně, jak píšeš o té méněcennosti - kdo neposiluje, jako by nežil a všechny ostatní typy pohybu jsou najednou těmi fitness nadšenci pomalu zavrhované.A ano, trenéři, výživoví poradci a bikinky - těch je jak mravenců.
      Tak tak, horší je, když se od nich ještě někdo inspiruje, začne je napodobovat a už se to nese..

      Vymazat
  6. Také souhlasím s daným článkem. Je pravda, že je to dobře, že se rozhostil takovýhle boom oproti třeba anorexii a bulimii, kdy před časem přiznejme si to, tady bylo a zřejmě neustále je hodně blogů pro anorexii apod. Což naprosto nechápu. Ale samozřejmě máme právo na názor, tak proč ne. Nicméně jak říkáš, většina blogů o oblasti fitness stojí za houbelec a naopak ty, které za něco stály, jako např Moje Tělo, skončily, neboť všichni začínali být až moc chytří a kritizovali za každou blbinu a bombardovali otázkama zřejmě pořád dokola. Já osobně jsem blogovala pro radost, nic k fitness, nicméně jako každá holka, nejsem nikdy spokojená se svým tělem a chtěla jsem začít něco dělat. Blog byl k tomu super motivace a místo pro zapisování. Ale nedařilo se mi to dodržovat a navíc, jak přišla ta vlna, tak jsem si řekla, že na to se*u s prominutím, neboť nikdy nebudu tak kvalitní jak vy ostatní a radši jsem si zřídila papírový deník =)
    Takže chci jen říct, že Ty tady to místo v těch fitness blozích určitě máš, i když se samozřejmě nezaměřuješ pouze na to =) Prostě určitě pokračuj, myslím, že v tom Tě podpoříme všichni.
    P.S. nejhorší mi přijdou kluci, kteří chcou mít supr svaly, chodí do posilovny, šíleně sypou, ale stravu moc neřeší... Brrr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, ale bohužel stejně je na druhou stranu více orthorektiků a lidí posedlých vlastním tělem... Co se týče pro ana blogů, ty bych prostě zakázala. Sice máme právo se svobodně vyjadřovat, ale přijde mi to, jako by si někdo založil blog o tom, jak vraždí lidi nebo stahuje štěňátka z kůže.
      Přesně tak, ty výborné a dlouholeté fitness blogy končí, jak Moje Tělo, tak i Monča (ta se tedy jen přesunula a změnila obsah, ale stejně) a naopak je čím dál tím více těch nekvalitních. Také nejsem žádný odborník, proto si dávám pozor, o čem píšu a blog mám spíše obecně zaměřený.
      Je dobré si uvědomit, že tím, co zveřejňujeme na internetu, můžeme ovlivnit čtenáře, navíc nebudu přeci psát například o politice, když vím prd - a to v okruhu fitness právě vídám čím dál tím častěji. Mít blog jakožto takový vlastní fitness deníček mi nepřijde špatné, ale psát rady a tipy o tématu, které nemá člověk pořádně nastudované..
      A jinak děkuji, že si to myslíš, i když svůj blog bych neoznačila čistě jako fitness:) To by mě ani nebavilo, ráda si občas hodím nějaký filosofický článek či něco kulturního :)
      No ano, klasika...cpou se burgery a pak berou tisíce suplementů. Navíc to všem nandávají, na holky kašlou a jsou kingové.

