neděle 8. března 2015

Zdravé sušenky – karobové a makové

Ahoj!

Zdravím Vás při krásné, prosluněné neděli. Pomalu, ale jistě se blíží jaro, už je to cítit ve vzduchu. Dnes jsme se vrátili z hor - a upřímně? Internetový svět mi vůbec nechyběl a nejradši bych jela hned zpátky. Bylo tam božsky, ačkoliv počasí nám přálo jen při příjezdu a odjezdu (fakt dík, Murphy!). Ještě bych si dala tak 2-3 měsíce pořádné zimy, letos se najednou ani na to léto tolik netěším, protože jakmile je příliš velké teplo, jsem pořád unavená a sluníčko jako by ze mě vytahovalo veškerou energii. Také bych si ještě chtěla užít trochu toho sněhu a snowboardingu a lyžování a bobování...

No nic, je třeba to brát pozitivně - alespoň začíná být pořádné světlo na fotky!

Původní dnešní plán zahrnoval posilovnu a horu učení, nicméně zjistila jsem, že mě bolí celé tělo z týdenního lítání po kopcích, takže cvičení nahradilo pečení. (Hora učení bohužel zůstává).

Chtěla jsem upéct něco rychlého, jednoduchého, dobrého a zároveň praktického na svačiny do školy, protože přes týden není na pečení čas ani chuť.
A tak jsem se vrhla do kuchyně a začala kouzlit (=těžce improvizovat).

Nakonec z toho vzniklo něco, co měly být sušenky, nicméně neroztekly se na plechu tak, jak jsem předpokládala, tudíž jsem to vyřešila geniálně - a nazvala to bochánky










Tudíž rada pro Vás - pokud chcete sušenky, pořádně těsto uplácněte. Pokud chcete nadýchanější bochánky, prostě na plech kydněte lžíci těsta a dál se nestarejte. 
_____________________________________________________________________________


Na karobové bochánky/sušenky budeme potřebovat:
  • 1 vejce
  • 3-4 lžíce sirupu (já použila Walden Farms, abych se ho zbavila, ale doporučuji spíše javorový nebo z agáve) / 2-3 lžíce medu
  • 1/2 hrnku pomletých ovesných vloček
  • 3/4 hrnku celozrnné mouky (použila jsem špaldovou)
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • mléko/voda dle potřeby - těsto by mělo být tužší, aby se pak dalo snadno tvarovat
  • 1 lžíce karobu
  • 1 jablko
  • hrst rozinek
  • hrst ořechů
Postup:

  1. Vejce rozšleháme se sirupem či medem
  2. Ve vedlejší míse smícháme mouku, vločky, prášek do pečiva a karob
  3. Smícháme sypké suroviny s tekutými a důkladně promícháme
  4. Přidáme nastrouhané jablko a rozinky + nasekané oříšky podle chuti
  5. Pomocí lžíce klademe na plech s pečícím papírem s dostatečným rozestupem

Předehřejeme troubu na 180 °C a pečeme po dobu cca 10-12 minut.

Výborné jsou s jogurtem či tvarohem!




_________________________________________________________________________

Na makové bochánky/sušenky budeme potřebovat:
  • 1 vejce
  • 3-4 lžíce sirupu (já použila Walden Farms, abych se ho zbavila, ale doporučuji spíše javorový nebo z agáve) / 2-3 lžíce medu
  • 1/2 hrnku pomletých ovesných vloček
  • 3/4 hrnku celozrnné mouky (použila jsem špaldovou)
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • mléko/voda dle potřeby - těsto by mělo být tužší, aby se pak dalo snadno tvarovat
  • 1 až 1 a 1/2 lžíce mletého máku
  • hrst sušených švestek
Postup:

  1. Vejce rozšleháme se sirupem či medem
  2. Ve vedlejší míse smícháme mouku, vločky, prášek do pečiva a mák
  3. Smícháme sypké suroviny s tekutými a důkladně promícháme
  4. Přidáme sušené švestky nakrájené na menší kousky
  5. Pomocí lžíce klademe na plech s pečícím papírem s dostatečným rozestupem

Předehřejeme troubu na 180 °C a pečeme po dobu cca 10-12 minut.

Výborné jsou ještě teplé s mlékem!



Dobrou chuť!

11 komentářů:

  1. Takéto sušienky mám veľmi rada! Sú jednoduché, zdravé a úplne krásne sa ti vydarili :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají báječně :* musím vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ted jsi mi udělala brutální chut! jen bych asi karob nahradila kakaem, protože mi karob moc nechutná:/ :D i když měla jsem ho jen v jogurtu..
    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadají fakt skvěle :) Sušenky já můžu na jakýkoliv způsob! Taky jsem zrovna v pátek dělal ovesné :)

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam ty vypadají fakt skvěle ! :) zrovna mám docela i hlad takže tu docela slintám :D

    OdpovědětVymazat
  6. mňam vyzerajú super, ukladám do záložiek s receptami!
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  7. Já to mám úplně naopak, sluníčko mi tu energii dodává :D A že té mám teď opravdu hodně málo, potřebuju jaro jako sůl! Bochánky vypadají moc dobře :)

    OdpovědětVymazat
  8. Přesně tak! :/ Jako já bych nepotřebovala zas porci dvakrát tak velkou, ale třeba větší maso a kopeček rýže navíc (no možná dva :D) ale takhle se cítím sytá, ale po 1/2 mám už hlad no:/

    OdpovědětVymazat
  9. Hele tak kdybys je náhodou pekla i na příští týden a měla je ve škole tak ráda zajdu ochutnat ty makové!:D

    OdpovědětVymazat