pátek 17. dubna 2015

Dělejte to, co milujete

Zdravím!

To byla ale doba, co? Tentokrát se však nebudu omlouvat, stejně už Vás to asi už potisící nezajímá. Místo toho věnuji další článek něčemu, co mi konečně došlo.

Kdo jste poctivý stalker a sledujete mě třeba i na instagramu nebo asku, víte, že jsem teď tak trochu zmizela ze světa a neozývala se. Takže žádné kašičky, žádná inteligentní selfíčka ani superchytré rady ohledně plátků chleba. Nic.

Zkrátka jsem vypnula svět kolem a má internetová a také společenská aktivita byla na bodu mrazu. 

Proč?

Maturita se blíží a přeci jen se stává čím dál tím reálnější a děsivější. Jako by to bylo včera, když jsem si říkala, že mám ještě spoustu času. No, teď nemám čas už prakticky žádný - stejně jak vědomosti - také žádné. Dopadla na mě zkrátka tvrdá realita, já se zabejčila a řekla si, že odteď se budu naplno věnovat přípravě - jen a pouze studiu. 

Jak to dopadlo?

Vydrželo mi to asi něco přes týden. 




A přesně vím proč. Izolovala jsem se totiž nejen od okolního a virtuálního světa, ale také sama od sebe. Přestala jsem se věnovat všemu, co tak miluji. Všemu, co mě činí šťastnou. 
Nenapsala jsem ani jednu básničku, nenakreslila jsem ani jeden obrázek, nesportovala, nevymýšlela recepty, nezkoušela nové potraviny, nebyla v kontaktu se svými přáteli, rodinou, ani s mými oblíbenými bloggerkami a instagramerkami. Nevytáhla jsem paty z domu, chyběla mi příroda. Chybělo mi všechno, chyběl mi život. 


Jasně, teď to trochu dramatizuji, ale určitě chápete, co tím chci říct. Samozřejmě, že je někdy dobré - nebo dokonce nutné - zabrat, zakousnout se a prostě ožulit některé radosti či aktivity. Tak to prostě je. Ale kde je ta míra, nakolik omezit všechno, co nás těší? Není lepší vypustit jen to nejnutnější a ponechat si alespoň něco radostného? Stojí to za to? Může se totiž stát, že při honbě za určitým cílem nebo úspěchem promeškáme mnoho úžasných zážitků. 

Tímhle určitě nenaznačuji, že kašlu na nějakou maturitu a ponořím se do nekonečné party party. Učit se prostě musím, času mám zoufale málo a souvisí s tím i pořádná dávka stresu a nevyspalosti. To ale není důvod k tomu, abych se zavřela do sebe.
Je téměř nemožné vydržet v rovině neustálé maximální výkonnosti. Dřív či později nás to může pěkně semlít.

Je proto skvělé, když najdeme tu hranici mezi pracovním nasazením a odpočinkem, který je nesmírně důležitý.





Sama jsem si to vyzkoušela - jeden by řekl, že když budu sedět u učení od rána do večera, budu za chvíli nabušená vědomostmi a předčím i Einsteina. Nic takového se samozřejmě nekonalo. Místo toho jsem byla věčně nesoustředěná, nervózní, podrážděná, protivná, unavená a absolutně bez nálady. 
Ve výsledku jsem toho do hlavy dostala možná méně, než kdybych normálně fungovala.

Ve středu jsme v rámci tělocviku vyrazili na brusle. Pohyb, sluníčko, kamarádi...bože, mně bylo tak krásně! V tu chvíli jsem si uvědomila, že tudy cesta nevede. Že musím makat dál, ale nepřehánět to. Najít si čas také na aktivity, které mě naplňují. A proto jsem včera vyrazila znovu do posilovny. Ten nával endorfinů bych Vám přála zažít! Radost mi dokonce udělalo i dnešní ranní focení jídla - taková hloupost - ale mě to prostě baví.