      Vymazat
  7. Amen :D já jsem začala hubnout, když ještě nikdo blog neměl (ani já :D) a četla jsem akorát OnaDnes se zaručenými dietními tipy :D tak je to i trochu dobře, že tu máme pár lidí, kteří tomu jakž takž rozumějí a jsou ochotni poradit .. jenže teď je otázka, kdo tomu rozumí a kdo se tak tváří :D třeba já cvičím čtvrtým rokem, ale za odborníka se nepovažuju ani náhodou, protože jsem si to v hlavě srovnala akorát loni a taky vím, že co vyhovuje mně, nevyhovuje někomu jinému ... přijde mi, že je v pořádku dělit se o svoje zkušenosti (to mi nechutná, to mi chutná, to mě baví, to je naprd) .. ale pak je tu ten trend, povýšit sama sebe na guru všeho fitness a říkat tohle se má a tohle se nemá. A pak to čte někdo, kdo nemá páru o ničem, i když má dobrý úmysl začít, a vezme to za špatný konec a buď si ublíží a vykašle se na to, a vrátí se k chipsům a televizi, nebo se stane úplně stejným guru a hlásá kraviny. Stejně tak je to se všemi možnými supplementy, jak už jsme se o tom včera "bavily" - BCAA, NA, HIPHGDIP, KHISOH, KFPIZW, bez toho všeho člověk přeci NEMŮŽE vkročit do posilovny :D stejně tak oblečením, hlavně že mám bombarďáky Under Armour a boty Nike Free 985795, ale že neudělám ani dřep s osou, to už je vedlejší ... :D uff, taky jsem se nějak rozepsala :D ale taky mě to trochu štve, protože si říkám, že když já si přijdu pořád jako začátečník, a taky víceméně pořád jsem, i když ne úplný, proč vidím kolem sebe tolik bikin a gymrats najednou .. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OnaDnes :D Haha, to musely být kvalitní začátky. Díky bohu za internet a dostupnost všech informací, to je pravda, ale zároveň musíme být o to víc ostražití, jelikož tato svoboda projevu souvisí i s možností lživých informací zveřejněných na internetu.
      Je dobré mít takovou určitou pokoru, která těm novodobým fitness nadšencům chybí. Také cvičím již nějaký ten pátek a stravuji se zdravě, nicméně netroufám si ani na žádný kurz, protože vím, že mám ještě velké mezery)
      Dělení se o zkušenosti je, jak říkáš, jedna věc, ale nezkušený člověk nemůžu hlásat ,,potvrzené" pravdy.
      :D Suplement ISHDJGSJD je můj nejoblíbenější :DD Ano, to je tak - nakoupí si suplementy, tunu hardů, nejnovější vybavení a pak až zvednou zadek.

      Vymazat
  8. Súhlasím s tvojím názorom a tiež priznávam, že mi to lezie na nervy. Hlavne také to tupé sledovanie a obdivovanie ľudí z fitness sféry a prispôsobovanie vlastného života akoby sa chystali sami na súťaž. A taktiež tie zaužívané "rady" a "jediné pravdivé info" ako niektorí podávajú. A o hladovení,pretrénovaní a akoby čiernobielom svete kde si buď fit a strog alebo si totálne nezodpovedný k svojmu telu a zdraviu, ani nehovorím.
    Ja ako vždy robím úplný opak, tohto roku sa chcem naučiť usporadúvať svoj tréning podľa dňa a nie deň podľa fitka a jedla, zvolniť, naučiť sa jesť úplne všetko odznova a pod. Myslím, že veľa z nás, ktoré si prešli anorexiou, trocha "fitness štýlom" a pod., ideme rovnakým smerom a uvedomujeme si skutočné hodnoty v živote a že treba mať všetko v rovnováhe. A že posilovňa a sravovanie podľa čísel nemusí byť zmyslom života pre každého.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak - to jsi vystihla výborně - přizpůsobování celého denního programu jen tomu, aby stihli ranní kardio a odpolední silový trénink - což bývá režim před závody pro fitness soutěžící v přípravě. A to, že už to kolikrát ani zdravé není, je další věc.

      Je skvělé, že si uvědomuješ, že takle nelze fungovat donekonečna, srovnáváš si to a podstatné je, aby to pro Tebe byla především radost :)

      Vymazat
  9. Přesně to je ono,oč tu běží:) Jako by to byla má slova, je smutné sledovat dříve "normální" holky i blogerky, které jsou dnes bohužel "fanatickými" holkami ženoucí se za supr fitness tělem hlava nehlava...:( V podstatě jsi to vystihla přesně, pro mě osobně se třeba nemění vůbec nic, pořád mám školy víííííííc než nad hlavu a cvičení? Sport? Bohužel,ale to teď ani neznám, 1-2x týdne se na 10 minut protáhnu - alá udělám kočičí hřbet, ruku za záda, otočky-spíš abych ulevila zádům a pak pokračuji v učení, sezení, ležení, papání...:P
    A taky musím dodat, že jsem si díky tomu přestala sledovat 80% blogerek/blogů a instagramů, protože to prostě již není to, co mě inspirovalo, vždy oceňuji to, kde se se zdravou mírou třeba sportuje, ale jak jsi napsala, většina se nyní stává totálně posedlými bytostmi,které nevidí nic, než to, kdy už si budou moci dát tu nálož rýže s kuřetem a brokolicí, kdy už budou moci zvedat ty superhardstrong silné stroje a budovat svaly, jak že se to říká-body building? Bulking? Já ani nevím:D A nevadí mi to, nechci totiž život přežívat na tomhle, ale chci ho žít jinak, abych jednou měla na co vzpomínat a užívat si ho a ne jen vpzomínky na to,jak jsem se honila za tím a oním a zakazovala si to či ono,jen aby se mi někde vyrýsoval sval... jsem moc ráda, že tohle mě nikdy nestáhlo a vím jistě, že ani nestáhne - tenhle "suprmodernfitness" život "bez života" totiž není nic pro mě:))

    OdpovědětVymazat
  10. Ano, máš ve všem pravdu..ztratilo to své kouzlo..měla jsem ráda tu dobu, kdy "fitness" blogů bylo jen pár, jako např. ten Monči..teď je jich plno, jsou plné bludů a vedou je náctileté slečny, které prostě chtějí být "bikinky".. no alespoň občas vymyslí nějaké zajímavé recepty, tak se člověk inspiruje..
    už aby ta vlna přešla v něco dalšího :)

    Ale těší mě, že má někdo tentýž názor, jako já..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak,blogu s tímto zaměřením bylo pár, ale staly za to. Teď třeba Moje Tělo skončilo,to mě hrozně mrzí. Protože kvalitních informací není nikdy dost. Bikinka teď bohužel chce but každá druha..

      Vymazat
  11. Máš ve všem úplně pravdu :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tohle je pravda.. Když jsem před rokem doma začínala, všichni na mě koukali jako kdybych se zbláznila. Bála jsem se dobrýho půl roku vyběhnout po vesnici, protože bych byla "trapná". Po půl roce jsem běžela po hlavní až do vesnice, potkala jsem "kamarádku" (která by to zrovna nejvíc potřebovala :D) s přítelem v autě, nahodili pohled "jsi normální?", běžela jsem dál, protože mi můžou, víš co. :) Zjistila jsem tak, že pokud nedržíš partu s nic neděláním a alkoholem jsi pasé. :)
    Najednou vidím ty, co mě odsuzovali, jak si platí lekce jumpingu, snaží se jíst strašně zdravě, ale jen proto, aby se přitom pak mohli vyfotit, protože to letí.
    Neříkám, taky snídám ovesný kaše, fotím je atd., ale je to jediný, co zveřejním, do posilovny nechodím, i když bych někdy chtěla, vyšší váhy mě lákají, ale vím, že to jde i doma. Za ten rok už jsem toho přečetla a vyzkoušela moc a myslím si, že vím, kudy kam.