Jo, baví mě to a asi nikdy nepřestane :-)


Takže co jsem vlastně chtěla říct? Asi jen to, že ať budete v jakémkoliv stresu, pod tlakem a v totálním nasazení, nezapomínejte občas vypnout a udělat si radost. Vyrazit do přírody, jít si zacvičit, sejít se s kamarádem v kavárně...

Protože jakmile potlačíte to, co milujete, potlačíte sami sebe a můžete se začít ztrácet. 

(Tak a já jsem zase chytrá jak rádio. Uvidíme, jak mi tenhle optimismus vydrží, až nastane konec dubna s ním konec srandy :D)

Co Vy? Pracujete vytrvale a vypínáte všechno kolem nebo si umíte najít čas na to, co máte rádi? 

33 komentářů:

  1. Už mi tvé články chyběly - a opět jsi nezklamala ! Opravdu krásný článek. Já se vždy snažím najít si čas na to, co mám ráda - vím, že kdybych to zanedbávala, dopadlo by to velice špatně - asi bych byla, jako ty, uzavřená do sebe :) Neumím si sice představit, jak to bude, až budu dělat maturitu já - máš toho určitě hodně a ten stres ti nezávidím - hlavně ho nepodceňovat, když je ho hodně, může způsobit velké problémy :-/ Držím palečky, maturitu určitě zvládneš levou zadní ;)
    http://lucyshealthylifestyle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee,to mě těší!:) bála jsem se,že za tech 14 dni mé pisatelske schopnosti poněkud zrezively :D
      Je super,že si umíš vyhranit čas:) však bez toho,co člověka baví,se snad ani dlouhodobě žít nedá:D
      Jinak maturity se neboj,je to trochu masakr, ale věřím,že to nakonec zvládnu a Ty pak také!:))

      Vymazat
  2. Umíš krásně filozofovat:-) Moc mě takovéhle čtení od tebe baví, tohle mi vždycky připomene takové to klišé, že většina lidí dnes jen přežívá, místo aby skutečně žili, na co jednou budou ve stáří vzpomínat...? (Na denní počítaní maker a kalorií? Na low carb dny, kdy nedejbože nesměli sníst kolečko rohlíku navíc? Na nucené hodiny v posilovnách,kdy odpočítávali poslední vteřiny, jen aby měli odcvičeno...? Na to, jak si zaakzovali oslavy, akce, kamarády a kupu "nezdravého" jídla jen aby si nezkazily sileuty?:-))
    Zkrátka spoustz lidí se dnes upíná jen na ne zrovna důležité věci a vypouští to, co je opravdu baví, naplňuje a co jim prosvítí život a udělá ho příjemný...stávají se tak trochu - myslím - otroky vlastního těla a mysli a je to hrozná škoda...každý takový jejich den je zbytečně ztracený a neužitý, pokud nedělají to, co opravdu chtějí, ale dělají to, co (chtějí) ostatní...:)
    Držím palce s maturou, však je to taková růžovoučká procházka sadem, to mi věř, až jednou bude sdět nad baalářskou prací nebo státnicema, ještě si na mě vzpomeneš a budeš si říkat, jó, ta Lucie měla pravdu, zlatá maturita :D:D :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž by mě takové filosofování jednou mohlo třeba živit :D
      Ono na tom klišé je totiž hodně pravdy) Tohle jsem si také musela uvědomit -že je fajn se hýbat a jíst zdravě, ale nemůžeme kolem toho nechat točit celý svět. Přeci jen jsou hezčí věci na planetě než ultraclean snídaně nebo bolest svalů :D Ale k tomu si asi musí dojít každý sám :)
      Moc hezky jsi to napsalaa s těmi otroky - to je docela přesné přirovnání) Hlavně neustálé srovnávání s ostatními..a pak má člověk pocit, že nikdy nedělá dost.