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělý článek, krásně jsi to vystihla, souhlasím úplně se vším. Také už mě štvou všichni okolo, kteří začínají napodobovat moje návyky a hrají si na hrozně vzdělané lidi... Dohání mě to k šílenství, doslova. Ale pořád mám takový pocit, že tyhle "novodobé nadšence" fitness mánie brzy přejde, protože to nedělají kvůli sobě, ale kvůli tomu, že to dělají ostatní. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak,v podstatě kopiruji kolikrát to,co jsem dělala já,až na to,že si to převezmou podle svého a většinou úplně špatně:D
      Třeba ano,doufám,že se to zas pročistí:)

      Vymazat
  14. Pěkně napsaný článek! I já se bojím, že nějaké cviky budu provádět špatně a víc než si přilepším si spíše uškodím..Naštěstí se nás barman v posilovně ujal a vše nám ukázal :) ale máš pravdu. ted každý 5 člověk jí hrozně clean a podobně :D
    a děkuji za komentář! :) na YT je zhlédnu. Vážila jsem se a nepřibírám, což je dobře :D chci nabírat a u toho cvičit no:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůj blog je vzorovým příkladem těch, na které tento článek narážel.

      Vymazat
    2. Souhlasím, Perrie by se měla zamyslet nad tím, jak žije, je to její věc, ale právě ona je názorným příkladem posedlosti jídlem, počty, kaloriemi atd.

      Vymazat
  15. Mívala jsem před více jak rokem takové období, kdy jsem nejedla pečivo a pekla hlavně z celozrnné mouky,tenkrát na mě všichni koukali jako na blázna. Pak jsem si to víceméně srovnala v hlavě a najednou to vypadá, že jsem poslední člověk na světě, který doma ještě s láskou peče kynuté buchty (z klasické bílé mouky, jak to má být). Myslím, že jednou za týden, taková maková k snídani ještě nikoho nezabila :), i kdýž to tak podle světa na internetu nevypadá.
    Na druhou stranu, tenhle fitness boom, mě v největší krizi popostrčil k tomu, že když na všechen ten stres domácí cvičení nestačí, možná na té posilovně něco bude. A fakt bylo :). Ale kdybych ze všech stran nečetla 'jak je to zvedání železa děsná paráda', tak se asi trápím doma dodnes.

    OdpovědětVymazat
  16. mám úplně stejný názor jako ty! z teoretického hlediska je dobře, že sel idé baví něčím, co je prospěšné, zdravé, neničí si záda neustálým sezením atp .. ale prakticky už to tak bohužel většinou není a se zdravím to u některých lidí moc společného nemá, spíše naopak. Nával lidí v posilovně mě děsí a ještě více číslo lidí cvičících špatně. Vždy trpím i za ně. :(
    a co mě sejří úplně nejvíc je, jak každá druhá slečna píše, že se "připravuje na bikini fitness" když váží 20kg a cvičí 2 týdny s kilovou činkou. :D

    OdpovědětVymazat
  17. Taky přeji vše nejlepší do nového roku :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Souhlasím, že je to něco podobného jako před pár lety to "anorektické modelkovské období", akorát se jeví jako zdravější, alespoň ze začátku Bohužel, všichni to zase přehánějí a celý svůj život směřují jen ke dvoum věcem : jídlo-posilovna. I mě to baví, v posilovně jsem skoro denně a místo řízku si dám radši kuskus :D, ale nemám ptořebu se tím chlubit. V mém okolí skoro nikdo neví, že do posilovny vůbec chodím, na kacích nezdravé jídlo neodmítám, takže tam taky nemají žádné podezření a celkově se snažím život mimo posilovnu užívat. :) Nevím co přijde po fitness :D ale docela mě to děsí

    OdpovědětVymazat
  19. Máš pravdu, hlavně na instragramu jsem to také zaregistrovala. Ale někdy mi to přijde u někoho jako už docela i přehnaný. A v blogové sféře se to taky hodně rozmohlo. Na druhou stranu třeba v mém okolí moc lidí, co by preferovali zdravý životní styl a fitness moc neznám. Ale v tom internetovém světě to teď vídám na "každém rohu"

    OdpovědětVymazat
  20. Souhlasím naprosto se vším! Ještě před rokem se všichni znechuceně dívali na mé školní svačiny a obědy, ptali se mě co to je a pokud se tam objevila nějaká zelenina nebo ovoce, doprovázeli to slovy ,,ty jíš zdravě, žejo?" a nahodili podezřívavý výraz. Až jsem se styděla jíst před spolužáky, aby se opět nestrhla vlna údivu (s myšlenkami jako co je to za blázna?). Vlastně člověk, co se snažil udělat něco pro své tělo byl označován za podivína a naopak ten, co si každý den dával hamburger (nejlíp jako jediné jídlo dne) byl úplně normálním. Jenže teď, přesně ti, kteří se na mě tak divně dívali, začínají jíst rádoby zdravě, chodí do fitka a pijí proteiny. Nejdříve spolužačka, která nevloží do úst nic, co by obsaovalo špetičku cukru. Teď za měsíc už je to skoro celá třída-všechny holky si stěžují na své tělo, porovnávají si svaly na rukou a velikost stehen. Myslí si, jak jí zdravě, vždyť je to přeci bez cukru. A jak je vlastně teď celý jejich životní styl strašně zdravý.
    Tímhle stylem opravdu šťastní nebudou a věčně to taky nevydrží, pokud se nemůžou pyšnit super železnou vůlí.
    Sice jsem ráda, že už mi nikdo mé jídlo nekomentuje a já se můžu v klidu najíst (jen asi budu odsouzená, jak hrozně jím-vdyť je tam čokoláda! :O). Taky díky zvýšenému zájmu a zdravé a kvalitní potraviny nejspíš budou zdravé výživy a restaurace na každém rohu a sortiment se rozšíří a vegetarián/vegan bude schopen se najíst i v obyčejné restauraci.
    Jenže z nějakého důvodu mi to vadí, i když vím, že bych měla být spíše ráda. Ale tohle období vystřídalo éru chodících věšáků na prádlo, takže si myslím, že tohle také nevydrží věčně a jeho místo nahradí dříve nebo později něco jiného, co mi bude lézt na nervy určitě taky :D

    OdpovědětVymazat
  21. Tohle mě taky hrozně štve. Lidi, co rádoby cvičí a žijou zdravě a ještě dávají svoje rady ostatním. Nesnáším to a hlavně nesnáším, jak je za to všichni obdivujou. Asi mě to štve i kvůli mně, protože zatímco já se tady o něco snažím, oni nedělají v podstatě nic, jenom dávají na facebook svoje fotky neexistujícího six packu, a stejně je lidi prosí o rady a ty fotky jim nadšeně komentují. Je to vůči nám, co to myslíme vážně, nefér, protože my na sobě makáme, jíme zdravě a pak si přijdou tyhle "fitnessáci" a všichni je pokládají za nejúžasnější lidi světa.
    Nesnáším, když si někdo myslí, že o tom něco ví a ve skutečností ví úplný houby a ještě ostatní kolem poučuje. Už ani nemám sílu těmhle lidem něco říct, protože to asi nemá cenu. Nemá cenu jim říkat, že to co oni dělají, se zdravým životním stylem nemá nic společnýho.
    O tom, že já cvičím a jím (víceméně) zdravě ví jenom moje rodina. Já necítím potřebu to každému říkat, spíš naopak. Tak nějak nechci, aby to lidi věděli. Beztak ti, co to už ví, mě absolutně nechápou a když si dám něco nezdravého, tak se hned podiví: Ty to jíš?? Vždyť přece žiješ zdravě!
    A rázem jsem zařazená mezi ty, co to o sobě jenom říkají, ale ve skutečnosti se tomu skoro vůbec nevěnují. A pak musím vysvětlovat, že zdravý životní styl mi nezakazuje si občas něco dopřát, ale oni to stejně nepochopí. Proto to nikomu radši neříkám a je mi hej. Nevím, jestli to s tím úplně souvisí, ale lidé, co se tomu opravdu věnují, si to podle mě nemusí dokazovat statusy a fotkami na FB :)
    Ani nevím, jestli jsem to napsala dost přesně. Nejspíš z toho vznikla docela blbost, ale kdybych psala ještě chvilku, dostala bych se úplně někam jinam, takže to už radi zakončím. Prostě s tebou souhlasím a je to ;))