      Haha, jsi asi už 100. člověk, co mi tohle říká :D V tom případě asi nejdu na vysokou a rovnou se zapíšu ke kase do ALbertu :D

      Vymazat
  3. Já si říkala, kde jsi zmizla :) Ale chápu, chápu ,že je toho hodně a čas se neúprosně krátí. Nicméně mě potěšilo, když jsem uviděla novou fotečku na Instagramu :)
    Článek je...no jak jinak než pravdivý :) Zcela jsi to vystihla. K čemu je se hnát za něčím, když v tom spěchu zcela zapomeneme, kdo vlastně jsme. Odhodíme aktivity, věci, lidi, které máme rádi a kteří nás naplňují, stranou a ženeme se vpřed rychlostí, která zcela vyčerpává - ale ve výsledku nic nedává. A tak se točíme v kole...a jestliže zavčas nevyskočíme, úplně nás zničí!
    Jsem ráda, že opět budeš trochu aktivnější a neboj se, maturitu zvládneš :) !!

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, už se to zkrátka blíží :D
      Jsem ráda, že se shodneme. S tím kolem je to přesné – raději vyskočit dřív, než protočím půlku života-.a že to někteří v honbě za kariérou také umí.
      Děkuji, snad to nějak dopadne! :D

      Vymazat
  4. Moc pěkný článek jako všechny, které jsi doted napsala :) dělat si radost je opravdu dost důležité a chápu, že maturita se ohromě blíží, ale přijde mi, že pokud by ses věnovala jenom učení, tak se toho naučíš méně, než když to tak nepřeháníš.. snad chápeš, co tím myslím:)
    No a k fotce jsem se již vyjadřovala na instagramu.. Prostě ten zadek! O.o :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát! Jsem ráda, že se Ti články líbí  Přesně tak, naprosto chápu a máš pravdu – beztak jsem se toho moc nenaučila…a nebo polovinu zase zapomněla :D
      Haha, ještě jednou děkuji! :D

      Vymazat
  5. Představ si, na podobný článek taky zrovna mám v plánu :-D V poslední době zjišťuju, že je dobré se na školu občas vykašlat a taky si trochu užívat život :-) A kupodivu se to zatím vyplácí, protože školní výsledky jsou nějak podezřele dobré :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Tak to jsme se hezky sešly! :D Já právě pozorovala Tebe, jak intenzivně se věnuješ škole a hrozně to obdivovala, že u toho vydržíš) Tak hlavně, že jsme obě snad došly k nějaké rozumné míře  Někdy v té škole stačí být v pohodě a jde to :D I když nevím nevím, jak na těžké VŠ.

      Vymazat
    2. Mám toho hodně, no, ale prostě naučila jsem se, že když občas na víkend školu úplně odsunu, nic se nestane. Hlavně když vím, že to pak doženu během týdne :-)

      Vymazat
  6. Ahoj, noo já když jsem maturovala, tak jsem to o svaťáku řešila tak, že jsem vstávala ráno brzy, kolem šesté (ale chápu, že né každý to zvládne - já jsem ranní ptáče od přírody:D), zasedla jsem k učení, drtila jsem se intenzivně do oběda, no a odpoledne jsem si už dělala, co mě baví :) Fungovalo to na mě jako skvělá motivace: když ráno zamakám, odpoledne bude zábava :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      To je super systém! Takhle se pak alespoň má člověk na co těšit  Mně také nedělá problém vstávat brzy, takže díky za inspiraci, možná to taky vyzkouším tímhle stylem. Nejlépe se totiž soustředím dopoledne, odpoledne už je to bída :D

      Vymazat
  7. Mluvíš mi z duše. Já jsem přesně ten typ co před maturitou, státnicema ležel od rána do večera v učení. Bohužel, když se fakt musím něco naučit, tak tomu musím věnovat hodně času a úsilí :-/ Obdivuji ty lidi, co si to jen 2x přečtou a jsou za vodou :D A vím moc dobře, že to není dobré, jen celé dny sedět u učení, ale vždycky mám takový pocit, že i když to dělám, tak stejně se to všechno naučit nestíhám :D takže ostatní věci které mám ráda, radši nechávám až po zkouškách....budu na tom muset zapracovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky, do hlavy mi to samo prostě neleze :/ No-a to je ono, ať dělám co dělám, stejně mám pocit, že je toho málo :D Naopak, když stihnu za den udělat ještě něco, co mě těší, alespoň nejsem naštvaná a do školy toho ve finále stihnu stejně :D

      Vymazat
  8. To se potom jakoby doslova odřízneš od toho "normálního" života a vede to jen k tmu špatnému. Dost to chápu :). Držím palečky, ať uspěješ na výbornou! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, to nikdy není dobré, ať už jde o školu nebo cokoliv jiného 
      Mockrát děkuji!