    http://kuchtimeslaskou.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  22. Krásně napsáno! Taky jsem si všimla, že v současné době se s fitness roztrhl pytel. Ještě tak před dvěma roky byl pro mě bikini fitness neznámý pojem a teď? Ovládá to skoro celý svět, jako předtím vyzáblé modelky. Já se snažím jíst zdravě, cvičím, ale myslím, že to nějak nepřeháním. Když nemám hlad, tak jím méně a když ho mám, tak se přizpůsobím svému tělu. A nepočítám přesně makra. Všechno je to v hlavě :)

    OdpovědětVymazat
  23. naštěstí moc nesleduju sociální sítě a podobný věci... ačkoliv je pravda, že sama se na posilku teď chystám poprvé i s přítelem :) cvičit jsem začala někdy v létě, hlavně proto, že mi to psychicky dost pomáhá a řekla bych, že je lepší, když to k člověku přichází tak nějak postupně... nedokážu si představit, že bych tehdy v létě jen tak dorazila do posilky s fyzičkou, jakou jsem měla, nemluvě o tom, jak by mi tehdy hrozně sráželo sebevědomí, kdybych nárazově začala jíst tak, jak jím teď - a to jsem vlastně jen vyškrtla vyloženě nezdravý věci, sladký pití, čokolády a podobně - protože bych to nejspíš pořád porušovala :D
    ani by mi tak nevadilo, že všichni se snaží se sebou něco dělat... spíš mi přijde trochu smutný, jak povrchně to berou.

    OdpovědětVymazat
  24. Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj, tyhle "fitness" blogy mají jepičí život. Jejich autorky zpravidla 1000x začínají a 1001x končí. Mně spíš celkem uráží suverenita některých dívčin, které jen proto, že mají 000nic tuku v těle, už se považují za "bikinky". J8 ještě pamatuji dobu, kdy byla fitness a kulturistika. Žádné bikinky. Kategorie fitness rozhodně byla plná osvaleých děvčat, která si zachovala alespoň trochu ženkosti. Dnešní fitness vychází z bývalých anorektiček, kterým se podaří nabrat trošku svalové hmoty. Tím nechci urážet ani anorektičky, ani "bikinky", ale trošku postrádám u těchto děvčat opravdové svaly. Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  26. Podle mě tohle jede jen v internetovém světě...v reálu jsem si nevšimla žádného fitness trendu - když běžím a není uplně top počasí, lidi na mě pořád čumí jako na idiota. Když mám srovnat návštěvnost fitka o svátcích a po novém roce? Uplně stejná, a to jsem čekala nával těch, co budou s novým rokem "žít super fit", když jdu kolem mekáče, pořád je tam narváno :D
    Je to prostě jenom hodně humbuku pro nic...

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj, rozhodla jsem se začít něco aktivně dělat a hledala jsem inspiraci..a musím říct, že tvůj článek mě nakopl, díky :-) máš i nějaké oblíbené outfity na cvičení? Já jsem samozřejmě googlila, protože do chci hned vyrazit ve správném oblečení do posilky :D narazila jsem na pěkné fitness oblečení, co si o tom myslíš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, je fajn, že se chceš pustit do pravidelného pohybu, to je skvělé :) Jen to nepřehánět a zachovat si zdravý rozum- viz. článek :D Outfity na cvičení jsem dlouho neřešila, ale s nástupem posilovny jsme si koupila v Tally Weil pár legín a v HMku basic trička a bylo to :) Jinak ten odkaz - mají opravdu krásné věci, takže pokud se Ti do toho chce investovat, je to dobrá volba.

      Vymazat
    2. Super, díky za tipy :-)

      Vymazat