      Vymazat
  9. moc děkuju za názor u článku změny jídelníčku, odepsala jsem ti na email:)

    OdpovědětVymazat
  10. Opět jsi mě neskutečně článkem motivovala, děkuju :) Poslední dobou mám pocit že se sama v sobě ztrácím a není vyloučeno, že je to vyhýbáním se "životu" jako takovému, ale že stále ležím v učebnicích abych dohnala resty kvůli Dánsku...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ráda slyším :) No... učení je třeba dohnat, ale zároveň netřeba zapomínat na to si občas udělat nějakou tu radůstku :) Život je krásný, nabízí se spoustu možností, proč jich nevyužít? :)

      Vymazat
  11. s těma omluvama mi někoho připomínáš .. hm .. mě :D
    a stalo se mi to samé, vydržela jsem to tedy jen víkend, ale je prostě blbost distancovat se ode všeho, co člověka činí šťastným .. a vůbec to pak do té hlavy neleze, zato po super cvičení to jde "samo" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, klasika no! :D
      Přesně tak) když si dá člověk chvíli pauzu, daleko lépe se pak soustředí )

      Vymazat
  12. My tak nazýváme brambory, někdy :D:D
    Jinak s tím emailem, problém je na mé straně. V polovině psaní jsem si uvědomila jednu věc a nebyla schopná email dokončit, protože jsem si vlastně nebyla jistá, na co se chci zeptat...:D znáš to? Takový to když to píšeš a najednou si to uvědomíš a vlastně zjistíš, že celou tu dobu něco zapíráš?:) Každopádně stále otázku mám, takže zítra ho dopíši:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha! :D Tak to by mě nenapadlo :D
      No jasně, tohle přesně znám) najednou si nedovedu srovnat myšlenky. V takové chvíli je lepší si dát odstup a vrátit se k tomu později :)

      Vymazat
    2. Právě, přesně tak..:) a máš pravdu! :D banán je nejlepší:3 zvláště v kombinaci s máslíčkem..:D

      Vymazat
  13. Jo,tak to jsme na tom stejně.Uteklo to jako nic a v pondělí už mě čeká praktická :/.
    Je to vážně hrozný,jak to uteklo .

    OdpovědětVymazat
  14. Jo,tak to jsme na tom stejně.Uteklo to jako nic a v pondělí už mě čeká praktická :/.
    Je to vážně hrozný,jak to uteklo .

    OdpovědětVymazat
  15. Krásný článek :-) Já jsem to před maturitou taky tak nějak kombinovala... Sice jsem se o rána do veera fakt učila, ale třeba na zahradě nebo s přítelem na chatě, občas jsem la na procházku s pejskem a pak zase... No a dalo se to ( dělala jsem to asi měsíc ). :-) A ten pocit POTOM byl k nezaplacení. S pocitem po zkouškách se to nedá vůbec srovnávat. Doufam, že něco takového zase někdy zažiju...:-) A tobě přeji úspěch!! Ať se ti to podaří (a ono určitě podaří) :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Moc ti to sluší !! :) já ted s maturou vubec nic nedelam jen se učím :D

    OdpovědětVymazat
  17. Jaaaj, souctim s vama maturantama! Drzim pesti! :) btw z ceho maturujes?

    OdpovědětVymazat
  18. Moc pěkně napsané :) jinak já včera úspěšně odmaturovala :)

    PS: U mě na blogu právě probíhá GIVEAWAY!:)
    Budu moc ráda, když se zapojíš.
    http://www.lovies47.cz/2015/04/giveaway-03.html

    OdpovědětVymazat